جستجو
Close this search box.

تاثیر ترور غیرمنتظره بر انتخابات آمریکا/برگ برنده ترامپ جور شد؟

ترور ترامپ چه تاثیری بر کمیپن انتخاباتی بایدن خواهد داشت؟ آیا ترامپ خواهد توانست مانند ریگان از ماجرای ترور خود....
ترامپ

جریان نو: سابقه ترور نامزدها در طول رقابت های ریاست جمهوری امریکا به سال های ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲ باز می گردد. این حوادث چرخه انتخابات ریاست جمهوری گذشته را تغییر داده و مطالعات اخیر در مورد نگرش نسبت به خشونت سیاسی نشان می دهد که تعداد کمی از امریکایی ها از ایده استفاده از خشونت برای پیشبرد ایده های سیاسی حمایت می کنند.

چهار رئیس جمهور آبراهام لینکلن، جیمز گارفیلد، ویلیام مک کینلی و جان اف کندی با گلوله کشته شدند. رابرت اف کندی، در حالی که برای نامزدی حزب دموکرات در سال ۱۹۶۸ مبارزه می کرد، کشته شد و جورج والاس، فرماندار آلاباما، در حالی که در سال ۱۹۷۲ در مسیر مبارزات انتخاباتی بود، توسط یک قاتل ترور و سپس فلج شد. در سال ۱۹۸۱، نیز ریگان، کمی بیش از دو ماه پس از اینکه از ریاست جمهوری او می گذشت، در خارج از یک هتل در واشنگتن مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شدت زخمی شد.

اما ناظران سیاسی معتقدند ترور ترامپ متاثر از قطبی سیاسی افراطی بوده که دموکرات ها در جریان رقابت های انتخاباتی درباره او بازنمایی کرده بودند. در مقابل ترامپ نیز بارها و بارها برای اهریمنی کردن مخالفان خود اقدام کرده و به طور ضمنی از خشونت سیاسی در جریان شورش در کاپیتال هیل که در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ برای تسخیر کنگره امریکا ترتیب داده بود، حمایت کرده است.

شش هفته و یک روز قبل از تیراندازی، ترامپ اولین رئیس جمهور امریکا بود که برای جرایم خود حکم محکومیت می گرفت. درست در زمانی که هیئت منصفه منهتن او را در تمام ۳۴ مورد جنایی مربوط به جعل سوابق تجاری برای پنهان کردن برخورد جنسی با یک ستاره پورن محکوم کرده بود. چه آنکه ترامپ در میان مناظره اواخر ماه ژوئن خود با جو بایدن نیز توانست به برتری برسد تا آنجا که برخی از اعضای حزب دموکرات از بایدن خواستند از نامزدی حزب برای انتخابات انصراف دهد.

اما اکنون آنچه موقعیت بایدن را بیش از قبل متزلزل کرده است، ضعف سیستم امنیتی دولت او برای محافظت از ترامپ بود. موضوعی که بایدن را رئیس جمهوری به نمایش گذاشته که قادر نیست از خشونت در امریکا جلوگیری یا با ابزارهای قانون آن را کنترل کند. این بازنمایی به کمپین ترامپ فرصت داد تا ترامپ را به عنوان رئیس جمهور واجد شرایط قاطعیت برای ایجاد امنیت پایدار در امریکا بازنمایی کند. از این رو ترور ترامپ به مثابه مولفه ای شوک آور برای کمپین بایدن محسوب می شود.

امریکایی ها بعد از این ترور، در شوک فرو رفتند و بدون هیچ الگوی روشنی از پیامدهای سیاسی فراتر از آن، به انتخابات نگاه می کنند. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که این تیراندازی چه تاثیری بر نتیجه رقابت ترامپ و بایدن خواهد داشت.

این در حالی است که جمهوریخواهان به سرعت در بیانیه ها، تلویزیون و رسانه های اجتماعی به ترامپ کمک کردند و نشان دادند که اتحاد سیاسی لازم در حزب جمهوری خواه برای حمایت از او به عنوان نامزد اصلی حزب وجود دارد. آنچنان که بسیاری از وفادارترین حامیان ترامپ اعلام کردند که از تلاش ناموفق برای زندگی او انرژی گرفته اند.

با این حال، هر دو کمپین ترامپ و بایدن به کارکنان خود توصیه کردند که در مورد مرگ یا زندگی ترامپ اظهار نظر نکنند، با این حال برخی از متحدان ترامپ شروع به سرزنش بایدن و طرفداران کردند. زیرا قبل از ترور ترامپ برخی حامیان بایدن، سطح خشونت سیاسی علیه کمیپن ترامپ را تا حد تقاضا برای حذف ترامپ از رقابت ها بالا برده بودند.

چه آنکه تاثیر گسترده تر ترور ترامپ در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری نیز قابل توجه خواهد بود. ترامپ مدتهاست که عادت به برگزاری تظاهرات در سراسر کشور دارد تا بتواند ده ها هزار نفر را جذب کند و باید دید که آیا او رویدادهای آینده را لغو خواهد کرد یا نه؟

ناظران سیاسی معتقدند تیراندازی پنسیلوانیا احتمالا بزرگترین بحران امنیتی سرویس مخفی از زمان تیراندازی رئیس جمهور سابق رونالد ریگان در سال ۱۹۸۱ است. با این شباهت که ریگان هم از این حمله جان سالم به در برد و پیروز رقابت ها شد. آیا ترامپ خواهد توانست رویداد ترور خود را به برگ برنده انتخابات تبدیل کند؟

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=40895

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید