جستجو
Close this search box.

روسیه: کسی نمی‌تواند بین ما و ایران شکاف ایجاد کند

معاون وزیر امورخارجه روسیه با تاکید بر اینکه «روابط میان تهران و مسکو بر مبنای دوستی استحکام یافته است» خاطر....
سفارت روسیه

جریان نو؛ معاون وزیر امورخارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اظهار داشت: روابط دوجانبه میان ایران و روسیه بر پایه محکمی از دوستی استوار است. بنابراین، هیچ‌کس نمی‌تواند بین تهران و مسکو شکاف ایجاد کند.

وی ادامه داد: ایران به‌عنوان یک ملت مستقل حق دارد سیاست‌های خارجی خود را آن‌طور که صلاح می‌داند، دنبال کند. ما به نوبه خود بر این باوریم که روابط بین روسیه و ایران دارای پایه محکمی از دوستی و همسایگی است و با وجود تلاش دشمنان ما برای بازی ناجوانمردانه و ایجاد شکاف بین دو ملت، این روابط مستعد نفوذ خارجی نیست.

رودنکو تصریح کرد: اعضای ارشد دولت ایران، ازجمله هیاتی که به تازگی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری دیدار کرد به وی درباره «آمادگی خود برای تقویت مناسبات در تمام زمینه‌ها و اجرای پروژه‌های سودمند و متقابل دولت پیشین، مطابق با مسیر راهبردی که توسط رهبر معظم تعیین شده است»، اطمینان دادند.

این مقام روس پیشتر به خبرگزاری تاس گفت مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی با تهران تکمیل شده است.

رودنکو تصریح کرد: طی رایزنی‌های سازنده که در  ۲۱ ژوئن میان کارشناسان اداره‌های حقوقی و منطقه‌ای وزارت امور خارجه‌های ۲ کشور انجام شد، نهایی‌سازی متن این توافق امکان‌پذیر شد. در نتیجه، توافق شد که رویه‌های کشوری لازم برای آماده‌سازی توافق به منظور امضا در چارچوب یکی از نزدیک‌ترین تماس‌های دوجانبه در عالی‌ترین سطح آغاز شود. امیدواریم که در آینده نزدیک شاهد این رویداد واقعا تاریخی باشیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: کار ویرایش چنین سند منسجمی که برای ارتقای سطح روابط روسیه-ایران به شراکت جامع راهبردی تنظیم شده، حدود دو سال‌ونیم طول کشید و امروز، تکمیل‌شده در نظر گرفته می‌شود.

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران در یک گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین تاکید کرد  تهران آماده امضای توافق جامع شراکت راهبردی با مسکو نشست آتی بریکس در ماه اکتبر است.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=41855

۲ نظر

  • برگی از تاریخ برای اثبات اینکه روسیه ساخته و پرداخته گلوبالیستهاست:

    در سال ۱۹۵۶ کشورهای اسراییل ، انگلستان و فرانسه ۶ روز متوالی کشور مصر و مخصوصا” مناطق نظامی ان را بمباران نمودند و بعد از اینکه کشور مصر حسابی بمباران شد و صنایع و تاسیسات ان نابود شدند و نیروی هوایی ان نیز به کلی از بین رفت کشور شوروی
    در نقش ناجی ظاهر شد و پادگورنی وزیر خارجه وقت شوروی در سازمان ملل به کشورهای انگلستان و فرانسه ۲۴ ساعت مهلت داد تا عملیات نظامی را در مصر متوقف کنند و در غیر این صورت پاریس و لندن را با موشکهای به اصطلاح اتمی هدف قرار خواهد داد .

    بلافاصله عملیات نظامی را متوقف کردند . به همین راحتی و با یک تهدید معمولی. عجب نمایشنامه های جالبی بازی می کنند.

    یکی نیست بگوید چرا شوروی قبل از بمباران مصر برای جلوگیری از عملیات نظامی بر علیه مصر این تهدید را نکرد و این چه حمایت بی معناییست. ( همیشه همینطور بوده است و شوروی بعد از بمباران وسیع کشورهای مثلا” دوست با شوروی وارد عمل می شده است و در قضیه بمباران عراق نیز دقیقا” همین موضوع رخ داد و بعد از ۴۲ روز بمباران کشور عراق شوروی طرح صلحی را ارائه داد که مثلا” مورد پذیرش امریکا و متحدینش قرار گرفت. انهم درست موقعی که عراق کاملا” نابود و اشغال شده بود و به بهانه همین طرح صلح شوروی امریکا و متحدینش از عراق عقب نشینی کردند و حتی امریکا ۸۰ درصد نیروهایش را به امریکا بازگرداند.) همانطور که بعدها رهبران شوروی در نشستهایی که با رییس جمهور مصر جمال عبدالناصر داشتند بر سر وی منت می گذاشتند که شوروی باعث عقب نشینی سه کشور یاد شده است و البته جمال عبدالناصر با طعنه هایی انها را به تمسخر می گرفت و حمایت انها را فاقد هرگونه ارزشی می دانست.

  • معنی کامنت فوق این است که کنترل روسیه در اختیار گلوبالیستهاست و هر موقع بخواهند در دنیا بحران ایجاد کنند و یا بحرانی را متوقف کننند به روسیه نقشی ظاهری می دهند اما کنترل و مدیریت اوضاع در دست خودشان است.

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید