جستجو
Close this search box.

سادات ابراهیمی نماینده موافق: میدری بر وزارت کار مسلط است

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم دکتر میدری تسلط خود ایشان همزمان بر کار....

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم دکتر میدری تسلط خود ایشان همزمان بر کار اجرا و کار نظری است. معمولا مدیران ارشد در مواجهه با بحران‌های بزرگ پیش روی ساختمان رفاهی کشور محافظه کار می‌شوند. بنابراین تصمیم گیری مستلزم سطح بالایی از تسلط خود شخص وزیر است.

به گزارش جریان نو، سید محمد سادات ابراهیمی، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: حمایت از دکتر میدری برای وزارت رفاه خودش موضوع یک وفاق و اجماع کم سابقه شده است. اینکه از بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر و بسیاری از اقتصاددانان اصولگرا و اصلاح طلب و نیروهای عدالت خواه و چهره‌های برجسته سیاسی با گرایش‌های سیاسی متکثر از دکتر میدری حمایت می‌کنند نشانه مهمی است. طیف گسترده‌ای از متخصصان با گرایش‌های سیاسی متنوع تواناترین مدیر برای ارتقای سیاست اجتماعی و خدمات رفاهی را جناب آقای دکتر میدری می‌دانند. دکتر میدری به شهادت بهترین متخصصان، بهترین فرد برای تکان‌داری این وزارت است جناب دکتر میدری می‌تواند اولین وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی باشد که فهم نظری و تجربی بسیار عمیقی از سیاست اجتماعی توافق ساز عدالت گستر دارد.

وی ادامه داد: سلامت میدری در میان مدیران عالی کم نظیر است و دغدغه اش کاهش فقر و نابرابری و کاهش رنج طرد شدگان و بی‌پناهان است. هزاران هزار کارگر ساختمانی که از ابتدایی ترین حق خود یعنی بیمه محرومند چشم انتظار حضور دکتر هستند. هزاران دانش آموز بازمانده از تحصیلی که به مدرسه رفته‌اند، هزاران کودک بی‌شناس‌نامه‌ و ده‌ها میلیون ایرانی که درآمد پایه و حمایت رفاهی پایینی دارند، چشم انتظار او هستند. همچنین این افراد امتیازات هدفمند دولت را مبتنی بر پایگاه رفاه ایرانیان که او بنیان گذاشت دریافت می‌کنند و می‌فهمند ارزش خدمات عمومی او چقدر بوده است. او در جلسات کابینه هم می‌تواند مهمترین پشتوانه فکری برای راهبرد عدالت خواه و توافق‌گرای رئیس جمهور و توجهش به توانمندسازی حاکمیت و جامعه باشد.

سادات ابراهیمی تاکید کرد: دولت وفاق ملی با حضور او در جستجوی سعادت عمومی کامیاب‌تر خواهد بود. امیدوارم که همه نمایندگان عزیز از همه جناح‌های سیاسی هم با رای اعتماد به او خیر و منافع ده ها میلیون هموطن فقیر و محرومانده‌شان را اولویت بر مسائل جنایی و سیاسی خود قرار دهند. توجه به دو نمونه از تلاش‌های دکتر میدری کافیست برای اینکه نشان دهد رای اعتماد مجلس به دکتر می‌تواند گام مهمی برای توانمندسازی نظام جمهوری اسلامی باشد. پیش از ورود دکتر میدری به معاونت رفاه، سکانداران سیاست اجتماعی در ایران اطلاعات و داده‌های مناسبی برای دسترسی به افراد آسیب‌پذیر در اختیار نداشتند.

سادات ابراهیمی افزود: برای سیاست گذاری کارآمد و موثر و ایجاد بیشترین اثرگذاری با استفاده از منابع محدود سیاستگذار رفاهی باید توصیف دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل افراد دارای معلولیت زنان سرپرست خانوار خانواده‌های با درآمد پایین دسترسی به خدمات درمانی و بسیاری موارد دیگر داشته باشیم. یکی از دستاوردهای بزرگ دکتر میدری که در هیاهوی سیاسی سال‌های گذشته دیده نشد، ساخت زیرساخت‌های ظرفیت ساز درباره فقر و نابرابری در ایران بوده است. امروز سیاست‌گذار رفاهی و اجتماعی در ایران این امکان را دارد که با چشم باز از مجموعه داده‌های مختلف با دقت بالایی توصیف مناسبی از عوامل فقر و نابرابری در بخش‌های مختلف استفاده کند و با استفاده از ابزارهای تحلیلی ارزنده‌ای همچون مجموعه گزارش‌های فقر چند بعدی در تخصیص منابع در راستای اثربخش‌ترین شکل از فقر زدایی اقدام کند.

وی ادامه داد: ایشان تصویر دقیقی از نقشه فقر در ایران و شناخت خوبی از ابزارهای لازم برای فقر زدایی دارد .پایگاه داده رفاه ایرانیان و مجموعه‌های پژوهشی قابل اتکای حوزه فقر و نابرابری از جمله تلاش‌های تخصصی دکتر میدری هستند که موجب افزایش ظرفیت‌های اجرایی سیاست گذاری رفاهی در کشور شدند.

این نماینده مجلس یادآور شد: با اطمینان میشود پیش بینی کرد که حضور او در مقام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فقط به موفقیت سیاستی در حوزه رفاه و نابرابری محدود نخواهد شد و قطعاً تاثیرات جانبی جدی بر بخش‌های دیگر دولت خواهد گذاشت. دکتر میدری پرچمدار عدالت‌خواهی در دولت چهاردهم و وزارتخانه‌ای که چشم امید اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه است، خواهد شد.

سادات ابراهیمی اظهار کرد: دولت دکتر پزشکیان با توجه به شعارهای عدالتخواهی اش نیاز دارد که کارآمدترین فرد در حوزه سیاست اجتماعی را به کار گیرد. اجماع متخصصان این است که این فرد دکتر میدریست. یکی از ویژگی های مهم دکتر میدری تسلط خود ایشان همزمان بر کار اجرا و کار نظری است. معمولا مدیران ارشد در مواجهه با بحران‌های بزرگ پیش روی ساختمان رفاهی کشور محافظه کار می‌شوند. بنابراین تصمیم گیری مستلزم سطح بالایی از تسلط خود شخص وزیر است که بتواند از میان پروپوزال‌ها و طرح‌های مختلف کارشناسان یکی را انتخاب کند. ما در شرایط فعلی یک استراتژی رفاهی و یک طراح نیاز داریم.

وی در پایان گفت: خود من شخصاً دیگری را با این مشخصات نمی‌شناسم که بتواند این مسئولیت سنگین را بر عهده گیرد یکی دیگر از ویژگی‌های دکتر میری توانایی ایشان در برقراری ارتباط با بدنه کارشناسی حوزه رفاه بوده است در دوره معاونت ایشان شاهد تربیت کارشناسانی مسلط و توانمند بودیم که هر یک می‌توانستند پروژه‌های مهمی را طراحی و پیاده‌سازی کنند. متاسفانه به رغم همه تلاش‌های پس از ایشان این روند در دوره بعد متوقف شد و حتی اکثر کسانی که در صحنه اجرا توانمندی بالایی کسب کرده بودند کاری خود را تغییر دادند.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=45078

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید