جستجو
Close this search box.

ممنوعیت واردات چمدانی موبایل برای همه گوشی‌ها اجرا نمی‌شود

اگر در این تصور هستید که نمی‌توانید گوشی تلفن را از طریق واردات چمدانی به کشور ایران بیاورید، باید بگوییم....
گوشی

به گزارش جریان نو،  اگر در این تصور هستید که نمی‌توانید گوشی تلفن را از طریق واردات چمدانی به کشور ایران بیاورید، باید بگوییم اشتباه می‌کنید؛ زیرا در حال حاضر به جز گوشی‌های آیفون به‌روز، شما به‌عنوان تاجر این امکان را دارید که برای واردات سایر گوشی‌ها اقدام کنید. البته واردات چمدانی تلفن همراه برعکس واردات سایر کالاها با حقوق گمرکی و عوارض پرداختی همراه است و شما باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید.

واردات گوشی به‌صورت چمدانی امکان‌پذیر است؛ اما باید هزینه‌های مربوط به گمرک آن به‌طور کامل پرداخت شود. در صورت عدم پرداخت حقوق گمرکی، تلفن همراه واردشده تنها به مدت یک ماه آنتن‌دهی دارد. گوشی‌های غیرمجاز بعد از ۳۰ روز از دسترسی به اپراتور خارج می‌شوند و آنتن‌دهی آن‌ها قطع خواهد شد. با این وجود شما می‌توانید گوشی‌های مختلفی را به‌صورت بار مسافری وارد ایران کنید، رجیستری آن‌ها را به‌صورت قانونی انجام دهید و درنهایت با فروش این گوشی‌ها سود خوبی به‌دست آورید.

در چه صورتی می‌توان گوشی را از طریق واردات چمدانی به کشور ایران آورد؟

تا چندی پیش مسافران نمی‌توانستند هیچ نوع گوشی را به روش واردات چمدانی به کشور ایران بیاورند؛ اما در حال حاضر واردات چمدانی امکان‌پذیر است؛ اما شما باید برخی از شرایط را رعایت کنید. در این بخش برخی از اصلی‌ترین قوانین مربوط به واردات چمدانی انواع گوشی‌ها را به‌طور خلاصه نام می‌بریم:

  • پرداخت حقوق کامل گمرکی
  • پرداخت ۲ برابر سود بازرگانی
  • پرداخت عوارض ضروری
  • مراجعه به دفتر گمرک حاضر در ورودی کشور ایران
  • ثبت شناسه گوشی در سامانه مسافری

در نظر داشته باشید که بیشتر گوشی‌ها از این طریق قابل واردات هستند؛ اما برخی از آن‌ها در لیست گوشی‌های غیرقانونی ثبت شده‌اند و برای واردات چمدانی این گوشی‌ها با دردسر روبه‌رو می‌شوید. بنابراین اگر قصد دارید گوشی را از طریق بار مسافری به کشور ایران وارد کنید، بهتر است مطمئن شوید که در لیست گوشی‌های غیرقانونی قرار ندارد.

سعی کنید گوشی‌هایی را وارد کنید که در لیست گوشی‌های غیرمجاز قرار نگرفته باشند. البته باید برای ثبت و رجیستری آن‌ها اقدام کنید؛ زیرا گوشی‌های مجاز ثبت‌نشده نیز بعد از مدتی مشخص، قدرت آنتن‌دهی خود را از دست می‌دهند و سیستم‌های اپراتور از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

کدام گوشی‌ها را می‌توان از طریق واردات چمدانی به کشور ایران وارد کرد؟

بدون شک می‌دانید که جدیدترین گوشی‌های آیفون برند اپل در کشور ایران رجیستر نمی‌شوند و آنتن‌دهی ندارند. این نوع گوشی‌ها در کشور ایران تا حدودی قاچاق محسوب می‌شوند و در دست داشتن آن‌ها جرم است. بنابراین بیشتر افراد و متقاضیان سعی دارند گوشی‌های رجیسترشده برند آیفون یا سایر برندها را خریداری کنند.

از این رو شما نیز برای کسب سود بیشتر و بدون دردسر باید گوشی‌هایی را به ایران وارد کنید که از کالاهای قاچاق محسوب نشوند. بجز گوشی‌های جدید آیفون، برای ورود سایر گوشی‌ها دردسر و تنشی نخواهید داشت. البته باید برای پرداخت حقوق گمرکی آن‌ها دست به کار شوید و عوارض یا سود بازرگانی آن‌ها را نیز به‌طور کامل پرداخت کنید.

قبل از اینکه اقدامات لازم را برای این کار انجام دهید و سرمایه خود را درگیر کنید، بهتر است به لیست انواع گوشی‌های مجاز برای واردات نگاهی بیندازید و بر اساس این لیست گوشی‌هایی را انتخاب کنید. واردات چمدانی گوشی‌ها شاید با هزینه‌های گمرکی و رجیستری همراه باشد، اما همچنان سود خوبی به همراه دارد که شما نباید بی‌خیال آن شوید.

آیا برای واردات چمدانی گوشی محدودیت‌هایی وجود دارد؟

گوشی

شما به‌عنوان مسافر با محدودیت خاصی برای واردات گوشی روبه‌رو نیستید، تنها محدودیتی که وجود دارد، مربوط به ارزش کلی گوشی خواهد بود. به زبان ساده شما به‌عنوان بازرگان و از طریق واردات چمدانی می‌توانید انواع مختلفی از تلفن‌های همراه را به ایران وارد کنید.

تنوع در انتخاب گوشی‌ها زیاد است؛ اما شما باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید و بر اساس بودجه یا شرایط خود بهترین گوشی تلفن را انتخاب و وارد کنید. زمان ورود نیز باید اطلاعات رجیستری تلفن وارداتی را ثبت کنید. سپس با پرداخت حقوق گمرکی آن، تلفن مورد نظر راه‌اندازی می‌شود.

ترخیص و پرداخت هزینه‌های گمرکی یا عوارض مربوط به واردات گوشی‌های همراه امری بسیار مهم است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. هریک از تلفن‌های همراه با توجه به ارزشی که دارند، عوارض و حقوق گمرکی متفاوتی خواهند داشت.

به‌طور کلی، برای واردات تلفن همراه با محدودیتی روبه‌رو نخواهید بود؛ اما باید بر اساس بودجه و توانایی مالی خود پیش بروید؛ زیرا پرداخت عوارض گمرکی و هزینه‌های مربوط به سود بازرگانی از اهمیت بالایی برخوردار است. ثبت اطلاعات اولیه تلفن همراه، هزینه‌های ضروری پرداختی را نیز مشخص می‌کند.

افزایش روز افزون واردات چمدانی موبایل

گوشی

در سال‌های پیش افراد کمی برای واردات گوشی‌های همراه اقدام می‌کردند و بازرگانان از دردسرهای این روش وارداتی ترس و واهمه داشتند؛ اما در حال حاضر شاهد رشد روزافزون این روش واردات هستیم و می‌توان گفت که سالانه ۳ الی ۵درصد واردات چمدانی موبایل رو به افزایش است.

از آنجایی که قوانین جدیدی برای این روش واردات تعبیه شده است، افراد بیشتری برای واردات چمدانی گوشی‌های همراه اقدام می‌کنند. با توجه به ارزش موبایلی که وارد می‌کنید، شما می‌توانید از ارز نیمایی بهره ببرید. با دریافت ارز نیمایی این امکان را دارید که هزینه عوارض و گمرک واردات گوشی را نیز پرداخت کنید.

با وجود تمام این هزینه‌ها، واردات چمدانی موبایل روشی مناسب برای کسب سود بیشتر است؛ بنابراین شما می‌توانید یکی از بازرگانانی باشید که در این حوزه فعالیت دارند. از آنجایی که افراد متخصص در این روش وارداتی زیاد هستند، شما به‌عنوان تاجر نوپا می‌توانید از افراد خبره و متخصص کمک و راهنمایی بگیرید.

رشد روزافزون این نوع واردات نشان می‌دهد که تاجران سود خوبی از این راه به‌دست می‌آورند. درضمن این روش واردات همیشه ادامه دارد؛ زیرا تلفن همراه یکی از اصلی‌ترین نیازهای افراد جامعه محسوب می‌شود. این نوع کالای الکترونیکی همیشه تقاضای زیادی دارد و شما با واردات آن خیلی سریع به سود دست می‌یابید.

امن‌ترین روش برای واردات چمدانی موبایل

به فکر واردات چمدانی از چین هستید؟ درصورتی‌که هنوز کالای مورد نظر خود را برای شروع روند واردات چمدانی پیدا نکرده‌اید، ما تلفن همراه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. در حال حاضر واردات همه گوشی‌ها با ممنوعیت همراه نیست و شما با واردات چمدانی برخی گوشی‌ها می‌توانید سود مناسبی به‌دست آورید.

درصورتی‌که درباره نحوه واردات گوشی به‌صورت مسافری و چمدانی اطلاعات کافی ندارید، می‌توانید از شرکت بازرگانی وانیکس کمک و راهنمایی بگیرید. این تیم قوی اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد و بهترین و کامل‌ترین مشاوره را برای شما برنامه‌ریزی می‌کند. با کمک وانیکس می‌توانید سود خوبی به‌دست آورید و در حوزه واردات گوشی به جایگاه خوبی برسید.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=43953

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید