جستجو
Close this search box.

اختصاصی جریان نو؛

نظامیان برای وزارت کشور مناسب نیستند/ نباید قطار دولت در ایستگاه اول متوقف شود

در حوزه مسائل اجتماعی و سیاست داخلی، نظامیان چندان با شعارهای اصلاح‎طلبانه همراه نیستند. در این شرایط انتخاب یک نظامی....

به گزارش جریان نو، محمود میرلوحی چهره سیاسی اصلاح طلب و عضو پیشین شورای شهر تهران در گفتگوی اختصاصی با جریان نو درباره ناامیدی بخشی از هواداران اصلاحات از ترکیب دولت چهاردهم گفت: من با تجربه‌ای که از حضور در فرایندهای انتخاباتی دارم و براساس باوری که به میزان بودن رای ملت و حق الناس بودن آن داریم پیام انتخابات اخیر را بسیار واضح و روشن می‌دانم. من خیلی سعی می‌کنم خوشبینانه‌ به ترکیب کابینه نگاه کنم و آن را با شعارها و گفتمان مطرح شده در انتخابات پیوند بزنم. اما واقعا سخت است.

وی درواکنش به اینکه آیا پزشکیان می‌خواهد با ایجاد فضای همدلی مانع کارشکنی رقیبان در مسیر حرکت قطار دولت شود، تصریح کرد: اگر قرار باشد قطار دولت در همان ایستگاه اول متوقف شود که دیگر تلاش‌های اصلاح‌طلبانه بی معناست. نتیجه انتخابات اخیر را باید در سه بخش مشخص ببینیم.

در مرحله اول شصت درصد از مردم مشارکت نکردند. در مرحله دوم این رقم به پنجاه درصد رسید. این را البته در انتخابات فرانسه هم دیدیم که در مرحله دوم مشارکت جهش داشت تا افراطی‌ها به قدرت نرسند. اما چنین اتفاقی بسیار استثنایی است.

من در ستاد آقای پزشکیان معاون نظارت بودم و شهر به شهر بررسی‌های کارشناسی روی مشارکت مردم داشتیم. طبق همین آن شش میلیون نفری که در دور دوم به سبد رای آقای پزشکیان اضافه شدند معتقد بودند نمی‌گذارند ایشان درصورت پیروزی اهدافش را عملی کند. آقای پزشکیان در جریان رقابت‌ها احیای برجام و حل مساله FATF را هدف دولتشان عنوان کردند تا مناسبات اقتصادی کشور در عرصه بین‌الملل روند مطلوبی به خود بگیرد.

ایشان درباره سبک زندگی، خواسته‌های زنان و جوانان و آزادی‌های اجتماعی هم دیدگاه‌های روشنی را طرح کردند. درباره مشارکت دادن به جوانان، بانوان، اقوام و پیروان مذاهب هم نکات جذابی را به زبان آوردند. رای به آقای پزشکیان به خاطر طرح چنین مطالباتی بوده است. حضور یک زن در سمت وزارت هم مثبت است. اما با آن شعارها انتظار این بود که شمار زنان بیش از این باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا نامزدی تنها یک زن برای سمت وزارت و اینکه از اهل سنت کسی در میان وزرا نیست برخلاف شعار و وعده آقای پزشکیان نیست، خاطرنشان کرد: در کنار اینها متاسفانه از جوانان هم کسی را در کابینه نمی‌بینیم و یک کابینه پیر را می‌خواهند ببندند.

البته فعلا باید منتظر طرح برنامه وزرا و دیدگاه‌های آقای رئیس‌جمهور بمانیم تا ببینیم وزرا چقدر به آن برنامه‌هایی که در ایام انتخابات مطرح شد باور دارند. دولت مانند یک ارکستر است و بخش های مختلفش باید با هم هماهنگ باشد. در اقتصاد، سیاست خارجی و داخلی و مسائل اجتماعی باید بخش‌های مختلف دولت در یک راستا حرکت کنند.

در حوزه مسائل اجتماعی و سیاست داخلی، نظامیان چندان با شعارهای اصلاح‌‎طلبانه همراه نیستند. در این شرایط انتخاب یک نظامی برای وزارت کشور که باید مجری همین سیاست‌ها باشد چه معنایی دارد؟

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=44195

۱ نظر

  • با وزیر کشور نظامی پزشکیان سرکار اومدید
    میخواهید یک دبه ماست بشه وزیر و کسپر را بهم بریزید
    ظریف و فاضلی احساساتی و عصبی به درد کارهای کلان نمیخورند
    یک پرت کننده میکروفن
    دیگری استعفا دهنده مکرر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید