جستجو
Close this search box.

حداقل دستمزد داوران فوتبال کشور چقدر است؟

بنیادی‌فر داور بین المللی فوتبال ایران در حاشیه مراسم دانش افزایی پیش فصل داوران گفت: باید حداقل دستمزد داوران در....
فوتبال

به گزارش جریان نو، موعود بنیادی‌فر در حاشیه مراسم دانش افزایش فصل داوران فوتبال کشور در خصوص شرایط این کلاس ها اظهار کرد:کلاس‌ها شرایط خوبی دارد و امیدوارم با این آموزش‌ها و تست‌هایی که داوران امروز انجام می‌دهند اتفاقات خوبی در لیگ امسال رخ دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چه شرایط باید به وجود بیاید تا داوران ایران مانند سال‌های گذشته بتوانند بازی‌های جهانی و آسیا را سوت بزنند گفت: حداقل ۶ یا ۷ سال است که در لیگ‌های معتبر دنیا از VAR استفاده می‌شود. من لایسنس VAR را برای خودم سال قبل گرفتم و دیگر داوران امسال آن را دریافت کردند. این اتفاق وقتی داوران کشورهای دیگر دارای این لایسنس هستند و این فاصله ایجاد شده بین ما و داوران کشورهای دیگر، چه انتظاری است که بتوانیم تورنمنت‌های خوب بتوانیم قضاوت کنیم و علت این فاصله به وجود آمد همین موضوع بود. تا زمانی که این تکنولوژی در مسابقات استفاده نمی‌شد داوران ما در بالاترین سطح آسیا را سوت می‌زدند و از برخی کارشناسان گله دارم که می‌گویند داوران ما سطح B آسیا را سوت می‌زنند. ما تا زمانی که در مسابقات چمپیونزلیگ از VAR استفاده نمی‌شد حداقل ۵ داور بین المللی ایران در لیگ قهرمانان قضاوت می‌کردند.

داور بین المللی ایران در مورد صحبت‌های همرنگ و وضعیتی که برای داوران به وجود آماده عنوان کرد: فصل گذشته برای داوران خیلی سخت بود. جامعه داوری هم مطالبات خاص خود را دارد و مهدی تاج هم اعلام کرده که داوران استفاده از این فوتبال را ندارند. دوست دارم اتفاقاتی که در راس فدراسیون افتاده و می‌دانند جامعه داوری به خواسته‌های خود نمی‌رسد، حل شود. در حال حاضر جامعه فوتبال، همه داوران را به یک چشم می‌بیند و مطمئن هستم همکاران من سالم هستند و اگر چیز دیگری است از فدراسیون و قوه قضاییه افرادی که ناسالم هستند را اعلام کنند. موضوع بعدی مطالبات داوران است که خیلی کم است. سال قبل ۵ میلیون به ۶ میلیون ۲۰۰ تغییر کرد ولی با توجه به این اسپانسرهایی که برای داوری آمده‌اند، دریافتی داوران تغییر و افزایش چشمگیر داشته باشد. لیگ‌های پایین‌تر خیلی دریافتی خوبی ندارند. نمی‌خواهیم مانند بازیکنان و مربیان درآمد داشته باشیم ولی باید به گونه‌ای باشد که این اختلاف فاحش جبران شود.

بنیادی فر در پاسخ به این سوال که هر داور در ایران باید در هر بازی برای لیگ برتر چقدر دستمزد باید دریافت کند؟ گفت: من در لیگ عربستان قبل از جام ملت‌ها قضاوت کردم و هر بازی هزار دلار دریافت کردم و در بازی روشن لیگ آنها نزدیک بر هزار و ۵۰۰ دلار به هر داور می‌دهند. حداقل هر بازی باید ۵۰ میلیون تومان داوران در لیگ ایران دریافت داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است داوران قضاوت را بدون VAR تحریم کنند یا خیر اظهار کرد: فدراسیون در تلاش است این تکنولوژی هر چه سریعتر اجرا شود و این دستگاه لازمه فوتبال است و تمام دنیا و بازی‌های آسیایی و … با VAR برگزار می‌شود. ما مشتاقانه دنبال این موضوع هستیم چون اولین گروهی که از نبودن این تکنولوژی ضرر کرد داوران هستند.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=43407

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید