منو

کاردیو؛۱۱ نوع تمرین برای شما

با شروع تنفس سریع تر و عمیق تر، سیستم تنفسی شما سخت تر شروع به کار می کند.
کاردیو

کاردیو به هر نوع ورزشی که ضربان قلب شما را بالا می برد و آن را برای مدت طولانی نگه می دارد، تعریف می شود.

کاردیو  چیست ؟

جریان نو؛کاردیو به هر نوع ورزشی که ضربان قلب شما را بالا می برد و آن را برای مدت طولانی نگه می دارد، تعریف می شود.

با شروع تنفس سریع تر و عمیق تر، سیستم تنفسی شما سخت تر شروع به کار می کند. رگ های خونی شما منبسط می شوند تا اکسیژن بیشتری به ماهیچه های شما برسانند و بدن شما مسکن های طبیعی (اندورفین) را آزاد می کند.

رگ های خونی شما منبسط می شوند تا اکسیژن بیشتری به ماهیچه های شما برسانند و بدن شما مسکن های طبیعی (اندورفین) را آزاد می کند.

 

فواید جسمی و روحی ورزش کاردیو

وزن خود را مدیریت کنید: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) می گوید: شواهد علمی گسترده ای وجود دارد که نشان می دهد ۱۵۰ دقیقه
کاردیو با شدت متوسط ​​در هفته به شما کمک می کند وزن خود را حفظ کنید.

پیشگیری از بیماری قلبی: تحقیقات نشان داده است که افزایش ضربان قلب با تمرینات قلبی منظم می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند
بیماری که ۳۲ درصد از مرگ و میرهای جهانی را در سال ۲۰۱۲ به خود اختصاص داده است.

بهبود خلق و خو:  باعث ایجاد انواع تغییرات در مغز از جمله رشد عصبی، الگوهای فعالیتی جدید می شود که احساس آرامش و تندرستی را ارتقا می بخشد.

عمر طولانی با انجام منظم  کاردیو طولانی تر زندگی می کنید.

 

هنگامی که ورزش مورد علاقه خود را پیدا کردید، آنقدر سرگرم خواهید شد که باید به شما یادآوری شود که در حال بهبود سلامتی خود نیز هستید!

 

۱. طناب زدن:به احتمال زیاد، از زمانی که دیگر مدرسه نمی روید  دیگر طناب نزدید. اگر اینطور است، امروز برای خودتان یک طناب ورزشی تهیه  کنید! این شکل از تمرینات هوازی تقریباً در هر مکانی قابل انجام است. لیست پخش مورد علاقه خود را افزایش دهید و به سرعت بپرید. انداختن طناب خود در یک کوله پشتی، چمدان یا کیف به شما کمک می کند تا هر زمان که وقت خالی دارید، ۱۵۰ دقیقه ورزش خود را در هفته انجام دهید.

 

۲. رقصیدن

رقصیدن یک راه عالی برای از بین بردن تنش است و در عین حال کاردیو خود را نیز وارد زندگی می‌کنید. ممکن است فکر کنید که رقص محدود به کلاس‌های رقص است، اما چه چیزی شما را از رقصیدن در اتاقتان باز می‌دارد؟ موسیقی را  پلی کنید  و برای  خود  برقصید .

۳. ورزش سازمان یافته

ممکن است خودتان را یک «ورزشکار» تصور نکنید، اما هزاران لیگ ورزشی بزرگسالان وجود دارد که مملو از افرادی مانند شما هستند – افرادی که می‌خواهند خوش بگذرانند و سالم باشند.

برای فوتبال، بسکتبال، یا هر چیزی که دوست دارید ثبت نام کنید. دویدن در اطراف زمین تضمینی برای افزایش ضربان قلب شماست.

۴. راه رفتن با قدرت

برای بهره مندی از مزایای این نوع تمرینات هوازی، لازم نیست شبیه یکی از این واکرهای قدرتی باشید. بیرون بروید (یا اگر هوا بد است به تردمیل بچسبید) و سرعت خود را افزایش دهید.

۵. شنا کردن

این نوع تمرین هوازی کم تاثیر، راه بسیار خوبی برای بالا بردن ضربان قلب و در عین حال محافظت از مفاصل است. اگر به مهارت های شنای خود اطمینان کامل ندارید، سعی کنید  شنا  را  زیر  نظر مربی یاد  بگیرید،این نه تنها پاهای شما، بلکه شکم شما را نیز درگیر می کند.

۶. بوکس

همه ما نمی توانیم راکی ​​باشیم، اما هر کسی می تواند از بوکس برای سلامتی استفاده کند. فقط ۳۰ دقیقه بوکس می تواند به شما کمک کند حدود ۴۰۰ کالری بسوزانید.کاردیو _بوکس

 

۷. ترامپولین زدن

اگر یک ترامپولین بزرگ و پر جنب و جوش در حیاط خلوت خود دارید، عالی است. پریدن و بازی کردن نه تنها برای شما خوب است، بلکه سرگرم کننده است!

اگر ترامپولین بزرگ ندارید، می توانید یک ترامپولین جمع و جور برای نگهداری در آپارتمان خود تهیه کنید.پخش آهنگ های مورد علاقه خود و دویدن یا جهش در محل می تواند به همان اندازه موثر باشد.

۸. دوچرخه سواری

راه های زیادی برای جا دادن این نوع تمرینات هوازی در زندگی شما وجود دارد. در مسیر بعدی خود به خواربارفروشی، ماشین خود را با دوچرخه تعویض کنید. آن را روشن کنید و در سفر بعدی خود به باشگاه، تردمیل را برای دوچرخه ثابت کنار بگذارید.

۹. پیاده روی

شاید از خود بپرسید که آیا پیاده روی به عنوان ورزش قلبی عروقی محسوب می شود؟ البته! این یک مکان شروع عالی برای افرادی است که تازه ورزش می کنند. حتی یک پیاده روی ۱۰ دقیقه ای می تواند شما را در مسیر بهبود سلامت قلب قرار دهد. ورزشکاران باتجربه نیز از آن سود می برند.

پیاده رویپیاده رویکاردیو-پیاده روی

۱۰. قایقرانی

فکر می‌کنید دستگاه قایقرانی فقط برای کسانی است که می‌خواهند عضله دوسر برآمده داشته باشند؟ دوباره فکر کن! فشردن پارو زدن در برنامه ورزشی خود می تواند به شما یک تقویت قلبی اضافی و همچنین تقویت عضلات شکم و پشت شما بدهد. اگر هرگز آن را امتحان نکرده اید، خود را با چیز جدیدی به چالش بکشید.

۱۱. پله ها

بالا رفتن از پله ها یک راه فوق العاده برای پمپاژ قلب و تعریق بدن است. یک پارک با مجموعه ای بزرگ از پله ها یا فقط یک راه پله در ساختمان مجاور پیدا کنید. هر صعودی انجام خواهد شد.

 

کاردیو

نکته

جریان نو؛ هیچ بحثی وجود ندارد که ورزش قلبی عروقی بخش کلیدی یک زندگی طولانی و سالم است. اما این بدان معنا نیست که به راحتی می توان کاردیو را به یک روال عادی تبدیل کرد.

فقط به یاد داشته باشید که اگر ذهنی مثبت داشته باشید و خلاق باشید، راه‌های زیادی برای افزایش ضربان قلب وجود دارد. شما نباید در تردمیل محصور شوید.

مهمترین بخش هر  برنامه تناسب اندام، یافتن چیزی است که از آن لذت می برید. به احتمال زیاد به یک روال عمل می‌کنید، اگر چیزی باشد که واقعاً دوست دارید.

بنابراین آزمایش کنید، چیزهای جدید را امتحان کنید و بفهمید که چگونه از عرق کردن لذت ببرید.

 

تلخیص و باز نویسی: امیر عباس رحیمی

منبع: هلث لاین  

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=31158

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: