منو

سرویس خبری اسفند ۱۸, ۱۴۰۲

هوش

در استفاده از هوش مصنوعی اخلاق را رعایت کنید

سال‏‏‌ها قبل گمانه‏‏‌زنی درباره وضعیت کسب و کار‌ها در جهان دیجیتال شروع شده بود. همه می‏‏‌دانستند پیشرفت‏‏‌های فناوری به سمتی می‏‏‌رود که شاهد تحولاتی عظیم در کسب و کار‌ها و مشاغل خواهیم بود. انتظار می‏‏‌رفت تغییر زیرساخت‏‏‌ها، معرفی ابزار‌های جدید، ظهور هوش مصنوعی و افزایش کارکرد روبات‏‏‌ها، مشاغل بسیاری را تغییر دهد و عده‏‏‌ای را با تعدیل اجباری به سمت مشاغل جدید هدایت ‏‏‌کند. مقاله پیش‏‏ رو از یافته و مشکلی غیرمنتظره پرده برمی‏‏ دارد: نه‏‏‌تن‌ها برخی شغل‏‏‌ها تغییر می‏‏‌کنند، بلکه در صورت اشتباه مدیران و کارکنانشان، پیدا کردن شغل جدید هم دشوارتر از حد تصور می‌شود.

زمین

آیا می دانستید زمین هم همزاد دارد؟

دانشمندان به منظور انجام دقیق‌ترین پیش‌بینی‌های ممکن و شناخت بهتر چگونگی کار چرخه آب در جهان، لازم است که به مدل‌های دربردارنده داده‌ها با وضوح بالا دسترسی داشته و آن‌ها را مرور کنند.

مهاجری

محمد مهاجری خطاب به وزیر کشور:
ایام لجاجت تان مستدام! افتخار کم مشارکت‌ترین انتخابات مجلس، نصیب شما شد؛

آقای وزیر کشور! عملکرد شما در ۱۲ماه اخیر باعث شد افتخار کم‌مشارکت‌ترین انتخابات مجلس، نصیب شما شود. منتخبان هم، لااقل در تهران حداکثر نماینده ۵ درصد واجدان شرایط شرکت در انتخابات هستند. کلاه‌تان را بگذارید بالاتر، سردار!

استاد دانشکده مطالعات شرقی و آفریقایی دانشگاه لندن در گفت‌و‌گو با عصر ایران:
آمریکا به برجام بازمی‌گردد اما اگر بایدن بماند

«ایالات متحده ممکن است پس از انتخابات بعدی خود به برجام بازگردد، اما تنها در صورت پیروزی بایدن. اگر ترامپ پیروز شود، برجام به تاریخ خواهد پیوست. با این حال، از جنگ بین ایران و آمریکا جلوگیری شده است.»

تحریم

انتقاد امیرعبداللهیان از رفتار متعارض و بدعهدی آمریکا در موضوع مذاکره برای لغو تحریم‌ها

در تماس تلفنی بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین وضعیت مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

عکس روز

پیشنهادی