جستجو
Close this search box.

کرباسچی:پزشکیان به خط و مشی دولت خاتمی وفادار است.

دیدگاه پزشکیان نه‌فقط بحث اقتصادی، کنترل تورم و رفع مشکلات کلان اقتصادی است بلکه به مسائل دیگر کشور، یعنی مسائل....
پزشکیان

به گزارش جریان نو؛ غلامحسین کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن  درباره انتخاب محمدرضا عارف به‌عنوان معاون اول مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران گفت:انتخاب عارف شعار پزشکیان را درباره جوانگرایی به چالش نکشیده است. این انتخاب شعار پزشکیان مبنی بر عدم سابقه افراد در دولت‌های قبلی را هم زیرسوال نبرده چراکه او معاون اولی جای افراد جوان بی‌تجربه نیست. پزشکیان آنقدر تحرک و توان اجرایی دارد که از معاون اول توقع نمی‌رود که بتواند در مسائل اجرایی مانند جوان سی، چهل‌ساله عمل کند.

او با اشاره به اینکه عارف شخصیت شناخته‌‌شده‌ای است، افزود: از نظر خط سیاسی می‌توان گفت؛ عارف همواره در همین مسیری قرار دارد که پزشکیان گفته است. عارف تجربه اداره دولت خاتمی را دارد، که این دولت و دولت هاشمی در مجموع و با همه اشکالاتی که در کل سیستم وجود دارد، از همه دولت‌های بعد از انقلاب موفق بودند چراکه در جهت توسعه کشور موفق بودند. او می‌تواند با ریش‌سفیدی – که محاسن عارف کاملاً سفید است(خنده) – مسائل بین وزرا را حل و فصل کند. در مجموع نمی‌شود در این سمت از افراد کم‌سن و سالی استفاده کرد که وزرای دیگر بزرگتر از او باشند.

مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن با اشاره به اینکه به نظرم عارف به نسبت بقیه گزینه‌ها انتخاب مناسب‌تری است، گفت: البته هر کسی در مقام معاون اول انتخاب می‌شد، ممکن بود با برخی اختلاف سلیقه داشته باشد اما عارف کمترین زاویه را با جناح‌های اصولگرا دارد و مورد احترام آنهاست و با اصلاح‌طلبان هم در مجموع چه در مقام معاون اولی خاتمی و چه قبل از آن در مقام پست و تلگراف همراهی کرده است. عارف تحرک لازم را داشته، همراه اصلاح‌طلبان بوده، خط و مشی اصلاح‌طلبی دارد اما نه اصلاح‌طلبی خیلی انقلابی مانند تاج‌زاده و امثالهم، بلکه اصلاح‌طلبی معتدل که همیشه خط و منش‌اش معقول‌تر و میانه‌روتر بوده است.

کرباسچی در پاسخ به این سوال که با وجود انتقادات به عملکرد عارف در فراکسیون امید مجلس، انتخاب او سیگنال منفی محسوب نمی‌شود؟ تاکید کرد: مجلس فرق می‌کند، آنجا هم انتقادی که به عارف مطرح بود، شاید ناشی از عملکرد شخصی او نبود. در مجلس و فراکسیونی که حدود ۱۰۰ الی ۱۱۰ نفر به اسم اصلاح‌طلب حضور داشتند و جمع و جور کردن آنها و اینکه یک خط مشی متفق‌القولی داشته باشند، فرق می‌کند. آن زمان هم خود بنده نسبت به عملکرد فراکسیون در مجلس انتقاد داشتم اما در مقام معاون اولی، آقای عارف سابقه‌ای دارد که مربوط به دولت خاتمی است و از طرفی پزشکیان هم گفته که من خط‌ و مشی دولت خاتمی را دارم و از طرفی به مردم اعلام کرده که اگر می‌خواهید مانند زمان خاتمی اداره شود به من رأی بدهید و اگر می‌خواهید مانند دیگران اداره شود، به دیگران رأی بدهید و من خوشحالم که پزشکیان به همان خط و مشی دولت خاتمی وفادار بوده است.

مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن در پاسخ به این سوال که احتمال دارد با مشورت آقای خاتمی عارف انتخاب شده باشد؟ گفت: بنده محتوای دیدار را نمی‌دانم. ولی به نسبت طیب‌نیا و عارف، حتماً عارف جامع‌تر فکر می‌کند. طیب‌نیا باهمه محاسنی که دارد و قطعاً در زمینه اقتصادی فرد توانمندی است اما عارف به لحاظ تجربه‌ای که در مقام معاون اولی خاتمی داشته، تجربه بیشتری در زمینه مسائل مختلف دارد و نگاه او به مسائل فقط نگاه اقتصادی نیست. این انتصاب نشان می‌دهد که دیدگاه پزشکیان نه‌فقط بحث اقتصادی، کنترل تورم و رفع مشکلات کلان اقتصادی است بلکه به مسائل دیگر کشور، یعنی مسائل اجتماعی و زندگی مردم توجه دارد، مخصوصاً آن شرطی که پزشکیان برای عارف مطرح کرده، روشن است که توقع او از معاون اول چیست.

او در پاسخ به این سوال که حضور عارف به عنوان معاون اول تا چه اندازه به تشکیل دولت وفاق ملی کمک می‌کند؟ بیان کرد: اگر قرار باشد که سلیقه‌های سیاسی متفاوتی در دولت باشند با حضور عارف می‌توان امیدوار بود که وفاق کلی صورت بگیرد. در هر صورت هر انتصابی مورد رضایت همه افراد نیست و بدون هیچ‌گونه عیب و نقصی نیست همانطور که خود پزشکیان هم بارها اعلام کرده، در همه این انتصاب‌‌ها و انتخاب‌ها مسائل نسبی است. یعنی هر کدام از افرادی که برای معاون اولی مطرح بودند، امکان دارد که انتقادات و یا زاویه‌های بیشتری با افراد یا مشکلات بیشتری برای دولت و پزشکیان داشته باشد.

منبع:خبرآنلاین

 

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=42469

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید