منو

جزیره محبوب قاچاقچیان انسان کجاست؟

این جزیره تقریبا متروکه که در حدود ۵۶ کیلومتری مراکش قرار دارد و متعلق به اسپانیا است، به طور فزاینده‌ای مورد استفاده قاچاقچیان انسان قرار می‌گیرد. سربازان مستقر در جزیره برای مقابله با افزایش روند مهاجرت غیرقانونی تلاش می‌کنند.
قاچاق

به گزارش جریان نو، یگان ارتش ۱۱ نفره‌ اسپانیا مستقر در جزیره آلبوران واقع در حدود ۵۵ کیلومتری شمال مراکش و ۸۵ کیلومتری استان آلمریا در اسپانیا مشغول پاسبانی از این جزیره است. روز چهارشنبه، هیئتی متشکل از ۱۳ سیاستمدار این کشور، به نمایندگی از همه اقشار سیاسی، با بازدید از این سربازان نسبت به افزایش اخیر قایق‌های مواد مخدر که اکنون از این مسیر کوتاه‌تر برای معرفی مهاجران غیرقانونی به خاک اسپانیا استفاده می کنند، ابراز نگرانی کردند.

از ابتدای سال جاری میلادی ۵۱۸ مهاجر به این جزیره کوچک و مسطح در غرب دریای مدیترانه وارد شده‌اند. سرویس نجات دریایی اسپانیا انتقال مهاجران به سرزمین اصلی اسپانیا را متوقف کرده است، بنابراین مهاجران مجبورند هفته‌ها را در این جزیره سپری کنند. سربازان منابع لازم برای مراقبت از آنها را ندارند، بنابراین وزارت دفاع در حال ساخت یک ساختمان موقت برای بهبود شرایط آنها است تا زمانی که افسران گارد ملی بتوانند آنها را به مکانی مناسب‌ترمنتقل کنند.

برای پیاده کردن مجموع این ۵۱۸ مهاجر غیرقانونی که ۳۱ خردسال و ۲۳ زن را نیز شامل می‌شدند، ۲۰ قایق مواد مخدر بین ماه ژانویه تا ژوئن در البوران توقف کرده‌اند. تقریبا همه این مهاجران مراکشی هستند.

کاپیتان‌های این قایق‌ها گاهی مسلح هستند. در عین حال سربازان مستقر در البوران متوجه شده‌اند که هم برای آن‌ها و هم مهاجران بهتر است تا پنهان شوند و «خود را در معرض دید قاچاقچیان» قرار ندهند، تا مهاجران در دریای آزاد و مناطقی پر صخره‌ و یا دسترسی دشوار رها نشوند.

ارزیابی مقامات دفاعی این است که این مسیر کوتاه تر، ارزان تر و کم خطرتر از مسیری است که از مراکش به سواحل کادیز یا آلمریا منتهی می‌شود. آلبوران در نیمه راه بین شهرهای ناظور در شمال مراکش و آدرا در جنوب اسپانیا قرار دارد.

ارتش از سال ۱۹۹۷ در این جزیره حضور دارد و پذیرایی و مراقبت از مهاجران را بخشی از وظایف خود نمی‌داند. پس از ثبت ورود ۱۹۸ مهاجر در ماه فوریه، مارگاریتا روبلز، وزیر دفاع اسپانیا، در ۱۱ مارس شخصا به این جزیره سفر کرد.

تنها اقامتگاه در حال ساخت در جزیره

با توجه به شواهدی مبنی بر اینکه آلبوران به فضایی برای مافیای مهاجر تبدیل شده است، در ماه آوریل، دولت اسپانیا مبلغ ۱.۳ میلیون یورو را برای ساختن ساختمانی جهت اسکان موقت تازه‌ واردان اختصاص داد، چرا که در حال حاضر مهاجران هفته‌ها را در جزیره ای خالی از سکنه و امکانات سپری می کنند. به غیر از یک فانوس دریایی، کار ساخت تنها ساختمانش هنوز به پایان نرسیده است.

در هفته‌های اخیر، گارد ملی انتقال مهاجران به سرزمین اصلی را بر عهده گرفته است، اما این انتقال‌ها که زمانی توسط امداد دریایی در همان بدو ورود انجام می‌شد، اکنون می‌تواند چندین هفته به تعویق بیفتد. زیرساخت‌های جزیره بسیار ناچیز است و از یک فانوس دریایی برای استفاده سربازان و یک اسکله کوچک تشکیل شده است. زمین شیب‌دار آن یک خلیج کوچک در نزدیکی اسکله را نیز در خود جای داده است.

منابع وزارت کشور که بر گارد ملی نظارت دارند، گفتند که آن‌ها هر زمان که شرایط آب و هوایی اجازه دهد، مهاجران را منتقل می‌کنند. آن‌ها همچنین تاکید کردند که امداد و نجات دریایی رسیدگی به این انتقالات را متوقف کرده است. گارد ملی نیز نمی تواند مسئولیت آن‌ها را به طور کامل بر عهده بگیرد./ منبع: یورونیوز

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=40376

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: