جستجو
Close this search box.

پاول دورف از زندان آزاد شد

پاول دوروف (Pavel Durov) بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام با حکم قاضی پس از چهار روز از بازداشتگاه پلیس فرانسه آزاد....

دورف

پاول دوروف (Pavel Durov) بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام با حکم قاضی پس از چهار روز از بازداشتگاه پلیس فرانسه آزاد شد

به گزارش جریان نو، پاول دوروف (Pavel Durov) بنیان‌گذار و مدیرعامل تلگرام با حکم قاضی پس از چهار روز از بازداشتگاه پلیس فرانسه آزاد شد. او اکنون آماده اولین جلسه دادرسی خود در فرانسه می‌شود. دوروف در اولین ساعات یکشنبه به محض ورود به خاک فرانسه بازداشت شد. این میلیاردر نابغه روس، با دوازده مورد اتهامی سنگین مواجه است. قوه قضاییه فرانسه تا پایان امروز فرصت دارد کیفرخواستی علیه دوروف صادر کند. در غیر این صورت او آزاد خواهد شد.

بنیان‌گذار تلگرام تقریبا چهار روز در بازداشت پلیس فرانسه بود. او بالاخره ساعاتی پیش با حکم قاضی آزاد شد و منتظر است تا روند دادرسی‌اش آغاز شود. منابع مختلف فرانسوی تایید می‌کنند که قاضی مسئول تحقیقات پرونده دوروف، حکم بازداشت موقت پاول دوروف را لغو کرده و به دنبال اولین جلسه دادرسی و صدور یک کیفرخواست احتمالی است.

اتهامات دوروف شامل همکاری در خرید و فروش مواد مخدر از طریق برنامه تلگرام و همدستی در انتشار و اشاعه محتوای مستهجن کودکان می‌شود. پس از دستگیری دوروف در فرانسه، تلگرام در یک بیانیه رسمی تصریح کرد که قوانین اتحادیه اروپا را رعایت می‌کند و به آن‌ها پایبند است. این شرکت که در امارات متحده عربی واقع شده، همچنین اشاره کرده که مسئول دانستن مدیر یا صاحب یک پلتفرم برای سواستفاده‌هایی که کاربران از آن پلتفرم می‌کنند، ابلهانه است.

روز گذشته وزارت امور خارجه امارات نیز به دستگیری دوروف در فرانسه واکنش نشان داد. همچنین برخی از شنیده‌ها حاکی از توقف یک قرارداد بزرگ تسلیحاتی با فرانسه از سوی امارات، به دلیل بازداشت دوروف هستند.

تلگرام با نزدیک به ۱ میلیارد کاربر، یک پیام‌رسان پرمخاطب و یک شبکه اجتماعی پرطرفدار محسوب می‌شود. فرانسه در تلاش است تا با متهم کردن مدیرعامل تلگرام این شرکت را مجبور به همکاری در پیگیری‌های قضایی آینده کند. برخی منابع مدعی شده‌اند که در صورت اثبات اتهامات، او باید تا بیست سال زندان را تحمل کند.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=46608

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید