جستجو
Close this search box.

استخراج رمز ارز برق خانه ‌ها و بازار را برد

نایب رئیس اتاق اصناف تهران می‌‌گوید:علت اصلی قطع و کمبود برق برای استفاده قانونی از برق برای استخراج رمزارز است.....

ارز

نایب رئیس اتاق اصناف تهران می‌‌گوید:علت اصلی قطع و کمبود برق برای استفاده قانونی از برق برای استخراج رمزارز است.

به گزارش جریان نو؛ یکی از دلایل  اصلی قطع برق استفاده قانونی از برق برای استخراج رمز ارزهاست. ایران در حال حاضر در بدترین شرایط تحریمی قرار دارد و شرکت توانیر نیز امکان به روزرسانی نیروگاه‌های خود را ندارد بنابراین بهترین راهکار قطع استخراج رمزارز است چرا که کشور ما زیرساخت‌های لازم برای استخراج رمز ارز را ندارد.

خاموشی؛ راهکاری همیشگی توانیر برای حل ابر چالش کشور است. قطعی برق در تابستان قصه تلخ تکراری این مردم است که سال‌هاست با آن دست‌و پنجه نرم می‌کنند و دولت تنها راهکار خاموشی برنامه‌ریزی شده را اجرایی کرده و در ساعاتی از روز برق اصناف، ادارات و شرکت‌ها قطع می‌شود. این در حالی است که در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۳ مسئولین وعده برای خداحافظی با قطعی برق در تابستان وعده داده بودند. حال بازارهای سوت و کور در این وضعیت «مگس‌پرانی» ساعات بسیاری را در خاموشی به سر می‌برند که همین موضوع آسیب زیادی به اقتصاد آن‌ها وارد می‌کند.

قطع فارم ماینینگ‌ها بهترین راهکار است

در همین حال  نایب رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه علت اصلی قطع و کمبود برق برای استفاده قانونی از برق برای استخراج رمزارز است، می‌گوید: جای سوال است که چرا باید مردم، مشاغل و ادارات دولتی به دلیل برداشت رمز ارز، ضرر و زیان بسیاری را متحمل شود.

«محمد رضا فرجی تهرانی» می‌افزاید: قلب تپنده کشور، تهران اکنون دچار معضل بزرگی است که منجر به آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری می‌شود. مامشکلات پیش روی توانیر را درک می‌کنیم و معتقدیم بهترین راهکار قطع فارم ماینینگ یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال است.

این فعال صنفی با بیان اینکه قطعی برق فاجعه‌ای بزرگ برای فعالان اقتصادی دارد ادامه می‌دهد: قطعی برق علاوه بر کاهش تولید و افزایش هزینه آن بار روانی بسیاری ایجاد می‌کند. برای نمونه از کار افتادن سیستم سرمایشی راندمان نیروی کار را به سرعت کاهش می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به صنوفی که برق نیاز حیاتی آن‌ها است، افزود: از سوی دیگر برخی از صنوف به طور مستقیم با برق سروکار دارند در نتیجه ممکن است در ادامه قطعی برق یخچال یک واحد صنفی که مواد غذایی می‌فروشد از کار افتاده و در ادامه فساد مواد غذایی را شاهد باشیم که ضرر مالی بسیاری برای واحد صنفی دارد. همچنین ممکن است افراد گمان را بر عدم فساد موادغذایی گذاشته و ناخواسته موجب خسارات جانی و غیر قابل جبران نیز بشوند.

نایب رئیس اتاق اصناف تهران با توجه به راهکار کاهش ساعات ادارات برای جبران کسری برق گفت: کاهش ساعات کار که دولت آن را به عنوان راهکار انجام می‌دهد، موفقیت آمیز نبوده و قرار نیست بابت اینکه برخی منفعت شخصی می‌برند باقی افراد با چالش‌هایی چون خاموشی دست و پنجه نرم کنند.

وعده های توخالی مسئولین

فرجی با اشاره به استفاده از برق برای استخراج رمزارز اظهار کرد: بهمن سال ۱۴۰۲ بود که رئیس اداره برق تهران اعلام کرد که با مدیریت توانیر در تابستان ۱۴۰۲ قطعی برق نداشتیم که این صحبت کاملا درست بود اما این موضوع ارتباطی با مدیریت توانیر نداشت چرا که در طی سال هیچ‌گونه اقدامی در راستای افزایش تامین برق مانند افزایش نیروگاههای خورشیدی صورت نگرفته بود. علت اصلی عدم قطعی برق در تابستان ۱۴۰۲ نیز این بود که رمز ارز در آن مدت در بدترین شرایط ممکن بود و استخراج آن به پرداخت هزینه انرژی نمی‌ارزید در نتیجه با کاهش برداشت رمز ارز مواجه بودیم.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=45439

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید