جستجو
Close this search box.

پس از آلمان، اتریش نیز پناهجویان افغانی را اخراج می‌کند

مقامات دفتر فدرال اتریش در امور مهاجرت و پناهندگی اعلام کردند که در همکاری نزدیک با آلمان، پناهجویان افغان با....

مهاجران افغان

مقامات دفتر فدرال اتریش در امور مهاجرت و پناهندگی اعلام کردند که در همکاری نزدیک با آلمان، پناهجویان افغان با سابقه اقدامات مجرمانه را اخراج می‌کنند.

به گزارش جریان نو: تارنمای یورو نیوز نوشت: اتریش با پیروی از خط مشی آلمان اتباع افغانی با سابقه مجرمانه را اخراج و آنها را به افغانستان باز می گرداند.

به گفته مقامات دفتر فدرل اتریش در امور مهاجرت و پناهندگی، به دلیل تغییر وضعیت امنیتی در این کشور، اخراج افراد به افغانستان به صورت موردی مجاز است.

وین اعلام کرده قصد دارد همکاری نزدیکی با برلین در اخراج مهاجران افغان داشته باشد.

کارل نهمر صدر اعظم اتریش در این زمینه گفت: وزیر کشور اتریش از مدتها قبل در حال مذاکره با همتای آلمانی خود درباره چگونگی حل مشکل اخراج مهاجران به افغانستان بوده است و اتریش در حال حاضر روند اخراج مهاجران افغان و سوری را آغاز کرده است. گام بعدی اخراج مستقیم افراد به افغانستان یا سوریه است.

آلمان، جمعه این هفته برای اولین بار بعد از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در سال ۲۰۲۱ افغان ها با سابقه جنایی را به افغانستان بازگرداند.

اتریش نیز مانند آلمان از زمان به قدرت رسیدن طالبان، از اخراج مستقیم افغان ها به کشورشان خودداری کرده است. اخراج اتباع افغانی در اتریش تاکنون به کشورهای ثالث بوده است.

وزیر کشور اتریش از تصمیم آلمان برای بازگرداندن اتباع افغانی به کشورشان استقبال و آن را تصمیمی بسیار خوب توصیف کرده است.

وی پیشتر خواستار مذاکرات بر سر اعمال ممنوعیت سراسری در اتحادیه اروپا برای اخراج اتباع افغانی و سوری به عنوان یک ضرورت فوری و لازم شده بود.

گرهارد کارنر مارس گذشته در بروکسل گفت: در حال حاضر، ما نمی‌توانیم کسی را به کشورهایی مانند سوریه یا افغانستان بازگردانیم، زیرا این خلاف قوانین اتحادیه اروپا است.

مهاجران افغان و سوری دو سوم تقاضاهای پناهندگی در اتریش را تشکیل می دهند.

آژانس فدرال مهاجرت و پناهندگی گفت که بیش از ۲۱ هزار سوری در سال ۲۰۲۳ در اتریش درخواست پناهندگی داده اند. همچنین تقریباً ۹ هزار درخواست توسط اتباع افغان در این کشور ثبت شده است.

نانسی فایزر وزیر کشور آلمان اوایل خردادماه ۱۴۰۳ در پی کشته شدن یک مامور پلیس در حمله یک پناهجوی افغان با چاقو، اتخاذ رویکردهای سخت‌گیرانه‌تری در قبال مهاجران را خواستار شد. وی همچنین اعلام کرد مهاجرانی که تهدیدی برای امنیت آلمان به شمار می‌روند به کشورشان بازگردانده می شوند.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=47091

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید