جستجو
Close this search box.

هشدار آمریکا به عاملان حمله به الاسد/عراق دست به کار نشود، اقدام می کنیم

همزمان با افزایش احتمال درگیری مستقیم میان جمهوری اسلامی و اسرائیل، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که «مستقیماً به....
آمریکا

به گزارش جریان نو:روزنامه «واشنگتن‌ پست» چهارشنبه هفتم اوت (۱۷ امرداد) در گزارشی نوشت: «جمهوری اسلامی ممکن است با «نمایش قدرت» ایالات متحده در این هفته از حمله به اسرائیل منصرف شود و «این به واسطه ارتباطات محرمانه‌ای است که کاخ سفید از طریق سفارت سوئیس در تهران و نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد انجام داده است.»

آمریکا و سایر شرکای ناتو و چند کشور منطقه‌ای برای پشتیبانی از اسرائیل خود را آماده می‌کنند. -محمد مرندی پسر پزشک مخصوص علی خامنه‌ای و عضو تیم مذاکره‌کننده اتمی در مصاحبه با شبکه «تی‌آرتی» ترکیه تهدید کرد، «اگر آمریکا در هر حمله‌ای علیه ایران دخالت کند شک نکنید که در عراق از بین خواهد رفت، پایگاه‌های آمریکا در منطقه و خلیج فارس نابود خواهند شد و رژیم‌هایی که میزبان پایگاه‌های آمریکا هستند، نابود خواهند شد.»

همزمان با افزایش احتمال درگیری مستقیم میان جمهوری اسلامی و اسرائیل، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا می‌گوید، «مستقیماً به ایران و اسرائیل اطلاع دادیم که هیچکس نباید درگیری‌ها در خاورمیانه را تشدید کند.»

بلینکن روز سه‌شنبه ششم اوت (۱۶ امرداد) عنوان کرد، «همه در منطقه باید بدانند که حملات بیشتر فقط باعث تشدید درگیری، بی‌ثباتی و ناامنی برای همه می‌شود.»

در شرایطی که تحرکات نظامی در سراسر خاورمیانه افزایش پیدا کرده و بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی پس از دریافت هشدارهای امنیتی، پروازهای خود را به منطقه متوقف کرده‌اند، روزنامه «واشنگتن‌ پست» چهارشنبه هفتم اوت (۱۷ امرداد) در گزارشی نوشت: «جمهوری اسلامی ممکن است با «نمایش قدرت» ایالات متحده در این هفته از حمله به اسرائیل منصرف شود و «این به واسطه ارتباطات محرمانه‌ای است که کاخ سفید از طریق سفارت سوئیس در تهران و نمایندگی [رژیم] ایران در سازمان ملل متحد انجام داده است.»

این روزنامه تأکید کرده «پیام‌های آمریکا به [رژیم] ایران همچنین به وضوح نشان داده است که خطر تشدید تنش‌ها بسیار زیاد است و پیامدهای جدی برای ثبات دولت جدید به ریاست مسعود پزشکیان خواهد داشت.»

رد یا تأیید این خبرها و گزارش‌ها به صورت مستقل ممکن نیست به ویژه آنکه طرفین درگیری‌ بر اساس منافع‌ خود از رسانه‌ها به عنوان اهرم «جنگ نرم» جهت نشر ضداطلاعات و پیشبرد جنگ روانی با بازیگری «منابع آگاه» و «افراد مطع» بهره‌برداری می‌کنند.

در این میان، آمریکا و سایر شرکای ناتو و چند کشور منطقه‌ای برای پشتیبانی از اسرائیل خود را آماده می‌کنند. در ارتباط با این هماهنگی‌ها ژنرال مایکل کوریلا فرمانده سنتکام در سفر به اسرائیل با مقامات امنیتی و نظامی این کشور دیدار و گفتگو کرد. همچین برخی منابع از جمله روزنامه «نیویورک تایمز» گزارش دادند که ایالات متحده هواپیماهای جنگنده بیشتری را برای مقابله با حمله انتقام‌جویانه جمهوری اسلامی به خاورمیانه می‌فرستد.

اقدامات آمریکا و متحدانش برای حمایت از اسرائیل با واکنش مقام‌های جمهوری اسلامی روبرو شده است. از جمله محمد مرندی پسر پزشک مخصوص علی خامنه‌ای و عضو تیم مذاکره‌کننده اتمی در مصاحبه با شبکه «تی‌آرتی» ترکیه تهدید کرد، «اگر آمریکا در هر حمله‌ای علیه ایران دخالت کند شک نکنید که در عراق از بین خواهد رفت، پایگاه‌های آمریکا در منطقه و خلیج فارس نابود خواهند شد و رژیم‌هایی که میزبان پایگاه‌های آمریکا هستند، نابود خواهند شد.»

پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران، پرتاب موشک و پهپاد به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه از سوی شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی شدّت بیشتری گرفته است. در یکی از این حملات به پایگاه «عین الاسد» در عراق شماری از پرسنل آمریکایی زخمی شدند. برخی رسانه‌‌ها نیز مدعی شدند این حملات تلفات جانی در پی داشته است.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=43573

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید