جستجو
Close this search box.

رأی پزشکیان مدیون کیست؟

ظریف در ادبیات اصلاح‌طلبان یک اسطوره معجزه‌گر است. حال آنکه اگر از منظر نتایج مذاکرات هسته‌ای نگاه کنیم، هم دستاورد‌های....

پزشکیان

ظریف در ادبیات اصلاح‌طلبان یک اسطوره معجزه‌گر است. حال آنکه اگر از منظر نتایج مذاکرات هسته‌ای نگاه کنیم، هم دستاورد‌های او، هم جلیلی برای زندگی مردم تقریباً هیچ است. از خروج ترامپ از برجام تا آخر دولت روحانی نیز ۷۵۰ تحریم جدید در وزارت ایشان اضافه شده است، اما او قهرمان ملی، صاحب سردیس، دریافت‌کننده ۱۰۰ سکه و پزشکیان را رئیس‌جمهور کرده! اما جلیلی، نابود‌کننده ایران، طالبان و ضد برجام است.

به گزارش جریان نو به نقل از روزنامه جوان؛ حال به انتخابات برگردیم. به این عبارات توجه کنید که نمونه‌ای از صد‌ها عبارت است. روزنامه اعتماد از قول محمد مهاجری و فیاض زاهد می‌نویسد: «ظریف هنوز می‌تواند میلیون‌ها ایرانی را پای صندوق رأی بیاورد تا بدخواهان نتوانند آدم خود را از صندوق درآورند و همین جرم کوچکی برای ظریف نیست». روزنامه هم‌میهن از قول غلامعلی رجایی می‌نویسد: «یک سونامی متوسط هم استعفای دکتر ظریف است. نباید ظریف را دست کم گرفت، ظریف دولت‌سازی کرد و واقعاً خودش را قربانی کرد». صد‌ها توئیت نیز در اسطوره‌سازی از ظریف وجود دارد. حال منطق زیر را ببینید و قضاوت کنید که این اسطوره کاذب است یا واقعی؟ البته حرف این یادداشت بیشتر متوجه اصلاح‌طلبان است نه اینکه مشکلی با ظریف باشد.

۱- پزشکیان با ۲۶ درصد آرای واجدین شرایط تاکنون (در ۴۵ سال گذشته) پایین‌ترین رأی را در ایران دارد و در این زمینه رکورددار است. یعنی ۷۴درصد ایرانی‌ها به او رأی نداد‌ه‌اند و اگر کسی ادعا کند که رأی پزشکیان رأی به ظریف و خاتمی است و … یعنی ۷۴ درصد ایرانی‌ها به ظریف، خاتمی و … وقعی ننهاده‌اند. آیا او اسطوره ساختن پایین‌ترین حد نصاب دولت در ایران است؟ هنرش چیست؟

۲- رأی استان‌های آذری تمام‌کننده بود، یعنی تفاوت ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار نفری پزشکیان-ظریف در این سه استان رقم خورد وگرنه جلیلی در ۱۱ استان جلو بود. آیا رأی آذربایجانی‌ها مدیون ظریف است؟ در حالی که میانگین کشوری رأی زیر ۵۰ درصد است، استان‌های آذری بالای ۶۰ درصد است (اردبیل ۵/ ۶۵ درصد، آذربایجان غربی ۵۲درصد و آذربایجان شرقی ۲۲/ ۶۲ درصد اختلاف آرای دو کاندیدا هم بسیار است. مثلاً در اردبیل ۸۵ درصد رأی از پزشکیان است، در آذربایجان شرقی ۷۵درصد، یعنی یک‌میلیون و ۳۷۰ هزار رأی پزشکیان است و در آذربایجان غربی ۵/ ۸۴ درصد رأی از پزشکیان است. جمع تفاوت دو نفر در این سه استان بالای ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار رأی است. این رأی مدیون کیست؟ حتماً شخص پزشکیان و لاغیر.

۳- به استان ظریف برگردیم. ظریف اهل استان اصفهان است؛ پدرش خوانساری و مادرش کاشانی است. در انتخابات نیز با پزشکیان به اصفهان رفت و به کاشان نیز سفر کرد. مشارکت کل استان اصفهان ۸۱/ ۴۸ درصد است که یک میلیون و ۸۰ هزار رأی از آن جلیلی است (۵۹درصد). در کاشان مشارکت ۶۶/ ۵۵ درصد است که رأی پزشکیان ۳۴ درصد و جلیلی ۷۴/ ۶۲ درصد است. در خوانسار مشارکت ۵۸ درصد است که ۸/ ۳۶ درصد رأی پزشکیان و ۳۲/ ۶۰ درصد رأی جلیلی است؛ لذا ظریف در شهر‌ها و استان خود نیز تأثیرگذار نبوده است. در استان یزد نیز باز رأی جلیلی ۵/۴۹ درصد و رأی پزشکیان ۶۸/۴۸ درصد و در اردکان خاتمی نیز جلیلی اول است؛ لذا نه در ارتقای اصل مشارکت در کشور این‌ها موثر بوده‌اند و نه در شهر‌های خود و میانگین رأی آذربایجان بالاتر از همه کشور فاصله کم دو نامزد را سامان داده است؛ لذا از اصلاح طلبان خواهش می‌کنیم هم اسطوره خیالی نسازید و هم ظریف را خراب نکنید. البته آنچه حتمی است در چهار سال آینده حاشیه و پاشنه آشیل دولت پزشکیان ظریف است. آن هم نه به خاطر عملکرد و اعتقادات، بلکه به خاطر رفتار و شخصیت و نارسایی در بیان آنچه منظور است. در هر سخنرانی و مصاحبه‌ای بعداً باید بیاید که «منظور من…»؛ لذا بگذارید ظریف خودش باشد. یک دیپلمات با تجربه که در زد و خورد داخل هزینه شد و هیچ آورده‌ای هم نداشت.

رسانه جریان نو مطلب بالا را فقط بازنشر کرده است و آن را رد یا تایید نمی کند.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=47028

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید