منو

اگر به زندگی خود علاقه مندید با این افراد ازدواج نکنید!

برخی از ما در یک رابطه عاطفی فقط به دنبال ارضای نیازهای جسمی خودمان هستیم و به ارضای نیازهای عاطفی و عقلانی چندان اهمیتی نمی‌دهیم. معمولا افراد نمایشی در چنین رابطه‌هایی بیشتر دیده می‌شوند.
ازدواج

به گزارش جریان نو، ممکن است که شما همیشه با تعجب از خود بپرسید، چرا من همیشه عاشق افراد نمایشی می‌شوم؟ چه اشکالی در من وجود دارد که افراد سطحی و نمایشی به این شکل برایم جذابیت دارند؟ پاسخ به این سئوال‌ می‌تواند به شما در ایجاد رابطه‌های کارآمد بعدی، کمک کند. اگر با یک فرد نمایشی ازدواج کرده‌اید یا به تازگی در رابطه قرار گرفته‌اید، حتماً متوجه شده‌اید که چون او می‌خواهد همیشه در مرکز توجه باشد، نیازهای عاطفی شما برآورده نخواهد شد. پس چه باید کرد.

او را با دیگران تقسیم کنم؟

برای مشاوره در مورد جدایی به دفتر مراجعه کرده بود. از همسرش شکایت داشت که معمولاً تمام تلاشش جلب توجه دیگران است و در عوض احساساتش با شریک زندگی‌اش بسیار سطحی است. پویان می‌گفت: همسرم به سبک نمایشی و غیر واقعی با دیگران ارتباط برقرار می‌کند و خیلی پیش آمده که دیگران توانسته‌اند افکار، عواطف و دیدگاه‌های او را به راحتی تحت تاثیر قرار دهند. از زمانی که با او در ارتباط قرار گرفته‌ام، حس می‌کنم که انگار باید او را با دیگران تقسیم کنم.»

چرا من؟

کمی بیشتر که در جلسه مشاوره با هم صحبت کردیم، متوجه شدم که این ازدواج دوم پویان است و در ازدواج اولش هم فردی با همین ویژگی را انتخاب کرده است. سئوال اغلب افرادی که با شخصیت‌های نمایشی در ارتباطند، این است: «چرا به ارتباط با افراد متوقع و نمایشی تمایل نشان می‌دهم؟» به او گفتم:«شاید به این دلیل باشد که شما فقط به داشتن رابطه عاطفی فکر می‌کنید و به اینکه محبوب شما چه رفتاری انجام می‌دهد، توجه چندانی ندارید یا ممکن است به صورت ناآگاهانه خود را در روابطی قرار می‌دهید که در آن فرد مقابل قادر به برقراری یک رابطه عمیق و متعهدانه نیست.» از او خواستم از خودش بپرسد آیا واقعاً به دنبال یک رابطه عاطفی عمیق و دو سویه است یا خیر؟

با خودتان صادق باشید

پاسخ به این سئوال برایش بسیار سخت بود. اولین‌باری بود که با چنین شرایطی مواجه می‌شد. اگر بخواهید با خود صادق باشید، باید بدانید که برخی از ما در یک رابطه عاطفی فقط به دنبال ارضای نیازهای جسمی خودمان هستیم و به ارضای نیازهای عاطفی و عقلانی چندان اهمیتی نمی‌دهیم. معمولا افراد نمایشی در چنین رابطه‌هایی بیشتر دیده می‌شوند. اگر واقعاً از رابطه‌های سطحی، زودگذر و فقط برای ارضای نیازهای جنسی لذت می‌برید، افراد نمایشی انتخاب شما خواهند بود.

یک رابطه دوطرفه

اما اگر دوستدار یک رابطه دوسویه هستید که به نیازها، علایق و عواطف دو طرف در آن توجه می‌شود، از خود بپرسید چرا با فردی وارد رابطه شده‌اید که نمی‌ تواند خواست شما را برآورده کند؟ توجه داشته باشید که معمولاً افرادی که به نیازها و خواست‌های خود بی‌اعتنا هستند، غالباً شیفته افراد متوقع، جاه‌طلب و نمایشی می‌شوند.
اما یک احتمال دیگر هم وجود دارد و آن اینکه شیفته فردی می‌شوید که شبیه خودتان است. همان قدر که دوست دارید در مرکز توجه دیگران باشید، او هم به این موضوع اهمیت می‌دهد. چنین چیزی در مورد هنرپیشه‌های سینمایی بسیار دیده می‌شود. آنها اغلب با یکدیگر ازدواج می‌کنند.

سرکوب می‌کنید

ممکن است که اگرچه شما خودتان یک فرد نمایشی و توجه طلب نیستید، اما با دیدن فردی با رفتارهای نمایشی، به هیجان می‌آیید و از این حقیقت غافل هستید که به صورت ناخودآگاه نیازهای هیجان‌طلبی خودتان را سرکوب می‌کنید.

بمانم یا بروم 

این تصمیمی است که به این راحتی‌ها در قبال زندگی با یک فرد نمایشی نمی‌توان گرفت. بیرون آمدن از یک رابطه، با غم و اندوه و حتی ترس همراه است.
البته که ممکن است اگر شریک زندگی شما یک فرد نمایشی باشد، خیلی زود چنین تصمیمی بگیرید و اگر با او در ازدواج هستید و فرزند دارید تصمیم بگیرید که به این زندگی ادامه بدهید. در چنین مواردی توصیه‌هایی برای ادامه می‌تواند مفید باشد.

حد و مرز تعیین کنید

تلاش کنید که برای زندگی مشترکتان حد و مرزهایی تعیین کنید. چرا که او آماده زیر پا گذاشتن آنهاست و با جلب توجه دیگران گاه و بی گاه مانند یک کودک حد و مرزها را زیر پا می گذارد و حتی تمام توجه شما را هم به خود جلب می‌کند. با خود خلوت کنید. از خود بپرسید تا چه حد می‌توانید آسیب‌های روانی و احساس شرمندگی در قبال رفتارهای او را تحمل کنید؟

عکس العمل شدید

البته که وقتی شروع به گذاشتن حد و مرزها می‌کنید، با عکس‌العمل شدید فرد نمایشی مواجه خواهید شد. او چنین محدودیت‌هایی را بر نمی‌تابد و از آن استقبال نمی‌کند، اما تلاش کنید که بر این امر پافشاری کنید و به یک توافق دو طرفه برسید.

تشویق کنید

برای یک فرد با شخصیت نمایشی، داشتن صمیمیت و همدلی کار سختی است. او آنقدر به نیازهای خودش فکر می‌کند که نمی‌تواند نسبت به نیازها و علایق دیگران حساس شود. پس اگر گاهی از او صمیمیت و همدلی دیدید بسیار او را تشویق کنید، تا این رفتارها را در خود بیشتر کند.

واقعگرا باشید 

توقعات خود را واقعی کنید و از یاد نبرید که چنین فردی الگوهای رفتاری را از کودکی یاد گرفته و تغییر آنها بسیار سخت است و او اصلاً نمی‌داند که چه تاثیری روی دیگران می‌گذارد./اطلاعات

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=19626

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: