جستجو
Close this search box.

انعکاس به نمایش گذاشته شد

مجموعه آثاری از چهارده هنرمند جوان با عنوان انعکاس در نگارخانه کلک خیال به نمایش گذاشته شد.....
هنر

به گزارش جریان نو، روز شنبه سیزدهم مرداد مجموعه‌ای از آثار چهارده هنرمند جوان در نگارخانه کلک خیال به نمایش گذاشته شد. مجموعه آثاری با تکنیک نقاشی پشت شیشه که در نوع خود تازگی داشت. تازگی از این نظر که هرکدام از هنرمندان حاضر در این نمایشگاه سعی داشت تا در آثار خود مواد و شیوه‌ای نوین در عرصه نقاشی پشت شیشه را بیازماید. بطوریکه با تنوع جالبی از تابلوها با استفاده از پاستل گچی، مدادرنگی و انواع مواد دیگر روبرو هستیم که پیش از این سابقه نداشته است. به این ترتیب انعکاس ، انعکاس دهنده جذابیت های تکنیک شیشه نگاری است.

در آیین گشایش نمایشگاه، آقای تن (مدیر نگارخانه کلک خیال) درباره چشم‌انداز هنر برای حاضران صحبت کرد و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد درخشش این هنرمندان باشد. وی خاطرنشان کرد با فعالیت، پشتکار و پیگیری مستمر می‌شود به تمام هدف‌ها دست یافت و به همین دلیل این گروه جوان می‌تواند آینده بسیار درخشانی در عرصه هنر رقم بزند.

در ادامه مراسم خانم سمیه سادات غلامی که به عنوان استاد و مربی اعضای گروه برگزاری این نمایشگاه را برعهده داشت، از همکاری تمام جوانان هنرمند و خانواده‌های ایشان سپاسگزاری کرد. وی در ادامه افزود یک گروه خوب و فعال با ایده‌های عالی شکل گرفته است که می‌تواند پنجره‌ای جدید را بر روی هنر نقاشی پشت شیشه در ایران بگشاید.

سعید رضاخان (پدر نقاشی پشت شیشه ایران) نیز توضیحاتی درباره سبک شناسی نقاشی پشت شیشه در دوران قاجار و پهلوی ارایه داد. وی سبک شناسی این دو دوره تاریخی را شامل شش شیوه رسمی و اصلی دانست که در کنار آنها شیوه‌هایی شخصی و خاص نیز به چشم می‌خوردند. شیوه‌هایی که در دوران پهلوی از تنوع بیشتری برخوردار بودند، اما گسترش نیافتند و برای مردمان آن روزگار و حتی حال حاضر کمتر شناخته شده‌اند.

زینب اوتارخانی، ریحانه باقری، حلما توحیدی، زهرا جواهریان، بهار حیدری آرام، پرنیا رضاخان، فاطمه طالبیان، فرزانه عماری کوچک، ریحانه غفارپور، الا قربانی، هانیه قلعه خندابی، نازنین زهرا کریمی، آیه محمدخانی و مریم موحد چهارده هنرمند جوانی بودند که آثار آنها در نمایشگاه انعکاس به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه تا روز چهارشنبه هفدهم مرداد ۱۴۰۳ در نگارخانه کلک خیال واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، فرهنگسرای اخلاق ، نگارخانه کلک خیال از ساعت ۹ بامداد تا ۲۰ برای کلیه علاقمندان قابل بازدید است.

هنر

هنر

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=43304

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید