جستجو
Close this search box.

معاون وزیر صمت: همه ماشین‌آلات موجود که از قبل وارد شده و در گمرکات هستند، فارغ از قوانین جدید بانک مرکزی ترخیص می‌شوند

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار داشت: برخی از ماشین آلات در سال‌های گذشته ثبت سفارش شده بودند و در....

گمرک

معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار داشت: برخی از ماشین آلات در سال‌های گذشته ثبت سفارش شده بودند و در گمرکات کشور وجود داشتند، اما به علت محدودیت‌های بانک مرکزی، ترخیص آنها دچار چالش شده بود، هم اکنون بخشنامه ترخیص آنها را بانک مرکزی به وزارت صمت ابلاغ کرده است.

به گفته معاون صنایع عمومی وزارت صمت همه ماشین آلات موجود که از قبل وارد گمرکات کشور شده، ترخیص می‌شود.

مهدی برادران گفت: همه ماشین آلات موجود که از قبل وارد شده و در گمرکات کشور هستند فارغ از قوانین جدید بانک مرکزی (برای آخرین بار) ترخیص می‌شوند.

به گزارش جریان نو، معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار داشت: برخی از ماشین آلات در سال‌های گذشته ثبت سفارش شده بودند و در گمرکات کشور وجود داشتند، اما به علت محدودیت‌های بانک مرکزی، ترخیص آنها دچار چالش شده بود، هم اکنون بخشنامه ترخیص آنها را بانک مرکزی به وزارت صمت ابلاغ کرده است.

برادران بیان داشت: این ماشین آلات عمدتا مشابه داخلی ندارند و می‌توانند در کارخانه‌ها منجر به کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری شوند، همچنین ترخیص این ماشین آلات درصد زیادی از موضوع فرسودگی خطوط تولید را حل می‌کند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: واردات ماشین آلات فرآیند زمانبری است از ثبت سفارش تا ساخت ماشین و حمل به کشور حدود ۲ تا ۳ سال طول می‌کشد تا تولیدکننده‌ها بتوانند ماشین آلات مورد نیاز خود را تامین کنند زیرا بعد از ثبت سفارش باید با شرکت‌های خارجی سازنده این ماشین آلات قرارداد ببندند و سازنده‌های خارجی مطابق سفارش، ماشین آلات را بسازند و اگر ارز مورد نیاز آنها تامین نشود، خریدار باید به سازنده ماشین آلات خسارت بدهد.

وی افزود: در ۳ سال گذشته خطوط تولید در صنایعی نظیر نساجی به خوبی نوسازی شدند و بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون دلار ماشین آلات جدید برای این صنعت وارد کشور کردیم، وزیر جدید صمت هم از همان ابتدا بر موضوع نوسازی ماشین آلات توجه داشتند و ترخیص این ماشین آلات از اولویت‌هایی بود که بر آن تاکید داشتند به سرعت انجام شود

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=46446

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید