منو

زنان استرالیایی به دنبال برداشتن پروتز پستان

بر اساس یافته‌ها «بیماری پروتز پستان» با افزایش تعداد زنانی که برای برداشتن ایمپلنت‌های خود تحت عمل‌ جراحی قرار می‌گیرند، تحقیقات بیشتری را ایجاب می‌کند.
پروتز

به گزارش جریان نو، این بیماری هنوز از نظر پزشکی به رسمیت شناخته نشده است، اما در استرالیا موارد جراحی برای برداشتن ایمپلنت سینه برای زنانی که عوارض مختلفی را پس از کاشت گزارش کرده‌اند، افزایش یافته است.

یورو نیوز در خبری نوشت:داده‌ها در استرالیا افزایش تعداد قابل توجه «جراحی‌های برداشت ایمپلنت» را نشان می‌دهد و تعداد آن از ۰.۴ در هر ۱۰۰ هزار زن در سال ۲۰۱۶ به ۷ مورد در هر ۱۰۰ هزار زن در سال ۲۰۲۲ رسیده است. این آمار زنانی را که پس از درمان سرطان، ایمپلنت‌های خود را برداشته‌اند نیز شامل می‌شود.

کریستینا تامبا، یک درمانگر پوست از کوئینزلند استرالیا، پس از آن که تحت عمل جراحی برداشت پروتز قرار گرفت، احساس خود را «باورنکردنی» توصیف کرد.

او بیش از ده سال قبل و پس از جراحی زیبایی سینه علائمی مانند افزایش وزن، تغییرات هورمونی، اضطراب به همراه افکار خودکشی را تجربه کرده بود، علائمی که با «بیماری پروتز پستان» مرتبط است.

دکتر پیتر ویدوسون، جراح پلاستیک در موسسه لوتوس، خاطرنشان کرد که تقریبا ۸۰ درصد از بیماران وی که ایمپلنت‌های کاشته شده را برداشته‌اند، در عرض شش ماه احساس بسیار بهتری داشتند.

انواع مختلف پروتز

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه مکواری در استرالیا با حضور ۲۲۶ زن با ایمپلنت سینه انجام شد، نشان داد که ۸۵٪ از ۷۷ زنی که تحت عمل جراحی ریزنمونه برای برداشت قرار گرفتند، شش ماه بعد بهبود سلامتی خود را گزارش کردند. این مطالعه اولین پژوهشی بود که به بررسی مشکلات سلامتی زنان با ایمپلنت سینه در استرالیا پرداخته است.

کارشناسان به زنانی که ایمپلنت دارند توصیه می‌کنند که سالانه معاینه شوند و نسبت به تغییر علائم سلامتی خود هوشیار باشند.

بر اساس یک نظرسنجی که توسط کالج جراحی زیبایی استرالیا در سال ۲۰۲۳ منتشر شد، بزرگ کردن سینه دومین جراحی زیبایی است که توسط ۲۶ درصد از پاسخ دهندگان انجام شده است.

 

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=41789

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: