کدام استانها همستر کامبت را بیشتر جستجو کردند؟/سیستان و بلوچستان و کردستان در صدر

جوی که در برخی کشورهای دنیا به امید ایجاد درآمد به این سایت شده، در ایران روی دیگری هم دارد. این اقبال عمومی در ایران، بازار فیلترشکن‌ها را هم با همه حواشی، ناامنی و گردش مالی هنگفتی که دارد، داغ‌تر کرده است. با اینکه هنوز وعده‌ها برای تبدیل شدن سکه‌های این بازی به ارز، مبهم است اما چشم امید کاربران این اپلیکیشن این است که از این محل، به درآمدی برسند.
همستر

به گزارش جریان نو، آگهی فروش کد مورس همستر کامبت، این روزها در اغلب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، دیده می‌شود، توصیه‌هایی هم برای نحوه تاچ صفحه گوشی و زدن کد بورسی دارند؛ مثلا اینکه چند بار پشت هم تاچ شود، ضربه‌ها آرام باشند و یا چقدر فاصله میان ضربه‌ها درنظر گرفته شود. کار با این اپلیکیشن به جایی رسیده که برای افزایش سرعت تاچ صفحه، قطره، ربات و دستکش می‌فروشند.

بازار بازی با این اپلیکیشن، به همین جا ختم نمی‌شود؛ هجومی که در برخی کشورهای دنیا به امید ایجاد درآمد به این سایت شده، در ایران روی دیگری هم دارد، این اقبال عمومی در ایران، بازار فیلترشکن‌ها را هم با همه حواشی، ناامنی و گردش مالی هنگفتی که دارد، داغ‌تر کرده است. با اینکه هنوز وعده‌ها برای تبدیل شدن سکه‌های این بازی به ارز، مبهم است اما چشم امید کاربران این اپلیکیشن این است که از این محل، به درآمدی برسند.

«جیمز واکر»، کارشناس حوزه رمز ارز، گفته است احتمالا قیمت اولیه هر یک میلیون واحد کوین همستر، ۱۰ دلار باشد و ممکن است این رقم بیشتر شود. روز گذشته نیز اعلام شد توکن پروژه همستر کامبت در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) بر بستر بلاک‌چین TON ایجاد و عرضه خواهد شد؛ اما برآوردهایی که از حجم فعالیت در این اپلیکیشن شده، نشان می‌دهد درصورت داشتن اینترنت مطمئن و پرسرعت و کیفیت صفحه گوشی مناسب و همچنین ۹ ساعت کار بی‌وقفه، می‌توان روزانه به یک میلیون تاچ روی صفحه رسید که طبق برآورد این کارشناس حوزه رمز ارز، رقمی معادل ۲.۵ دلار یا ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود؛ که البته پیامدهای آسیب به مچ دست و هزینه حجم استفاده از اینترنت و افت کیفیت باتری گوشی را هم باید در کنار آن در نظر گرفت.

از فرودین تاکنون، تلگرام ۱۱۵ میلیون کاربر کرد

مهدی مصلحی، کارشناس امنیت سایبری، در گفتگویی با بیان اینکه پلتفرم‌های خارجی تلاش زیادی دارند تا کاربران جدیدی برای خود جلب کنند، خاطرنشان کرد: بازی که تلگرام به نام «همستر کامبت» به تازگی ارائه داده توانسته از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون در کل دنیا حدود ۱۱۵ میلیون کاربر جذب کند که روزانه ۴۰ تا ۴۵ میلیون نفر به صورت فعال از آن استفاده می‌کند. این در حالی است که واتساپ بیش از ۴ سال و اینسجذب تاگرام بیش از ۳ سال زمان نیاز داشت تا به چنین رشدی برسد.

این کارشناس امنیت سایبری با بیان اینکه جستجوی همستر کامبت در گوگل در ایران، بالاتر از طلا، بیت کوین و بورس بوده است و این جستجو در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، کردستان، گیلان و هرمزگان بیشتر از دیگر استان‌ها انجام شده، یادآور شد: درصدی از این افراد کسانی هستند که پیش از این، از پلتفرم تلگرام استفاده نمی‌کردند اما به دلیل شایعاتی که درباره منافع مالی این بازی مطرح شده این گرایش برای استفاده از این پلتفرم ایجاد شده است. این شرایط استفاده از فیلترشکن را افزایش داده، این فیلترشکن‌ها می‌توانند بسیار خطرناک باشند و از جاهای غیر معتبر خریداری شوند. افزایش استفاده از این فیلترشکن‌ها رشد جرایم سایبری در جامعه را به همراه دارد.

تکلیف پلتفرم‌های خارجی در دولت جدید روشن شود

وی با ضروری برشمردن تعیین تکلیف فیلترشکن‌ها در ایران، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از مردم خواسته یا ناخواسته درگیر مسئله فیلترشکن‌ها هستند و سال‌هاست برای برقراری ارتباط یا جابجایی فایل‌ها و اطلاعات معمولی که می‌خواهند انجام دهند، سکوی مطمئن و قابل اعتمادی که در سطح سکوها و پلتفرم‌های خارجی باشد، ندارند. متاسفانه چنین بستری هم از سوی دولت‌های مختلف ارائه نشده و تنها راهکاری که در نظر گرفته شده اعمال محدودیت برای پلتفرم‌های رایج قبلی بوده است.

ضرورت تعامل با شبکه‌های اجتماعی پرکاربر و ایجاد نمایندگی در ایران

مصلحی با بیان اینکه این پلتفرم‌ها هیچ نمایندگی در ایران ندارند و هر از گاهی از قوانین و مقررات و خطوط قرمز ایران تخطی می‌کنند و در نتیجه راهی جز محدودیت باقی نمی‌ماند، ادامه داد: بهترین تصمیم ایجاد تعامل با این شرکت‌ها و پلتفرم‌ها است تا مردم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. اگر این شرکت‌ها بتوانند با ایران به توافق برسند و تابع قوانین و مقررات کشور ما شوند، می‌تواند دستاورد خوبی باشد، در صورتی که به این توافق نرسیم باید پلتفرمی که همتراز با آن‌ها باشد جایگزین شود تا مشکلاتی که به واسطه فیلترشکن‌ها اکنون به مردم تحمیل می‌شود رفع گردند و مردم این اعتماد را داشته باشند که اطلاعاتی که جابجا می‌کنند، محرمانه می‌ماند و حساب‌های بانکی‌شان امنیت لازم را داشته باشد.

سودسالانه هنگفت به جیب فروشندگان فیلترشکن

این کارشناس امنیت سایبری یادآور شد: بازار وی. پی. ان، چرخش مالی بسیاری دارد و سالانه سود کلانی به جیب کسانی می‌رود که از این خلاء قانونی سوء استفاده می‌کنند و به مردم فیلترشکن می‌فروشند. این فیلترشکن‌ها بستر بسیار خطرناکی دارند، هکرها می‌توانند با ایجاد وی. پی. ان‌های مورد نظرشان در مسیری که مردم از فیلترشکن‌ها استفاده می‌کنند، با به دست آوردن اطلاعات مالی و شخصی در تلفن‌های همراه، آن‌ها سوء استفاده کنند.

کاسبان فیلترشکن برای تداوم حضور تلاش می‌کنند 

وی با تاکید بر اینکه دولت جدید باید با این پلتفرم‌ها وارد گفت وگو شود تا نمایندگی در ایران داشته باشند و مردم برای ارتباط با آن‌ها ناچار به استفاده از فیلترشکن‌ها نشوند و یا جایگزین مناسب و قابل اعتماد طراحی کند، به قدرتی که گردانندگان فیلترشکن‌ها در سال‌های اخیر به دست آورده‌اند و نقش آفرینی که در راستای تداوم حضور این فیلترشکن‌ها ایفا می‌کنند، اشاره کرد و گفت: هموار شدن موارد و مشکلاتی که برای درصد زیادی از جامعه اتفاق می‌افتد، می‌تواند به ضرر کاسبانی باشد که از این شرایط استفاده کرده‌اند. برخی مشکلاتی که در ارتباط با فیلترشکن‌ها وجود دارد را عادی نشان می‌دهند تا موانع دسترسی راحت و مستقیم مردم به این فضاها برطرف نشود. فیلترشکن‌ها هم عدد بسیار بالایی در گردش مالی دارند و از آنجا که نهادهای رسمی اعدادی را ارائه نداده‌اند نمی‌توان به طور دقیق ارزیابی از این بازار داشت.

اراده‌ای، محدودیت ارتباطات را کنار بزند

مصلحی اظهار داشت: باید اراده‌ای باشد که مجموعه‌ها و افرادی که نفوذ و قدرت دارند و خواسته‌شان این است که ارتباطات به همین شکل محدود باقی بماند تا مردم مجبور شوند، سراغ خرید فیلترشکن بروند را کنار بزند و بتواند تعاملی برای استفاده مستقیم از پلتفرم‌های خارجی یا استفاده جایگزین آن‌ها فراهم کند.

همستر کامبت می‌تواند نرم‌افزار پرخطری نباشد، اما…

وی در ادامه این گفتگو در ارتباط با خطراتی که استفاده از بازی همستر کامبت می‌تواند برای کاربران ایجاد کند، توضیح داد: این بازی‌ها یک بات اصلی پلتفرم تلگرام است و به خودی خود می‌تواند نرم‌افزار پر خطری نباشد اما در کنار این بازی که شکل گرفته بسیاری از کانال‌های تلگرامی که ناشناخته و غیرقانونی با مالکین نامشخص هستند برای این بازی رباتِ بالابرنده عدد تماس، دستکش افزایش سرعت تاچ صفحه یا قطره تسهیل کننده تماس می‌فروشند و مردم به دلیل اینکه انگیزه پیدا کرده‌اند تا بتوانند از این منبع برای خود درآمدزایی داشته باشند با آن‌ها وارد خرید و فروش شده‌اند و به راحتی عدد زیادی از مردم پول می‌گیرند و کسی پاسخگوی بازگشت آن ارقام به مردم نیست. این‌ها منجر به کلاهبرداری شده‌اند.

هنوز آسیب‌پذیری‌های این بازی اعلام نشده

این کارشناس امنیت سایبری ادامه داد: هر نرم‌افزاری حتی نرم‌افزارهای معتبر آسیب پذیری‌های خود را دارند هنوز آسیب‌پذیری‌های این بازی از سوی شرکت ایجاد کننده‌اش اعلام نشده است و امکان دارد این بازی هم آسیب‌پذیری‌هایی داشته باشد و خطراتی برای مردم ایجاد کند.

تلگرام به هدف اصلی خود رسید

مصلحی گفت: تلگرام به هدف اصلی خود رسید و کاربران خود را برای اینکه بتواند با پلتفرم‌های دیگر رقابت کند جذب کرد. قطعا اگر سکه‌هایی که در این بازی نصیب کاربران می‌شود، بعدها در صرافی‌ها لیست و قابل نقد کردن شود درصد بسیار بالایی مجددا به کاربران این بازی اضافه می‌شود و در نهایت همه آن‌ها مجبورند از فیلترشکن‌ها استفاده کنند. نباید فراموش کرد برنامه‌ریزی که سکوها مختلف می‌کنند، برای جذب مخاطب و کاربر است. دولت جدید باید برنامه‌ای برای تعامل با آن‌ها یا معرفی گزینه جایگزین بومی داشته باشد تا تکلیف مردم در این رابطه مشخص شود و مخاطرات استفاده از فیلترشکن‌های ناامن از بین برود.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=37572

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: