جستجو
Close this search box.

اختصاصی جریان نو؛

مخالفت اصولگرایان با پزشکیان طبیعی است/ روحانی افراد مناسبی را برای کارهای اجرایی انتخاب نکرده بود

دبیر حزب اسلامی کار گفت: آقای روحانی سازوکار مناسب را برای پیشبرد نظرات خود انتخاب نکرد و هم دیدگاه‌هایش را....

به گزارش جریان نو؛ حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و نماینده ادوار مجلس در گفتگوی اختصاصی با جریان نو درباره اینکه علی‌رغم تلاش پزشکیان برای رابطه همدلانه با عناصر رقیب و نیز وجود سفارش‌ها و اظهارات حمایت‎آمیز از دولت آینده، تحلیلی بدبینانه‎، اراده موجود برای حفظ سیاست‌های گذشته را مانع کار دولت وی می‌داند، بیان کرد: من تصور می‌کنم این تحلیل چندان بدبینانه نیست. چون واقعیت‌هایی پیش روی آقای پزشکیان است که ایشان می‎‌خواهد از بعضی هنجارهای جاافتاده در کشور – که ما آنها را ناهنجاری می‌دانیم- عبور کند.

درواقع ایشان می‌خواهد در جامعه مفاهیم نوینی را جایگزین کند. به طور طبیعی جریان محافظه‌‎کار بر حفظ وضع موجود تاکید خواهد کرد و این مساله کار را برای آقای پزشکیان سخت خواهد کرد و ایشان به راحتی نخواهد توانست کار را جلو ببرد.
دبیرکل حزب اسلامی کار یادآوری کرد: اینکه ما تعبیر جریان محافظه‌کار را برای جناح مقابل به کار می‌بریم به این معنا نیست که همه آنها یکدستند و مانند هم فکر می‌کنند. در میان اصولگرایان هم افراد و اندیشه‎ های گوناگونی وجود دارد.

ممکن است برخی از آنها هم به حمایت از دولت آینده روی بیاورند. اما این الزاما به آن معنا نیست که همه‌ی آنها مخالفت‌ها را کنار می‌گذارند و با دولت همراهی خواهند کرد. البته من امیدوار بوده و هستم که ما به این عقلانیت برسیم تا هر کسی در کشور از طریق مردم انتخاب شد و مسوولیتی برعهده گرفت بقیه خودشان را موظف به همکاری با او بدانند تا کار کشور پیش برود.


وی درواکنش به اینکه عده‌ای معتقدند حسن روحانی با وجود توانمندی‌ها، تجارب سیاسی و نفوذ فراوان در حاکمیت به علت کارشکنی‎ها با ناکامی شدیدی روبرو شد، پس تکلیف پزشکیان که قابلیت و توان پایین‎تری دارد مشخص است، خاطرنشان کرد: آقای روحانی هم سازوکار مناسب را برای پیشبرد نظرات خود انتخاب نکرد و هم دیدگاه‌هایش را به شکل مناسب تنظیم و به مرحله اجرا درنیاورد و هم افراد مناسبی را برای کارهای اجرایی انتخاب نکرده بود. بنابراین در همه این بخش‎ها دچار مشکل بود و چون روش مناسبی را برای پیشبرد کارها در نظر نگرفت و خود کارها را هم به شکل واضح تنظیم و مشخص نکرد نتوانست کار را جلو ببرد.


کمالی درخصوص پیش‎بینی‌اش از چندوچون کامیابی یا ناکامی دولت آینده ابراز کرد: درباره آقای پزشکیان البته من پیشگو نیستم اما احتمال می‌دهم ایشان بتواند کار را پیش ببرد. درواقع باید بتواند. البته هر انسانی می‌تواند قابلیت‌های لازم برای پیش بردن این امور را داشته باشد. اما اینکه آقای پزشکیان بتواند یا نه در آینده مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=42867

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید