جستجو
Close this search box.

زیر کاسه کاهش قیمت دلار چه نیم کاسه‌ای است؟

در آغاز یک هفته‌ بازار طلا، قیمت دلار برخلاف قیمت سکه و طلا حرکت کرد. قیمت دلار به کاهش خود....
قیمت دلار و سکه

به گزارش جریان نو ; قیمت دلار هرات که در روز پنجشنبه وارد کانال ۵۷ هزار تومان شده بود، در روز شنبه با کاهش از کانال ۵۸ هزار تومان فاصله گرفت. قیمت دلار هرات در ۵۷ هزار و ۷۰۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش تا ۵۷ هزار و ۴۰۰ تومان پایین رفت. قیمت دلار هرات در نهایت در ۵۷ هزار و ۵۵۰ تومان به کار خود پایان داد. با فاصله گرفتن قیمت دلار هرات، قیمت دلار تهران هم در معاملات شنبه وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد که در سال ۱۴۰۳ کف جدیدی به ثبت رساند.

معامله‌گران می‌گویند در شروع به کار دولت سیزدهم، حجت عبدالمالکی مدعی بود با تزریق دلار می‌شود کوتاه مدت قیمت را پایین آورد و از مردم می‌خواست حواسشان باشد. ظاهراً همان نگاه در بازار وجود دارد که در کنار انتظارات مثبت، دولت بدش نمی‌آید قیمت تحویلی دلار به دولت بعدی را زیر ۶۰ هزار تومان ثبت کند.

کاهش ۱۷ درصدی سکه

قیمت سکه از روز پنجشنبه در کف کانال ۴۰ میلیون ایستاده است. با این توقف قیمت سکه، حباب آن با کاهش به ۱۷ درصد رسید که در سال ۱۴۰۳ کمترین میزان بوده است. قیمت طلای آبشده برخلاف دلار افزایشی بود و در ۱۴ میلیون و ۶۱۷ هزار تومان به کار خود پایان داد. البته متغیر دوم طلا و سکه یعنی انس طلا در انتهای هفته با افزایش در ۲۴۱۱ دلار به کار خود پایان داد. قیمت انس طلا بعد از انتشار داده‌های تورمی آمریکا، روند صعودی گرفت.

در سمت رسمی، قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله برخلاف بازار آزاد حرکت کرد و افزایش داشت. قیمت حواله دلار که به آن قیمت نیما هم می‌گویند، با افزایش به ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. با این افزایش قیمت‌ها و کاهش دلار در بازار آزاد، شکاف بازار رسمی و آزاد به کمترین میزان از ۲۰ دی رسید.

بازار ارز

به عقیده معامله‌گران فنی، بازار ارز در مرزهای پایینی دچار اشباع فروش و واگرایی مثبت شده، اما تغییر چندانی در روند نبوده است. از این‌رو می‌گویند بازار با تزریق و دستور پایین آمده و فروش را توصیه نمی‌کنند. البته گروهی از معامله‌گران هم معتقدند که بازار تا هفته اول مرداد رنج دنبال خواهد شد و بعد از آن می‌تواند یک نوسان بدهد. اگر تزریق در بازار ادامه‌دار باشد، قیمت دلار هرات می‌تواند تا حمایت ۵۶ هزار و ۸۰۰ تومان پایین بیاید. مرز مقاومت دلار هرات هم در ۵۷ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد که در روز شنبه مانع افزایش بازار شد.

منبع:اکو ایران

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=40758

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید