جستجو
Close this search box.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر پیشنهادی دفاع موافقت کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تائید وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط....

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از تائید وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسط اعضای این کمیسیون خبر داد.

به گزارش جریان نو، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز دوشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارش کمیسیون متبوع خود را به عنوان کمیسیون اصلی این وزارت‌خانه قرائت کرد.

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی صلاحیت و برنامه‌های آقای عزیز نصیرزاده وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

مقدمه

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تاریخ‌های ۵/۲۲ ۱۴۰۳ و ۱۴۰۳/۵/۲۳ جلساتی با حضور اعضا تشکیل داد و سوابق و برنامه های جناب آقای عزیز نصیرزاده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را استماع کرد. در این جلسات وزیر پیشنهادی ضمن بیان سوابق کاری طرح‌ها، برنامه ها و راهکارهای خود را برای اداره این وزارتخانه ارائه کرد.

شرح استعلامات: (مدرک سابقه ایثارگری)

مدارک تحصیلی امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده فارغ التحصیل کارشناسی علوم هوانوردی (دانشکده خلبانی جمهوری اسلامی ایران و کشور پاکستان)، کارشناسی ارشد مدیریت امور دفاعی (دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران) و دو مدرک دکترای ژئوپلیتیک و جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس و دکترای پدافند غیرعامل از دانشگاه عالی دفاع ملی طی نامه شماره ۴/۳۶۷۰۲۲ تاریخ ۱۴۰۳/۵/۲۴ به تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است. همچنین سابقه ایثارگری وی طی نامه شماره ۲۲۱۶/۱/۸۵/۰۳۲۶۶ تاریخ ۱۴۰۳/۵/۲۴ از سوی ستاد کل نیروهای مسلح مورد تائید قرار گرفت. وزیر پیشنهادی دفاع در کارنامه خود حضور در عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس، شرکت در عملیات‌های آفندی و ارتقاء، ترفیع و تشویقات متعدد در نیروهای مسلح و از فرمانده معظم کل قوا را داشته است.

شرح توضیحات و تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرح توضیحات و تعهدات خویش در چهار سال پیش رو حرکت در راستای تدابیر و منویات فرماندهی معظم کل قوا و تحقق اهداف و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی رویکرد جهادی و تحولی به طور مستقیم در قدرت سازی و پیشرفت انقلاب اسلامی و به طور غیر مستقیم با پشتیبانی کارآمد و موثر از نیروهای مسلح و جبهه مقاومت را مورد تأکید قرار داد. همچنین در اجرای مأموریت‌های اصلی در تلاش است تا با پیگیری و اجرای مفاد و سیاستهای برنامه توسعه هفتم، برنامه ریزی نوسازی صنایع دفاعی، توسعه تعاون و اجرای پروژههای پژوهشی و تحقیقاتی و تکریم کارکنان و متخصصان حوزههای صنایع و تحقیقات دفاعی و توجه ویژه به نقش و اهمیت حوزه بسیج، زمینه ارتقای بنیه دفاعی کشور را مبتنی بر راهبرد دفاعی همه جانبه به شرح زیر فراهم کند:

– ارتقاء جهشی تولید و تأمین فناوری‌ها و تجهیزات پیشرفته و در لبه فناوری‌های روز، به ویژه تجهیزات و سامانه‌های بومی هوشمند مورد نیاز نیروهای مسلح
– توسعه ارتقای توان فنی برترساز و دستیابی به تجهیزات نوین و نوپدید اطلاعاتی و ضداطلاعاتی
– ارتقای پوشش پدافند هوایی نقطه‌ای در مراکز حساس و مهم وزارت دفاع و مقاوم سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات نوظهور و ریزپرنده‌ها
– تحول صنعتی و دستیابی به صنعت پیشرو و دانش بنیان در محصولات پیشرفته و تعقیب فناوری‌های روز دنیا
– دو منظوره سازی ظرفیتهای تحقیقاتی، تولیدی و خدماتی کشور
– ارائه خدمات خرسندساز و جلب رضایت کارکنان نیروهای مسلح با همکاری و مشارکت خود آنها؛
– ایجاد محیطی جذاب برای نخبگان، دانشمندان متخصصین، نیروهای خلاق و نوآور برای همکاری
– تسریع در مولدسازی اراضی، املاک و اموال نیروهای مسلح در جهت کمک به تأمین معیشت و رفاه کارکنان نیروهای مسلح
-اجرای قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی و پاسخگویی به نمایندگان مردم شریف ایران در مجلس.

بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی

برنامه های ارائه‌شده وزیر پیشنهادی مطابق با نیازهای نیروهای مسلح و تحولات روز و در تناسب با توانمندی‌های نظامی کشورهای منطقه و جهان و در جهت مهار تهدیدات علیه امنیت ملی ایران اسلامی بوده و این تدابیر و برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مطابق با میدان عمل وزارت دفاع در پشتیبانی دفاعی و تعاملات ملی در نقطه پیوند نیروهای مسلح با قوای سه گانه (دولت، مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی) و حوزه‌های صنعت ،علم، فناوری و کسب و کار و در جهت افزایش قدرت ملی و مقابله متناسب با تهدیدات است.

انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی

برنامه های وزیر پیشنهادی برگرفته از اسناد بالادستی مشتمل بر قانون اساسی، سیاست‌های کلان تبیین شده فرمانده معظم کل قوا و بیانیه گام دوم انقلاب، قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی بویژه قانون برنامه هفتم توسعه، سند چشم انداز نیروهای مسلح، سند جامع علم و فناوری در حوزه دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و سند جامع سایبری نیروهای مسلح می‌باشد.

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پس از بررسی سوابق و برنامه های وزیر پیشنهادی و استماع پاسخ‌های وی به سوالات اعضای کمیسیون، امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده را واجد صلاحیت برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌داند. این کمیسیون ضمن بررسی برنامه‌ها و رویکردهای وزیر پیشنهادی بر حمایت و همراهی وی در پیشبرد برنامه های راهبردی توسعه قابلیت‌های فناورانه دفاعی کشور بکارگیری فناوری‌های نوین در محیط‌های مختلف رزم زمینی، دریایی، هوایی ،فضایی، سایبری و زیستی در ماهیت‌های گوناگون (نرم، نیمه سخت و سخت) تأکید کرد.

نتیجه گیری ( نظر نهایی کمیسیون)

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با استماع و ارزیابی مجموعه برنامه ها و سیاستها و بررسی سابقه عملکردی و مسئولیتی و سطوح علمی وزیر پیشنهادی دفاع، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده را با اکثریت قاطع آرا واجد شرایط تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دانسته اند.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=45179

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید