جستجو
Close this search box.

مراسم تحلیف پزشکیان چه ساعتی برگزار می شود/اسامی مهمان ها و محدودیت های ترافیکی اعلام شد

بعد از تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان توسط رهبر انقلاب، امروز از ساعت 16 مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید....
پزشکیان

تهران آماده تحلیف رئیس جمهور نهم
به گزارش جریان نو؛ مراسم تحلیف معمولا در روز ۱۴ مرداد و همزمان با سالگرد صدور فرمان مشروطیت در ایران انجام می‌شد، اما سانحه برای رئیس‌جمهور دولت سیزدهم و انتخابات ناگهانی موجب شد تا این مراسم تقریبا یک هفته زودتر برگزار شود.

در این مراسم رئیس جمهور منتخب مردم که حکمش توسط رهبر انقلاب تنفیذ شده در مجلس حضور پیدا می‌کند و در حضور رئیس دیوان عالی کشور، رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان و بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خود را در راه ایفای مسوولیت‌هایی که بر عهده گرفته است به کار گیرد.

دستورالعمل مراسم تحلیف

بعد از نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران، تلاوت آیاتی از قران، حضور محمدباقر قالیباف پشت تریبون و خیرمقدم و سخنرانی رئیس مجلس، سخنرانی غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه، مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید آغاز می‌شود و مسعود پزشکیان به سخنرانی در میان حضار خواهد پرداخت، در پایان هم رئیس مجلس مجددا پشت تریبون می‌آید و مراسم تحلیف به پایان می‌رسد.

قرار است در این مراسم ۱۰۴ هیات از ۸۶کشور و سازمان بین‌المللی مختلف حضور داشته باشند. تا به این لحظه رئیس‌جمهور تاجیکستان، رئیس مجلس ازبکستان، وزیر خارجۀ مصر، وزیر مشاور در امور خارجی قطر، معاون رئیس‌جمهور برزیل، وزیر خارجۀ کنگو، قائم‌مقام مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، فرستادۀ ویژۀ نخست‌وزیر ژاپن، معاون وزیر خارجۀ کره‌جنوبی و دبیرکل سازمان همکاری شانگهای برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران وارد تهران شدند.

ممنوعیت‌های ترافیکی

به گفته موسوی پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از ساعت ۸ صبح، توقف در خیابان‌های مجاهدین از تقاطع آبسردار به سمت غرب، ابن سینا از تقاطع فخر آباد، مصطفی خمینی به سمت جنوب تا تقاطع امیرکبیر، میدان بهارستان از جمهوری تا ظهیرالاسلام، شهید گودرزی در ضلع جنوبی مجلس، شهید دیالمه از امیر کبیر به سمت شمال و از خیابان آقاجانلو تا خیابان مجاهدین ممنوع خواهد بود.

همچنین از ساعت ۱۰ صبح، محورهای فرعی اطراف مجلس در خیابان‌های شهید دیالمه، شهید آقاجانلو و مجاهدین با نیوجرسی مسدود خواهند شد.

از ساعت ۱۴ نیز مسیرهای شرق به غرب خیابان مجاهدین از تقاطع آبسردار و محدوده شمال به جنوب ابن سینا از تقاطع فخر آباد به سمت جنوب مسدود می‌شود. همچنین در محدوده خیابان جمهوری از تقاطع مخبر الدوله به سمت شرق و خیابان مصطفی خمینی در مسیر جنوب به شمال از تقاطع امیر کبیر و خیابان شهید دیالمه از خیابان امیر کبیر به سمت مجلس نیز محدودیت تردد ایجاد می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد که متروی میدان بهارستان از ساعت ۱۴ تا ۱۹ مسافرگیری نخواهد داشت و پمپ بنزین مجاهدین در محدوده ضلع شمالی مجلس و خیابان ابن سینا روبروی بیمارستان نیز غیر فعال می‌شود.

مسعود پزشکیان، بعد از مراسم تحلیف دو هفته زمان دارد تا فهرست کابینه پیشنهادی خود را به مجلس ارائه کند.

منبع:اکوایران

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=42495

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید