جستجو
Close this search box.

پیام بلینکن به تهران و تلاویو/هیچ کس نباید اوضاع را تشدید کند

وزیر خارجه ایالات متحده گفت که مقامات در تماس دائمی با متحدان و شرکای خود در منطقه هستند و یک....

به گزارش جریان نو؛  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده به ایران و اسرائیل اعلام کرده که درگیری در خاورمیانه نباید تشدید شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که ایالات متحده به تهران و تلاویو اعلام کرده که درگیری در خاورمیانه نباید تشدید شود، این در حالی است که پنتاگون هشدار داده است حملات علیه نیروهای خود در منطقه را تحمل نخواهد کرد.

به دنبال کشتار هفته گذشته اعضای ارشد گروه‌های حماس و حزب‌الله، خاورمیانه در حال آماده شدن برای موج جدیدی از حملات جمهوری اسلامی ایران و متحدانش است. پنج نیروی آمریکایی و دو پیمانکار در حمله روز دوشنبه به پایگاهی در عراق زخمی شدند که لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، گروه‌های مقاومت را مسئول آن دانست.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده گفت که مقامات در تماس دائمی با متحدان و شرکای خود در منطقه هستند و یک «اجماع واضح» وجود دارد که هیچ کس نباید اوضاع را تشدید کند. بلینکن گفت: «ما درگیر دیپلماسی با متحدان و شرکا بوده‌ایم و این پیام را مستقیماً به جمهوری اسلامی ایران و به اسرائیل رسانده‌ایم.»

بلینکن گفت که ایالات متحده به دفاع از اسرائیل در برابر حملات ادامه خواهد داد، اما خاطرنشان کرد که همه در منطقه باید خطرات تشدید تنش و محاسبه اشتباه را درک کنند. او گفت: «حملات بیشتر فقط خطر پیامدهای خطرناکی را افزایش می‌دهد که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را پیش‌بینی کند و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را کاملاً کنترل کند.»

پنتاگون گفته است که جت‌های جنگنده و کشتی‌های جنگی نیروی دریایی بیشتری را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد زیرا واشنگتن به دنبال تقویت دفاعی در منطقه است. به گفته آستین: «آنچه که من روی آن متمرکز شده‌ام این است که مطمئن شویم هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا اقدامات لازم را برای محافظت از نیروهایمان انجام دهیم و همچنین مطمئن شویم که اگر نیاز باشد، در موقعیت خوبی برای کمک به دفاع از اسرائیل هستیم.»

پیام بلینکن به تهران و تلاویو/هیچ کس نباید اوضاع را تشدید کند

بلینکن، پس از نشستی با حضور آستین و همتایان استرالیایی آنها، همچنین گفت که مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس و معامله اسرا در مورد جنگ غزه به مرحله نهایی خود رسیده است و باید خیلی زود پایان یابد.

اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس هفته گذشته در تهران پایتخت ایران ترور شد. این حمله با تهدید به انتقام از سوی ایران از اسرائیل همراه شده که این رژیم را مسئول این حادثه می‌داند.

همراه با کشته شدن فؤاد شکر، فرمانده ارشد نظامی گروه حزب‌الله لبنان، توسط اسرائیل در حمله هفته گذشته به بیروت، نگرانی از تبدیل درگیری در غزه به یک جنگ گسترده در خاورمیانه تشدید شده است.

جمهوری اسلامی ایران گفته است که آمریکا به دلیل حمایت از اسرائیل مسئولیت ترور هنیه را بر عهده دارد.

روز دوشنبه، حمله موشکی به پایگاه هوایی الاسد در غرب عراق، ۷ پرسنل آمریکایی را مجروح کرد.

آستین گفت که ایالات متحده حملات علیه پرسنل خود را «تحمل نخواهد کرد.»

آستین در پاسخ به این سوال که آیا می‌داند چه کسی پشت این حمله بوده، اضافه کرد که ایالات متحده مطمئن است که این حمله کار یک گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران است، اما مشخص نکرد که کدام یک. او گفت: «ما همچنان در حال بررسی هستیم تا مشخص شود.»

ارتش عراق روز سه‌شنبه اقدامات «بی‌ملاحظه» علیه پایگاه‌های موجود در خاک خود را محکوم کرد و گفت که یک کامیون را با یک راکت‌انداز دستگیر کرده است.

در بیانیه آمده است که هشت موشک شلیک نشده منهدم شده است. عراق که متحد ایالات متحده و ایران است، میزبان ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی است و شبه نظامیان مورد حمایت ایران با نیروهای امنیتی آن مرتبط هستند. از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ماه اکتبر، این کشور شاهد تشدید حملات تلافی جویانه بوده است.

 

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=43497

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید