جستجو
Close this search box.

اعلام جزئیات و شرایط دریافت وام مسکن برای بیمه شدگان تامین اجتماعی

اقتصادنیوز: 19 سال پیش در همین ایام بیمه شدگان تامین اجتماعی می توانستند از وام مسکن استفاده کنند.....
وام

به گزارش جریان نو، ارائه تسهیلات به بازنشستگان همواره یکی از موضوعاتی است که همواره در دستور کار صندوق های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی قرار دارد؛ تسهیلاتی که به اشکال مختلف و گوناگونی ارائه می شوند و این روزها هم شاهد تخصیص وام ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان در قالب این تسهیلات هستیم.

اما جالب است بدانید که سیاست های حمایتی برای بازنشستگان سابقه ای طولانی دارد و از حدود ۵۰ سال پیش تا کنون در کشور در حال اجراست.

به گزارش جریان نو، یکی از نمونه های جالب توجه این سیاست ها را می توان در مطلبی که روزنامه اطلاعات در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۸۴ منتشر کرده است؛ مشاهده کرد. این روزنامه با تیتر «جزئیات و شرایط دریافت وام مسکن توسط بیمه شدگان تامین اجتماعی اعلام شد» در این باره نوشته است: «شرایط دریافت واحد مسکن توسط بیمه شدگان تامین اجتماعی اعلام شد. به گزارش خبرنگار ما، سازمان تامین اجتماعی با توجه به ضوابط و مقررات و قراردادهایی که با بانک رفاه دارد این وام ها را پرداخت می کند، و تمام بیمه شدگان شاغل و مستمری بگیران که دارای شرایط لازم باشند میتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.»

وام

این روزنامه درباره شرایط این وام آورده است: «بنابر این گزارش، میزان تسهیلات و شرایط متقاضیان به این شرح است: سقف تسهیلات اعطایی حداکثر ۷۰ میلیون ریال برای تهران ۶۰ میلیون برای کلان شهرها و ۵۰ میلیون ریال برای سایر شهرستان ها می باشد. نرخ سود فروش اقساطی تسهیلات اعطایی ۱۴ درصد بعلاوه کارمزد بانک به می باشد. حداکثر مدت بازپرداخت وام ۲۰ سال با اقساط مساوی و ماهیانه خواهد بود. مجموع سن و مدت بازپرداخت اقساط نبایستی از عدد ۷۰ تجاوز نماید. شش دانگ ملک خریداری شده در قبال تسهیلات اعطایی و سود متعلقه در رهن گرفته می شود.»

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=43143

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید