جستجو
Close this search box.

چرا پیامک جعلی همچنان قربانی می‌گیرد؟

پیامک‌های جعلی و کلاهبرداری به شکل پیامکی یکی از چهره‌های جدید سالهای اخیر در حوزه سوء‌استفاده مالی و جرایم سایبری....
پیامک

«شارژ سیم‌کارتم تمام شده بود؛ بلافاصله وارد مرورگر تلفن شدم و کلمه خرید شارژ را جستجو کردم که با یک سایت شارژ تلفن همراه با قیمت ارزان مواجه شدم، با توجه به اینکه عجله داشتم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از مدتی تمام موجودی حسابم را از دست دادم».

به گزارش جریان نو، «پیامی با محتوای سود سهام عدالت دریافت کردم و بدون توجه به صحت آن با ورود به لینک و نصب اپلیکیشن جعلی، زمینه دسترسی مجرمان سایبری به اطلاعات حساب های بانکی ام فراهم شد و آنها ۴۵۰ میلیون ریال از حساب من برداشت کردند».

«پیامکی با محتوای ابلاغیه قضایی دریافت کردم؛ از ترس اینکه خدای نکرده کسی از من شکایتی کرده است، لینک داخل پیامک را باز کردم و پس از چند ساعت ۵۹۰ میلیون ریال از حسابم برداشت شد».

«از طرف یکی از آشنایان نزدیک خود در یکی از شبکه های اجتماعی پیامی مبنی بر درخواست کمک مالی را دریافت کردم و برای رفع مشکلش مبلغی به حسابش واریز نمودم اما بعد متوجه شدم حساب کاربری شبکه اجتماعی وی هک شده و پیام از طرف وی نبوده است».

هر روز خبرهای متنوعی از انواع و اقسام کلاهبرداری های سایبری در فضای رسانه ای کشور منتشر می شود که تلاش می کنند شهروندان را با شگردهای این مجرمان اینترنتی آشنا کنند اما باز هم افرادی هستند که به سادگی فریب می خورند و طعمه می شوند.

واقعیت این است که همراه با رشد دامنه زندگی دیجیتال، انسان مدرن نیز بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید و خطر و کلاهبرداری قرار می‌گیرد. کلاهبرداری های جدید که تنها با متنی کوتاه در یک پیامک گنجانده می‌شوند و متاسفانه در بسیاری از مواقع موفقیت‌آمیز هم هستند.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پیامکی مبنی بر ثبت شکایت از شما، برنده شدن در قرعه کشی و یا حتی کمک به خیریه ارسال شده باشد. برخی از این پیامک‌ها به درجه ای از پیشرفت رسیدند که تنها با باز کردن پیامک یا کلیک کردن روی لینک مندرج در آن علاوه بر دسترسی مجرمان به اطلاعات شخصی شما، به منابع مالی تان نیز دسترسی می یابند.

پلیس و نهادهای انتظامی، مالی و فرهنگی همواره اینگونه کلاهبرداری جرایم سایبری را آگاه سازی می کنند اما گویا هنوز هم دام‌های پیامکی کلاهبرداران جذابیت قابل قبولی دارد زیرا آمارها نشان از وزن سنگین پیامک‌های جعلی در جرایم سایبری دارد.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=22315

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید