منو

یک نابغه ریاضی؛عامل ترور دونالد ترامپ بود

فردی عصر شنبه در تجمعی انتخاباتی در پنسیلوانیا به سمت دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوریِ نوامبر ۲۰۲۴ شلیک کرد.
ترامپ

از میان چند گلوله شلیک شده، یکی به بالای گوش سمت راست آقای ترامپ اصابت کرد و آن را خون‌آلود کرد ولی آسیب جدی به او وارد نکرد. ماموران حفاظتی بلافاصله خود را به محل سخنرانی آقای ترامپ رساندند و او را تحت‌الحفظ و در حالی که مشت خود را به هوا بلند کرده بود، از صحنه خارج و به بیمارستان منتقل کردند.

به گزارش جریان نو به نقل از یورونیوز نوشت: ماموران سپس ضارب را هدف قرار دادند و کشتند. به گفته آنها در جریان تیراندازی‌ یک شرکت کننده در تجمع هواداران آقای ترامپ کشته و دو نفر دیگر هم به شدت مجروح شدند.

اما از فرد شلیک‌کننده چه می‌دانیم؟

اف‌بی‌آی ( اداره تحقیقات فدرال) حدود هفت ساعت پس از تیراندازی او را توماس متیو کروکس نامید. توماس ۲۰ سال سن داشته و ساکن شهر «بتل پارک» (Bethel Park) در پنسیلوانیا بوده است؛ شهری مرفه‌نشین که اکثر ساکنان آن سفیدپوست هستند و در ۶۷ کیلومتری محل سخنرانی آقای ترامپ قرار دارد.

او متولد ۲۰ سپتامبر ۲۰۰۳ در پنسیلوانیا و فاقد سابقه کیفری و ثبت شکایت بوده است. توماس ساکن خانه‌ای سه خوابه بوده که از سال ۱۹۹۸ توسط پدر و مادرش متیو و مری در بتل پارک خریداری شده است.

بررسی مقام‌های آمریکایی نشان داده که فردی با همین نام و نام خانوادگی، آدرس و تاریخ تولد به عنوان حامی حزب جمهوری‌خواه برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده بود. البته با توجه به این که زمان ثبت این اطلاعات سال ۲۰۲۱ بوده، مشخص نیست که آیا او در زمان اقدام به ترور آقای ترامپ، همچنان طرفدار جزب جمهوری‌خواه بوده یا خیر.

سایت خبری محلی تریبیون ری‌ویو (Tribune Review) نیز گزارش داده که توماس به هنگام فارغ‌التحصیلی از دبیرستان بتل پارک در سال ۲۰۲۲، برنده جایزه ستاره ملی ابتکار ریاضیات و علوم به ارزش ۵۰۰ دلار شده بود.

مطابق تصاویر منتشر شده از توماس به هنگام شلیک، او تی‌شرت خاکستری منقش به پرچم آمریکا به تن داشته که از محصولات عرضه شده توسط کانال یوتیوب Demolition Ranch عرضه می‌شود، کانالی که با ۱۱ میلیون دنبال کننده، اغلب ویدیوهای معرفی انواع مختلف سلاح‌های گرم را منتشر می‌کند. این اطلاعات، این فرضیه را تقویت کرده که توماس از علاقمندان استفاده از اسلحه بوده است.

ظاهرا توماس روی پشت بام ساختمانی در حدود ۱۵۰ متری محل سخنرانی دونالد ترامپ مستقر شده بود. او بلافاصله پس از تیراندازی توسط نیروهای تک‌تیرانداز هدف قرار گرفت و کشته شد.

اف‌بی‌آی با اشاره به وجود بسته‌های مشکوکی در اطراف محل استقرار توماس، فرضیه وجود همدست یا همدستان را رد نکرد و اعلام کرد بررسی‌ها در مورد انگیزه تیراندازی و شناسایی محل احتمالی آموزش او و نیز یافتن همدستان احتمالی او آغاز شده است.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=40825

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: