جستجو
Close this search box.

نصیرزاده: منطقه و جهان نظم تک قطبی آمریکا را پس زده است

نصیرزاده گفت: فناوری های نوین و غافلگیر کننده در حال ظهور و بروز است و معادلات نظم و امنیت منطقه....
وزیر

به گزارش جریان نو، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، در دفاع از برنامه‌های خود با گرامیداشت ۳۱ مرداد روز صنعت دفاعی گفت: از حسن اعتماد رییس جمهور و حمایت مجموعه نیروهای مسلح به ویژه ریاست ستاد کل نیروهای مسلح و اعلام نظرات نمایندگان مجلس تشکر می کنم؛ حتما از همه نظرات نمایندگان استفاده می‌کنم.

وی در تحلیلی از محیط پیرامونی کشور، گفت: در حال حاضر شرایط منطقه و جهان در حوزه های مختلف قدرت به ویژه حوزه امنیت و دفاع به گونه ای است که تغییرات محیطی به سرعت صورت می گیرد.

نصیرزاده گفت: فناوری های نوین و غافلگیر کننده در حال ظهور و بروز است و معادلات نظم و امنیت منطقه ای پیچیده و پرتلاطم است؛ منطقه و جهان نظم تک قطبی به رهبری آمریکا را پس زده و به دنبال شکل گیری نظم نوین با ظهور قدرت های جدیدی همانند جمهوری اسلامی ایران است. در چنین شرایطی فشارهای استکبار جهانی و اذناب منطقه‌ای آنها بر ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، روانی و فرهنگی و اقتصادی بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

امیر نصیرزاده افزایش ضریب صیانت سامانه‌ها و محصولات دفاعی با هدف جلوگیری از خرابکاری‌های صنعتی، پایش مستمر تحولات فناورانه دفاعی در جهان و دستیابی به فناوری‌های محصولاتی که موجب غافلگیری دشمن شود، پشتیبانی پایدار و موثر از جبهه مقاومت و جبهه ضد استکبار به صورت آشکار و پنهان به ویژه در مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای، ایجاد ائتلاف‌های منطقه‌ای و جهانی با کشورهای همسو و نفی حضور بیگانگان، تقویت دیپلماسی دفاعی چند جانبه و کنشگری فعال در مجامع بین المللی، تسریع در مولدسازی اراضی املاک وزارت دفاع و نیز سایر بخش‌ها در جهت کمک به تامین معیشت و رفاه کارکنان نیروهای مسلح، شفافیت کامل انضباط بخشی دقیق و عدم تعارف و بخش خصوصی و انطباق کامل با سیاست‌های کلی کشور را از سیاست‌هایی عنوان کرد که در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دنبال خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما به دنبال تصدی‌گری نیستیم و بخشی از شرکت‌های متعلق به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح را به بورس خواهیم برد، گفت: ارتقای کرامت آمیز منزلت و جایگاه بازنشستگان نیروهای مسلح را در وزارت دفاع دنبال خواهم کرد.

وزیر پیشنهادی دفاع گفت: با استعانت از خدای منان بخش مهمی از این برنامه‌ها طی چهار سال آتی قابل دستیابی از دو بخش دیگری که به زمان بیشتری نیاز دارد حتماً طی چهار سال آتی ریل گذاری خواهد شد. من به اقتضای شغلم بر فراز بلندای آسمان پرافتخار کشور عزیزمان ایران بیش از ۳۰۰۰ ساعت پرواز برای حراست از مراکز حساس و حیاتی انجام دادم؛ همیشه با افتخار به این سرزمین چشم دوختم و تا پای جان برای سرافرازی این سرزمین ایستاده‌ام. من همواره به رسالت و وظیفه خود که دفاع از تمامیت ارضی و کیان و ناموس کل ملت ایران است فکر کرده‌ام. حال به عنوان سربازی کمترین به نمایندگان مجلس اطمینان دارم که هر تصمیمی که اتخاذ کنند درست است و قطعاً نفع ملی در آن است؛ اگر نمایندگان مجلس صلاح دانستند در سنگر وزارت دفاع در سنگر وزارت دفاع به خدمت خود ادامه خواهم داد و اگر صلاح ندانستند به در سنگر دیگری عنوان سرباز ملت شریف ایران تا شهادت به راه خود ادامه خواهم داد.

امیر نصیرزاده در پایان تصریح کرد: ملت قهرمان ایران طی ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن نشان دادند که امنیت ما مهم‌ترین موضوع است و در امنیت ما خط قرمزی وجود دارد که اگر کسی از آن عبور کند او را نمی‌بخشیم اما در این مسیر عقلانیت حاکم است؛ بخش دفاعی و امنیتی به هیچ عنوان با دشمن مدارا نخواهد کرد.

 

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=45249

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید