جستجو
Close this search box.

وزیر پیشنهادی ارتباطات دولت چهاردهم

رییس جمهوری ستار هاشمی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.....

به گزارش جریان نو، رییس جمهوری در فهرست نهایی کابینه چهاردهم ستار هاشمی را به عنوان وزیر احتمالی وزارت ارتباطات به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.  اما وزیر معرفی شده ارتباطات  چه سوابقی دارد؟

با معرفی اعضای کابینه‌ی دولت چهاردهم، نام ستار هاشمی، برای تصدی جایگاه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی شده است. او کیست و چه سوابقی در این حوزه داشته است؟ اگر مجلس شورای اسلامی به ستار هاشمی رأی اعتماد دهد، با چه رویکردی سکان وزارت ارتباطات را در دست خواهد گرفت؟ به اختصار می‌توان گفت که توجه به تولید گوشی‌های بومی، اینترنت نسل پنجم، توجه به هوش مصنوعی و به‌کارگیری فناوری از پررنگ‌ترین نقاط کارنامه‌ی اوست.

توجه به تولید گوشی‌های بومی، اینترنت نسل پنجم، توجه به هوش مصنوعی و به‌کارگیری فناوری از پررنگ‌ترین نقاط کارنامه‌ی ستار هاشمی است

ستار هاشمی متولد ۱۳۵۵ در شهر یاسوج، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز است. او مدرک کارشناسی سخت‌افزار خود را در دانشگاه اصفهان و کارشناسی ارشد و دکترای هوش مصنوعی را به‌طور مشترک از دانشگاه علم و صنعت و موناش استرالیا گرفته است.

صفحه‌ی معرفی هاشمی در وبسایت دانشگاه شیراز، به عضویت افتخاری علمی او در دانشگاه موناش استرالیا در سال ۱۳۸۴ اشاره کرده است؛ به‌نظر می‌رسد که این عنوان مربوط به مدرک دکترای اوست. سه عنوان دیگر هم در این سایت دیده می‌شود: پژوهشگر برتر دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز در سال‌های ۹۱ و ۹۲ و استاد نمونه‌ آموزشی همین دانشکده در ۱۳۹۳.

در هفته‌های اخیر که نام هاشمی بر زبان افتاده، گفته می‌شود که نام او در بین «دو درصد دانشمندان برتر جهان» قرار دارد. دانشنامه سیویلیکا در معرفی هاشمی به ۳۷ مقاله کنفرانسی و ۵ مقاله ژورنالی او در مجلات داخل کشور و مشارکتش در انتشار ۴۳ مقاله ISI اشاره می‌کند.

مقاله‌های او به همین تعداد محدود نمی‌شود. داده‌های گوگل اسکولار هم نشان می‌دهد که هاشمی ۱۵۸ مقاله منتشر کرده است.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=44097

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید