جستجو
Close this search box.

کسب مدال نقره مسابقاتINTARG لهستان توسط دو برادر ایرانی

ارسلان انوریو اردوان انوری دو مخترع ایرانی موفق به اخذ مدال نقره مسابقات INTARG لهستان شدند.....

دو برادر فارغ التحصیل رشته عمران که ارسلان انوری متولد ۱۳۷۰ و دانشجوی دکتری مدیریت ساخت و اردوان انوری متولد ۱۳۷۳ و ارشد عمران سازه با اختراعی در زمینه باطری های مکانیکی موفق به اخذ مدال نقره مسابقات بین المللی اختراعات لهستان شدند که در ادامه مصاحبه با آقای اردوان انوری با ایشان و فعالیتشان بیشتر آشنا خواهیم شد.

اختراع ثبت شده یک نوع باطری مکانیکی قابل شارژ می باشد که براساس ایده اولیه چرخیدن چرخ دنده های بی نهایت شکل گرفته است، با چرخش چندین چرخ دند ه به صورت سری، انرژی درون یک فنر بهینه شده در اثر فشرده شدن ذخیره می شود و در هنگام لزوم با ازاد شدن نیروی فنر و تبدیل آن به برق از طریق یک موتور، قابل استفاده خواهد بود. یکی از مضررات باطری های شیمیایی استخراج و استفاده از مواد شیمیایی مانند لیتیوم می باشد که باعث آلودگی و ایجاد خساراتی در محیط زیست می باشد که یکی از مزایای این باطری مکانیکی عدم استفاده از این مواد شیمیایی برای ساخت باطری و در نتیجه کمک به سلامت محیط زیست می باشد .

کسب مدال نقره مسابقاتINTARG لهستان توسط دو برادر ایرانی

چی شد که به سمت اختراع کردن و ثبت اختراع رفتید ؟

همیشه در ذهنم برای حل مسائل و مشکلات به دنبال راه حل های جدید بودم و سعی می کردم با پرس و جو یا ازمایش و خطا برای حل سوالات ذهنم بهترین راه حل رو پیدا کنم. در برخی موارد که راه حلی موجو نبود سعی میکردم راه حل مورد نیاز رو خودم ایجاد کنم که در یکی از این موارد ایده طراحی و اجرا اختراع فوق به ذهنم رسید و با کمک برادرم این طرح رو عملی کردیم. بعد از به نتیجه رسیدن طرح و ثبت اون حس خوب و رضایت بخشی نسبت به خودم داشتم .

با چه هدفی در مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات شرکت کردید ؟

هدف اولیه و شرکت در این مسابقات نشان دادن اختراع به سایر کشورها و مزایای استفاده از باطری های مکانیکی بویژه باطری طراحی شده توسط خودمون و جایگزین کردن اون با باطری های قدیمی و شیمیای به منظور حفظ محیط زیست و افزایش عملکرد صنایع با استفاده از این نوع باطری های جدید، همچنین دریافت بازخورد و استقبال صنایع مختلف در مقابل این نوع از باطری های جدید بوده است و همچنین بتوانیم توانایی خلاقیت و ابتکار ایرانی هارو در زمینه های علمی و تکنولوژی های نوآورانه به دنیا نشون بدیم . همچنین میخواستیم اختراع را در جامعه جهانی محک بزنیم و در صورت امکان با پیدا کردن سرمایه گذار طرحمون رو به مرحله اجرا و تولید برسونیم .

نمایشگاه بین المللی اختراعات رو چطور ارزیابی می کنید؟

با اینکه خودم شخصا به صورت حضوری نتونستم این رویداد رو شرکت کنم، از تیمی که طرح رو ارائه دادن در رویداد شنیدم که فضای نمایشگاه خیلی عالی و مدرن بود، همچنین شرکت کننده های زیادی از ک شورهای مختلف با ایده های متفاوت و جدیدی حضور داشتند. رقابت بین شرکت کننده ها برای کسب امتیاز و مدال بسیار سخت و نزدیک بود. سرمایه گذا ران بسیاری در نمایشگاه حضور داشتند برای بررسی طرح ها و اختراعات.

در آینده چه اهدافی رو دنبال خواهید کرد ؟

یکی از اهداف اصلی ما معرفی این نوع باطری ها به صنایع و شرکت های مرتبط با اختراع هستیم برای تولید و استفاده در سطح گسترده برای جایگزینی با باطری های شیمیای قدیمی است. همچنین یکی از اهداف مهم من این است که اختراعات بیشتری برای پیشرفت کشور و مردم انجام بدم و طرح هارو به تولید انبوه برسانم تا باعث ایجاد اشتغال برای جوانان شود. تصمیم دارم در مسابقات و نمایشگاه های بین المللی بیشتری شرکت کنم تا بتوانم طرح هامو در کشوری های بیشتری به نمایش بگذارم.

این راه سختی ها و مشکلات زیادی دارد، باید پشتکار زیادی داشته باشید و از خستگی و نا امیدی در این مسیر اجتناب کنید. اگر ایده ای به ذهنتون امد از منابع معتبر علمی بهره بگیرید ، طرح های قبلی رو مطالع و بررسی کنید و از اشتباهات و تجربه دیگر مخترین کمک بگیرید برای پیشبرد اهدافتون. ایده هاتون رو هرچند کوچک دست کم نگیرید شاید در اینده به طرح های بزرگ ختم شوند

خیلی خوب هست که به جوان ها و افرادی که در گسترش تکنولوژی در ایران علاقه مند هستند بیشتر بها داده بشه. از ایده هاشون حمایت بشه تا بتونن در همین مرز و ب وم طرح ها و ایده هاشون رو به مرحله اجرا بسونن. از دانشمندان و مخترعینی که ایده های جدید و نوآورانه دارند دعوت بشود در صنایع مختلف تاد با اجرای آن ها باعث پیشرفت ایران در عرصه بین المللی بشوند. خیلی بهتر میشه اگر سرمایه گذارهای ایرانی تو این زمینه بیشتر ورود کنند و با حمایت های مالی از جوانان و مخترعین بخشی از دغدغه های این مسیر رو براشون مرتفع کنند .

منبع : افق نیکان

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=42651

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید