جستجو
Close this search box.

زلنسکی:غرب از رویارویی باروسیه می ترسد

زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت این کشور تلاش می‌کند تا کشورهای عضو ناتو را وادار به ایجاد ائتلافی کند که موشک‌های....
زلنسکی

به گزارش جریان نو؛اوکراین مدت‌هاست که حامیان غربی خود را تحت فشار گذاشته تا در جنگ با روسیه درگیر شوند و پهپادها و موشک‌های این کشور را منهدم کنند اما با این حال هنوز قدرت‌های خارجی پاسخ مثبتی به درخواست‌ کی‌یف نشان نداده و در تلاشند تا از رویارویی با روسیه خودداری کنند.

راشا تودی به نقل از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گزارش کرد: «کشورهای غربی همیشه نگران احتمال تشدید تنش بوده‌اند و ما در حال مبارزه با آن هستیم. دولت کی‌یف در حال بررسی امکانات فنی برای کشورهای همسایه جهت استفاده از هواپیماهای نظامی علیه موشک‌هایی است که به اوکراین حمله می‌کنند.»

او در ادامه افزود: «ما از حامیان اوکراین می‌خواهیم تا موشک‌های روسی را رهگیری کنند اما غرب شدیدا از رویارویی با روسیه می‌ترسد.»

هم‌چنین، در ماه‌های گذشته اوکراین مکررا خواستار دریافت جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۶ شده اما ایالات متحده به دلیل نگرانی از تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو، از برآورده کردن درخواست کی‌یف خودداری کرده است. حدود یک سال قبل، واشنگتن چراغ‌ سبز ارسال این جنگنده‌ها را نشان داد و دوره‌های آموزشی خلبان‌های اوکراینی برای کار با این جنگنده‌ها آغاز شد، اما نخستین محموله از جنگنده‌های اف-۱۶ هفته گذشته وارد اوکراین شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=43361

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید