منو

قیمت برنج هر کیلو ۱۷۷ هزار و ۸۰۰ تومان!/افزایش ۵.۵ درصدی از ابتدای سال

برنج ایرانی که از یک سال پیش در مسیر ارزانی قدم برمی‌داشت، از ابتدای سال تغییر مسیر داده است
برنج

به گزارش جریان نو ؛ داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد قیمت برنج ایرانی در سه ماه ابتدایی امسال به‌طور متوسط کیلویی ۹ هزار تومان افزایش پیدا کرده و در پایان خرداد امسال به کیلویی ۱۱۸ هزار و ۴۵۰ تومان رسیده است. برنج خارجی هم از ابتدای سال پا به پای برنج ایرانی گران شده، اما وقتی داده‌های مرکز آمار را نگاه می‌کنیم، متوجه افت قیمت برنج ایرانی در یک سال گذشته می‌شویم.

قیمت برنج؛ افزایش ۵.۵ درصدی از ابتدای سال

قیمت برج ایرانی در سه ماه ابتدایی امسال تقریبا کیلویی ۹ هزار تومان افزایش پیدا کرد. مرکز آمار ایران متوسط قیمت برنج ایرانی در پایان سال گذشته را کیلویی ۱۰۹ هزار و ۵۰۰ تومان درنظر گرفت که این عدد فروردین امسال به کیلویی ۱۱۲ هزار و ۳۸۰ تومان تبدیل شد. روند افزایش قیمت برنج ایرانی با شیب ملایمی در دومین ماه سال جاری ادامه پیدا کرد.

قیمت برنج ایرانی اردیبهشت امسال به طور متوسط به کیلویی ۱۶۶ هزار و ۳۰۰ تومان ارتقا پیدا کرد و خردادماه هر کیلو برنج ایرانی با قیمت ۱۱۸ هزار و ۴۵۰ تومان به مردم فروخته شد.

قیمت برنج ایرانی به این ترتیب سه ماه ابتدایی امسال را با رشد قیمت تقریبا ۵.۵ درصدی به پایان رساند و این عدد برای برنج خارجی حدود چهار درصد محاسبه می‌شود.

قیمت برنج؛ کاهش ۴.۵ درصدی از پارسال

قیمت برنج ایرانی از یک سال قبل به این طرف کیلویی تقریبا کیلویی پنج هزار تومان آب رفته، اما همزمان شاهد رشد هشت هزار و ۶۰۰ تومانی قیمت برنج خارجی بودیم.

قیمت برنج ایرانی به‌گواه مرکز آمار ایران، خرداد پارسال کیلویی ۱۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان تخمین زده می‌شد. در برنج ایرانی حالا کمتر از کیلویی ۱۲۰ هزار تومان ارزش دارد و داده‌های رسمی از عددی نزدیک ۱۱۸ هزار و ۴۵۰ تومان بابت هر کیلو برنج ایرانی حکایت دارد.

قیمت برنج ایرانی در یک سال گذشته به‌خاطر دلایلی مثل روی زمین ماندن محصول شالیکاران در مسیر نزولی قرار گرفت، اما همزمان قیمت برنج خارجی از کیلویی ۵۲ هزار و ۴۰۰ تومان در خرداد سال گذشته به کیلویی ۶۱ هزار تومان تبدیل شد.

قیمت برنج در بازار

قیمت برنج صدری هاشمی از برند آستانه اشرفیه یکی از گران‌ترین نمونه‌هاست. کیسه ۱۰ کیلویی آن را یک میلیون و ۷۷۸ هزار تومان می‌فروشند که معادل هر کیلو ۱۷۷ هزار و ۸۰۰ تومان است. یا مثلا کیسه برنج ۱۰ کیلویی هاشمی خمام تی‌تی که یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان (کیلویی ۱۶۵ هزار تومان) ارزش دارد.

قیمت برنج نیم‌دانه طارم برند گلستان در طرف مقابل یکی از ارزان‌ترین گزینه‌هاست. ۶۹ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت دارد و می‌شود و کنار آن می‌شود از برنج فجر برند هایلی که در بسته‌های ۹۰۰ گرمی، ۱۰۰ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت خورده، اسم برد.

قیمت برنج خارجی دانه‌بلند غزال که از نوع پاکستانی است، یکی از گران‌ترین نمونه‌های خارجی موجود در بازار است. تقریبا کیلویی ۱۰۰ هزار تومان ارزش دارد و در کیسه ۱۰ کیلویی ۹۹۰ هزار تومان برای فروش گذاشته می‌شود.

قیمت برنج طبیعت هندی با کیسه ۱۰ کیلویی ۶۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود، کیلویی ۶۳ هزار تومان است. یکی از ارزان‌ترین نمونه‌های موجود در بازار است.

منبع:فرارو

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=41400

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: