جستجو
Close this search box.

پاکمهر نماینده مخالف؛ نگاه ظفرقندی به بهداشت و سلامت سیاسی است

کی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه سکان....

کی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه سکان هدایت این وزارتخانه را شخصی باید عهده‌دار شود که کاملا غیر سیاسی است، اظهار کرد: نمی‌شود سکان هدایت وزارت بهداشت و درمان را که یک وزارتخانه کاملاً تخصصی و غیر سیاسی است به افرادی بسپاریم که بخواهند با نگاه سیاسی آن را مدیریت کنند.

به گزارش جریان نو،  یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه سکان هدایت این وزارتخانه را شخصی باید عهده‌دار شود که کاملا غیر سیاسی است، اظهار کرد: نمی‌شود سکان هدایت وزارت بهداشت و درمان را که یک وزارتخانه کاملاً تخصصی و غیر سیاسی است به افرادی بسپاریم که بخواهند با نگاه سیاسی آن را مدیریت کنند.

محمد پاکمهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سخنانی به عنوان مخالف با تاکید بر اینکه بی شک نباید نعمت سلامت را به بازی گرفت، گفت: ماموریت‌های وزارت بهداشت و درمان شامل حوزه طیف وسیعی است و گله‌مندی و دغدغه‌های بسیاری در حوزه نظام سلامت در حوزه‌های انتخابیه نمایندگان به همه نمایندگان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه «وزارت بهداشت درمان وزارتخانه‌ است که با جان مردم و سلامت مردم سرکار دارد و همه باید بپذیریم که همه خدمات آن بدون استثنا اورژانسی است»، عنوان کرد: همه همکاران عزیز قطعاً می‌پذیرند که سکان هدایت این وزارتخانه را شخصی باید عهده‌دار شود کاملا غیر سیاسی است؛ نمی‌شود سکان هدایت وزارت بهداشت و درمان را که یک وزارتخانه کاملاً تخصصی و غیر سیاسی است به افرادی بسپاریم که بخواهند با نگاه سیاسی آن را مدیریت کنند. حوزه‌های بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و پژوهش حوزه‌هایی هستند که نه میشود با آن سیاسی کار کرد نه با آن می‌شود با نگاه سیاسی مدیریت کرد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: متاسفانه چه شده است که آقای رئیس جمهور آقای دکتر پزشکیان عزیز و همکارمان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که خود پزشک و مشرف به عملکرد وزارت بهداشت درمان است و وزیر بهداشت درمان بوده، سیاسی ترین عنصر کابینه خود را برای غیر سیاسی ترین وزارتخانه معرفی کرده است؟ آیا اهرم فشار سیاسی صحنه گردان این حضور بوده بوده است؟ آقای دکتر ظفرقندی عزیز را من خوب می‌شناسم و دارای سوابق و عملکرد فراوانی است اما ناگفته نماند که در هر کجا که مسئولیت داشته چه در دانشگاه تهران و چه در سازمان جامعه انجمن پزشکان اسلامی وزن عملکرد سیاسی ایشان از وضع عملکرد حوزه سلامت بالاتر بوده طوری که سازمان نظام پزشکی در یک مقطعی انگار یک سازمان کاملاً سیاسی و به سازمان مخالف نظام تبدیل شده بود.

وی با تاکید بر اینکه هرگز نباید سلامت مردم را به سیاسی‌ها بسپاریم و چنین معامله زیانباری را در نظام سلامت برای مردم رقم بزنیم، گفت: من از عملکردهای سیاسی ایشان به نامه‌شان به بشار اسد یکی از رهبران جبهه مقاومت امروز اشاره می‌کنم؛ گرچه نامه ایشان مربوط به قبل از بروز داعش بود. مورد دیگر مواضع ایشان در دوران اوج کرونا است؛ آیا این مواضع با سیاست‌های نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری همراه بود یا مخالف بود؟ خودشان توضیح دهند که همراه بوده یا مخالف؟ اگر احساس ندامت دارند و اشتباه کردند، به مردم ایران اعلام کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از نمایندگان مجلس گفتند که اگر دوباره جنگ شروع شود آقای دکتر ظفرقندی می‌رود به جبهه جنگ؛ ما به این نگاه افتخار می‌کنیم اما آیا لیاقت آن را دارد که همین جا اعلام کند در گذشته اشتباه کرده است؟ مواضع ایشان را نسبت به فتنه و اغتشاشات چند سال گذشته نمایندگان مجلس بهتر می‌دانند. نمایندگانی که می‌خواهند به آقای ظفرقندی رای اعتماد بدهند بدانند که ایشان نسبت به انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی بحث مهندسی انتخابات را مطرح کردند؛ ایشان گفتند که مشارکت حداکثری ولی در عمل مهندسی انتخابات حداقلی صورت گرفته است و این نوع نظارت استصوابی انهدام جمهوریت است که برای آن انقلاب شد. من به ایشان می‌گویم که شما به عنوان وزیر پیشنهادی روی صندلی مجلس نشسته‌اید به خاطر آمدن آقای دکتر پزشکیان به دلیل همین نظارت استصوابی بوده است؛ جالب است که آقای ظفرقندی امروز انتظار رای اعتماد از مجلسی دارند که معتقد هستند نمایندگان آن با مهندسی انتخابات وارد مجلس شده‌اند.

پاکمهر همچنین با انتخاب از برنامه‌های ارائه شده از سوی ظفرقندی عنوان کرد: به نظر می‌رسد برخی برنامه‌های ارائه شده از ایشان ماهیت شعار گونه دارد و در برخی نیز توجه کافی به ظرفیت و رسالت وزارت بهداشت و درمان نشده است؛ طولانی بودن برنامه، الگوی برنامه و نگارش غیر عملیاتی از دیگر ملاحظات برنامه ارائه شده از سوی آقای دکتر ظفرقندی عزیز برای این وزارتخانه کاملاً تخصصی است.

امام راحل فرمودند که اشخاصی که انقلابی نیستند نباید در رأس وزارتخانه باشند و نباید به مجلس معرفی شوند؛ اگر به مجلس معرفی شدند مجلس رد کند و هیچ اعتنایی نکند الا اینکه کارآمد، اسلامی و انقلابی باشد وگرنه باید عزای جمهوری اسلامی را بگیرید.

وی گفت: همه ما در پیشگاه مردم در برابر قرآن کریم سوگند یاد کردیم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی این ملت در نظام جمهوری اسلامی باشیم و از ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده است به عنوان امینی عادل پاسداری کنیم؛ ما نمایندگان مجلس باید امین عادل باشیم؛ سوالم این است که آیا سپردن پست‌های کلیدی و اساسی چون وزارتخانه به افراد زاویه دار با نظام با سوگند ما همخوانی دارد؟

 

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=45070

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید