نحوه ساخت رژ لب طبیعی با این حشره کوچک+فیلم

 

به گزارش جریان نو، عصاره کوشینال، از نوعی حشره که حشره‌شناسان از آن به عنوان “حشرات واقعی ” یاد می‌کنند، استخراج می‌شود.”

در واقع این عصاره یک رنگ خوراکی است که از سوسک‌های کوشین ماده به دست می‌آید. رنگ صورتی، بنفش یا قرمز می دهد.

حشرات کوشینال حاوی اسید کارمینک هستند که یک رنگدانه خوراکی طبیعی پایدار است و می تواند در مواد  غذایی و آرایشی و بهداشتی و غیره استفاده می‌شود.

در این ویدیو شما یاد می‌گیرید چگونه عصاره حشره کوشکین را بگیرید تا از آن رژ لب طبیعی بسازید.

فواید عصاره کوشین:

به طور سنتی از عصاره کوشین برای رنگ آمیزی پارچه ها استفاده می شد. در طول دوره استعمار، با ورود گوسفندان به آمریکای لاتین، استفاده از کوشینال افزایش یافت، زیرا شدیدترین رنگ را ارائه می‌کرد و روی لباس‌های پشمی محکم‌تر می‌شد تا لباس‌های ساخته شده از موادی با منشأ ماقبل اسپانیایی مانند پنبه یا پنبه. الیاف آگاو و یوکا به طور کلی، کوشین بر روی الیاف حیوانی مبتنی بر پروتئین (از جمله ابریشم) موفق تر از مواد گیاهی است. زمانی که بازار اروپا کیفیت این محصول را کشف کرد، تقاضا برای آن به طرز چشمگیری افزایش یافت. در آغاز قرن هفدهم، تجارت بین المللی شد. حلال عصاره کوشین به رقابتی قوی برای رنگ‌های دیگر مانند ریشه ماددر، کرمس، کوشین لهستانی، کوشین ارمنی، چوب برزیل و بنفش تیری تبدیل شد، زیرا برای رنگرزی لباس پادشاهان، اشراف و روحانیون استفاده می‌شد. در چندین قرن گذشته، این رنگ مهمترین رنگ حشره ای بود که در تولید فرش های دستباف شرقی استفاده می شد و تقریباً به طور کامل جایگزین لاک شده بود. همچنین برای نقاشی، صنایع دستی و ملیله کاری استفاده می شد.[۱۳] پشم و پنبه به رنگ کوشین مواد مهمی برای هنر و صنایع دستی محلی مکزیک هستند.

 

 

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=30406

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها

www.novin.com

پیشنهادی: