جستجو
Close this search box.

عراقچی وزیر امور خارجه شد

سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت امور خارجه از مجلس رای اعتماد گرفت. به گزارش جریان نو، نمایندگان....

دولت

سید عباس عراقچی وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت امور خارجه از مجلس رای اعتماد گرفت.

به گزارش جریان نو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس با ۲۴۷ رای موافق، رای مخالف، رای ممتنع و رأی سفید سید عباس عراقچی را به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب کردند.

عراقچی ۶۱ ساله دانش‌آموخته‌ کارشناسی روابط بین‌الملل از دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه ایران، کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه آزاد اسلامی و دکترای اندیشه‌های سیاسی از دانشگاه کنت انگلیس است.

عراقچی پیش از این سفیر ایران در فنلاند، سفیر ایران در ژاپن، سخنگوی وزارت خارجه ایران، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه ایران و در نهایت معاون سیاسی وزارت خارجه ایران در دولت دوازدهم بوده است.

او از مهر ماه ۱۴۰۰ در سمت دبیری شورای راهبردی روابط خارجی ایران حضور داشته است.

عراقچی از سال ۱۳۹۲ و در مذاکرات هسته‌ای با گروه ۱+۵ به عضویت تیم مذاکره‌کننده ایران درآمد و حضور فعالی در مذاکراتی داشت که به امضای برجام منجر شد.

عراقچی که با دستگاه‌های مختلف کشور تعامل خوبی دارد و از بدنه وزارت خارجه است، به عنوان گزینه تصدی این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی معرفی شده و کارشناسان معتقدند احتمالا بتواند رای اعتماد مجلس دوازدهم را کسب کند.

در صورت ورود عراقچی به ساختمان میدان مشق، او با پرونده‌های متعدد و بعضاً پیچیده‌ای سروکار خواهد داشت؛ از موضوع هسته‌ای، نحوه پیشبرد روابط با کشورهای جهان از جمله همسایگان، بهبود روابط با اروپا، تعامل با سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تا جنگ غزه.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=45658

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید