جستجو
Close this search box.

رئیس پلیس لندن ایلان ماسک را تهدید کرد

فرمانده ارشد پلیس انگلیس کارآفرین میلیاردر آمریکایی را بعد از اظهارنظری که درباره وقوع یک جنگ داخلی در انگلیس مطرح....
ایلان ماسک

به گزارش جریان نو، همچنان که انگلیس روزهای ناآرامی را به دلیل مناقشه بر سر مساله مهاجرت تجربه می‌کند، رئیس پلیس لندن، پایتخت این کشور به تهدید «ایلان ماسک»،‌ کارآفرین و میلیاردر سرشناس آمریکایی به خاطر اظهارنظرهایی که او در فضای مجازی در خصوص ناآرامی‌های این کشور منتشر کرده، پرداخت.

به نوشته وبگاه «راشاتودی»، «مارک روولی»، رئیس پلیس لندن در پی وقوع شورش‌های گسترده مهاجرستیزان در انگلیس در مصاحبه‌ای با شبکه «اسکای نیوز» اظهار کرد: «ما از نیروی کامل قانون علیه عوامل این شورش‌ها استفاده خواهیم کرد چه این افراد در داخل این کشور و در خیابان‌ها مرتکب جرم و جنایت شوند یا از مناطق دوردست‌تر و در فضای مجازی مرتکب جرم شوند. ما شما را تعقیب خواهیم کرد.»

از بیش از یک هفته پیش و در پی حمله یک فرد مهاجر رواندایی‌تبار با چاقو به یک مدرسه تابستانی کودکان در ساوت‌پورت انگلیس و قتل سه دختر خردسال، شهرهای بریتانیا از جمله لندن، هارتل‌پول و منچستر به صحنه اعتراضات و درگیری میان معترضان مهاجرستیز و پلیس این کشور بدل شدند.

از شنبه هفته گذشته تا کنون ده‌ها تظاهرات در سرتاسر انگلیس از جمله منچستر، لیورپول، ناتینگهام، لیدز، بلفاست، استوک-آن-ترنت، بلکپول و هال هم ضد مهاجرت و هم در حمایت از آن برگزار شده است. اوج این اعتراضات در شهر محل وقوع جنایت یعنی ساوت‌پورت بوده که به دستگیری ده‌ها نفر انجامیده است.

این ناآرامی‌های خشونت‌بار در حالی شکل گرفت که «ایلان ماسک» کارآفرین میلیاردر آمریکایی معتقد است که ناآرامی‌های انگلیس ممکن است به «جنگ داخلی» منجر شوند. او در شبکه اجتماعی ایکس که خود مالک آن است، با اشاره به ویدیوهای منتشر شده از شهرهای انگلیس نوشت: «جنگ داخلی اجتناب‌ناپذیر است.»

روولی، رئیس پلیس شهر لندن در مصاحبه به این سوال که آیا این نیرو به پیگرد قضایی کسانی از کشورهای دیگر که درباره این ناآرامی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطلب منتشر کنند خواهد پرداخت، پاسخ داده و گفت: «قرار نیست اگر شما جنگ را از پشت صفحه کلید انجام می‌دهید پس از قانون مصون باشید. امثال ایلان ماسک در رده اهداف بالقوه برای تحقیقات قضایی هستند.»

صحبت‌های این مقام امنیتی شهر لندن بعد از آن مطرح می‌شوند که مقام‌های بریتانیا تا روز جمعه بیش از ۷۰۰ نفر را در ارتباط با تظاهرات مهاجرستیزانه اخیر دستگیر و به بیش از ۳۰۰ نفر نیز به دلیل شرکت در این ناآرامی‌ها اتهام وارد کرده‌اند. از طرفی به دلیل انتشار شایعاتی تکذیب شده درباره مسلمان بودن عامل قتل سه دختر خردسال در ساوث‌پورت، برخی عوامل نیز دست به حملات اسلام‌ستیزانه و خرابکاری علیه مکان‌های متعلق به مسلمانان در بریتانیا زدند. نقطه اوج ناآرامی‌های اخیر انگلیس زمانی بود که آشوبگران یک هتل میزبانی‌کننده از پناهجویان را روز یکشنبه گذشته در شهر «روترهام» به آتش کشیدند.

بر اساس اعلام دادستانی انگلیس از بین این بازداشت‌شدگان بیش از ۳۰ تن به ارتکاب جرایم اینترنتی همچون به اشتراک گذاشتن ویدیوهای شورش‌ها یا پست محتواهای «تحریک کننده خشونت یا نفرت» متهم شده‌اند.

در این میان منتقدانی همچون ایلان ماسک دولت انگلیس را به سرکوب آزادی بیان و اداره کردن یک نظام قضایی «۲ لایه» که در یک لایه آن مظنونان انگلیسی سفیدپوست با شدتی بسیار بیشتر از مهاجران قرار گرفته در لایه دیگر مجازات می‌شوند، متهم کرده است.

ماسک در مطلبی که روز شنبه در حساب خود در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد، نوشت: «مطمئنا به نظر می‌رسد نظام قضایی در بریتانیا نابرابری اعمال می‌کند.» او همچنین با انتشار مجموعه‌ای از تصاویر به اصلاح «میم»، «کر استارمر»، نخست وزیر انگلیس را به یک افسر آلمان نازی و دولت بریتانیا را یک «دیکتاتوری نظیر توصیفات رمان “۱۹۸۴”، اثر جورج اورل» تشابه کرد.

استارمر بر اساس گزارش‌ روز جمعه «تلگراف» در حال بررسی اصلاح قانون ایمنی آنلاین بریتانیا است تا شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی که اجازه به اشاعه «محتواهای قانونی اما زیانبار» دهند مجارات کند.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=44133

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید