جستجو
Close this search box.

تشکیل گشت‌های ویژه برای مشاوران املاک

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: گشت‌های ویژه با مشارکت دادستانی و پلیس اماکن برای مشاوران املاک تشکیل خواهد....

سند

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: گشت‌های ویژه با مشارکت دادستانی و پلیس اماکن برای مشاوران املاک تشکیل خواهد شد تا از بروز هرگونه تخلف جلوگیری شود.

به گزارش جریان نو، در جریان سفر حسن بابایی به استان آذربایجان غربی، طی نشستی با حضور رئیس کل دادگستری استان و رؤسای کانون سردفتران و اتحادیه مشاوران املاک و جمعی از مسئولین استان، قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول تشریح شد.

بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی سخنانی در این نشست اظهار کرد: سامانه کاتب ظرفیت ارائه خدمت به یکصد و هشتاد و پنج هزار مشاور املاک رسمی را تا کنون ایجاد کرده و بر اساس قانون تمام مشاوران املاک باید با عضویت در سامانه کاتب نسبت به انجام فرآیند نقل و انتقال بر اساس قانون جدید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم دفترداران و مشاوران املاک در اجرای این قانون همراهی کامل داشته باشند گفت: این قانون با ظرفیت‌هایی که دارد برای همه ذینفعان معاملات اموال غیرمنقول مطلوب است.

بابایی ادامه داد: شورای پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها باید به این موضوع ورود کنند تا این تکلیف ملی را به نحو شایسته اجرا کنیم.

تشکیل گشت ویژه مشاوران املاک/ برخورد قضایی با مشاوران فاقد مجوز

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی نیز گفت: هرچه در توسعه فرآیندهای الکترونیکی و بهبود فرآیندها تلاش کنیم نه تنها حقوق مردم بهتر تضمین می‌شود بلکه حجم کارها در دستگاه قضایی نیز کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب در خصوص اجرای کامل قوانین مربوط به حوزه مالکیت افزود: بدون شک اجرای قانون حدنگاری و قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول موجب کاهش جرم و تضمین حقوق مردم در مالکیت زمین می‌شود.

عتباتی تعیین تکلیف ۷۰ درصد اراضی کشاورزی را حاصل تلاش‌های مجموعه مسئولین و کارکنان ثبت عنوان کرد و گفت: در بحث اراضی ملی به ویژه در تثبیت مرزها اقدامات خوبی صورت گرفته و باید از متولیان امر قدردانی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اتحادیه املاک گفت: باید با دقت بیشتری بر فعالیت مشاوران املاک نظارت شود و فعالیت آنان قاعده‌مند شود و اگر مشاور املاکی مجوزهای لازم را دریافت نکرده است از فعالیت آن با هدف حفظ حقوق مردم جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این زمینه گشت‌های ویژه بر مشاوران املاک با مشارکت دادستانی و پلیس اماکن تشکیل خواهد شد تا از بروز هرگونه تخلف در این زمینه جلوگیری بعمل آید.

حسین مجیدی دادستان مرکز استان آذربایجان غربی نیز در سخنانی اظهار کرد: قطعا قانون الزام به ثبت رسمی معاملان اموال غیرمنقول یکی از هوشمندانه‌ترین و دقیق‌ترین قوانین در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا است.

وی ادامه داد: مجموعه دادستانی در استان از منظر حقوق عامه به این مساله ورود کرده‌اند و پشتیبانی‌های قضایی لازم را در این زمینه انجام خواهند داد.

در ادامه این جلسه رئیس اتحادیه مشاوران املاک به نمایندگی از صنف مشاوران املاک ضمن اعلام آمادگی کامل در خصوص اجرای این قانون نکاتی در خصوص اجرای بهتر این قانون ارائه کرد.

در پایان این نشست از سوی رئیس سازمان ثبت به مسئولان ارشد قضایی استان و تعدادی از قضات فعال و از مسئولان و کارکنان برتر لوح تقدیر اهدا شد.

قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از سوم تیرماه سال‌جاری لازم الاجرا شده است. با اجرایی شدن این قانون اسناد عادی مورد تایید مراجع قضایی نبوده و در صورت بروز اختلاف مورد رسیدگی قرار نخواهند گرفت.

این قانون در بستر سکوی کاتب به عنوان پلتفرم رسمی انجام نقل و انتقالات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اجرا می‌شود.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=47260

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید