جستجو
Close this search box.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس:

حل مشکلات بازنشستگان در اولویت کاری است/ «افزایش تورم» روزانه شده

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پاره ای از مشکلات در دستگاه های اجرایی به دلیل کمبود....

به گزارش جریان نو، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تورم در کشور هفته به هفته و حتی روزانه بالا می رود و این مساله به مدیریت اقتصادی دولت بستگی دارد که جلوی تورم را بگیرد اما بعضی از دستگاه های متولی به وظایف خود عمل نمی کنند و عدم توازن در درآمد و هزینه ها را شاهد هستیم.

ولی داداشی در خصوص اولویت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: حل مشکلات بازنشستگان، حقوق و مزایای کارمندان نیروهای تبدیل وضعیتی و کارگران عزیز و تمام اقشاری که به کمیسیون اجتماعی مربوط هستند در اولویت کاری ما هستند و سعی می کنیم در سطح ملی مسایل و مشکلات را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی بر یکسری ثروت های ملی مثل صندوق های بازنشستگی نظارت دارد و این ثروت های ملی باید متوازن و عدالت‌مندانه بنا بر تصریح اصول ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی تقسیم شود و به نظر من کمیسیون اجتماعی باید نظارت دقیق در این خصوص داشته باشد.

آقای داداشی تصریح کرد: سود و مزایای صندوق های بازنشستگی به جیب بازنشستگان و افرادی که به صورت عمومی از این مزایا منتفع هستند، می رود و ما باید نظارت دقیق داشته باشیم که هدر رفت ما به حداقل برسد و از مدیرانی که توانمندی کاملی برای اجرای سیاست های کلی نظام دارند، استفاده شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پاره ای از مشکلات در دستگاه های اجرایی به دلیل کمبود بودجه به وجود می‌آید و پاره ای از مشکلات را در بدنه بخش خصوصی برای ارائه حقوق و مزایای بیشتر نسبت به کارگران شاهد هستیم. به نظر من جامعه کارگری و کارمندی در هر دو بخش دولتی و خصوصی باید بر اساس نرخ تورم حقوق بگیرند و ضرورت دارد که علاوه بر بخش های دولتی، از بخش های خصوصی هم برای اینکه بتوانند حقوق متناسب با تورم با کارکنان خود بدهند، حمایت های لازم صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که حقوق ها چقدر با تورم موجود مطابقت دارد؟ اظهار داشت: افزایش حقوق طبق قانون، سالانه تصمیم گیری می شود و نرخ تورم هم سالانه اعلام می شود، تورم در کشور هفته به هفته و حتی روزانه بالا می رود و این مساله به مدیریت اقتصادی دولت بستگی دارد که جلوی تورم را بگیرد، اما بعضی از دستگاه های متولی به وظایف خود عمل نمی کنند و عدم توازن در درآمد و هزینه ها را شاهد هستیم./ منبع: شفقنا

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=42464

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید