منو

سقوط گردشگری در اسرائیل ،‌ اردن ،‌ لبنان و مصر / کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی تورها / مسافران اروپایی و امریکایی می ترسند

جنگ اسرائیل - حماس باعث لغو بسیاری از سفرهای گردشگری به سه کشور مصر ،‌ اردن و لبنان شده است. آمار لغو تورهای گردشگری در این سه کشور بین 50 تا 100 درصد اعلام شده است. بخش گردشگری و سفرهای هوایی در اسرائیل هم به شدت آسیب دیده است.

به گزارش جریان نو، بی بی سی عربی به بررسی تاثیرات جنگ غزه بر گردشگری سه کشور نزدیک به جنگ غزه یعنی مصر اردن و لبنان پرداخته است.

در خلاصه این گزارش به قلم “امل سعید” می خوانیم:

از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و غزه بیش از یک ماه پیش، سفر گردشگران خارجی به مصر، اردن و لبنان با کاهش شدیدی همراه شده است.
ما با ۱۲ شرکت گردشگری در مصر و اردن صحبت کردیم. آنها گفتند رزرو هتل، پرواز و برنامه های تفریحی گردشگری بین ۵۰ تا ۹۰ درصد کاهش یافته است. در حالی که دو شرکت مجری تورهای گردشگری در لبنان گفتند اکنون کار آنها به طور کامل متوقف شده است.

کسانی که در این سه کشور با آنها صحبت کردیم گفته اند گردشگران، به ویژه آنهایی که از اروپا و امریکا می آیند خاورمیانه را یک منطقه می دانند. گردشگران همیشه قبل از لغو رزرو خود می پرسند: “آیا پیش شما امن است؟”

چرا این سه کشور؟ 

به دلیل نزدیکی جغرافیایی، مصر، اردن و لبنان با غزه و اسرائیل یا هر دو مرز مشترک دارند. همچنین بیم آن می رود جنگ و درگیری به این کشورها کشیده شود. همانطور که حملات متقابل میان حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل ادامه دارد و حملات تصادفی ارتش اسرائیل به مناطقی مرزی مصر رخ داد.

در ساعات اولیه روز شنبه ۷ اکتبر / ۱۵ مهر، حماس حمله بی‌سابقه‌ای را به اسرائیل انجام داد که طبق گفته مقامات اسرائیلی، حدود ۱۲۰۰ نفر کشته شدند و بیش از ۲۲۰ نفر هم به گروگان گرفته شدند. اسرائیل هم حمله گسترده ای را علیه حماس آغاز کرد که تا کنون به گفته مقامات حماس در غزه بیش از ۱۲ هزار کشته داشته است.

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط آژانس رتبه بندی اعتباری استاندارد اند پورز منتشر شده در صورتی که جنگ بین حماس و اسرائیل شدیدتر شود، دامنه آن گسترش یابد یا طولانی شود این سه کشور (مصر، لبنان و اردن) ممکن است بین ۱۰ تا ۷۰ درصد از درآمدهای گردشگری خود را از دست بدهند.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=10189

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: