منو

از ۰ تا ۱۰۰ مهاجرت به آمریکا

مهاجرت یک پروسه پیچیده با چالش‌های خاص خود است. برای این‌که بتوانید این پروسه را با موفقیت پشت‌سر بگذارید، باید کشوری را به‌عنوان مقصد اقامتی انتخاب کنید که شرایط آسان‌تری را برای پذیرش اتباع خارجی در نظر گرفته باشد.مهاجرت به آمریکا به‌عنوان یک مقصد چند ملیتی مهاجرپذیر با شرایط اقامتی مناسب، جزو اولویت‌های اول متقاضیان هجرت است. آنچه در مهاجرت به آمریکا مورد توجه قرار می‌گیرد، صفر تا صد پروسه اخذ ویزا و شرایط اقامت در این کشور است. با وجود این‌که آمریکا یک مقصد مهاجرپذیر شناخته می‌شود، در پذیرش اتباع ایرانی سخت‌گیری‌های بیشتری دارد؛ بنابراین، اگر انتخاب شما برای هجرت کردن، کشور آمریکاست، باید با تمامی شرایط و ضوابط تعریف‌شده از سوی دولت این کشور آشنا باشید. با ما همراه باشید تا صفر تا صد مهاجرت به آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم.

مهاجرت یک پروسه پیچیده با چالش‌های خاص خود است. برای این‌که بتوانید این پروسه را با موفقیت پشت‌سر بگذارید، باید کشوری را به‌عنوان مقصد اقامتی انتخاب کنید که شرایط آسان‌تری را برای پذیرش اتباع خارجی در نظر گرفته باشد. مهاجرت به آمریکا به‌عنوان یک مقصد چند ملیتی مهاجرپذیر با شرایط اقامتی مناسب، جزو اولویت‌های اول متقاضیان هجرت است. آنچه در مهاجرت به آمریکا مورد توجه قرار می‌گیرد، صفر تا صد پروسه اخذ ویزا و شرایط اقامت در این کشور است.

با وجود این‌که آمریکا یک مقصد مهاجرپذیر شناخته می‌شود، در پذیرش اتباع ایرانی سخت‌گیری‌های بیشتری دارد؛ بنابراین، اگر انتخاب شما برای هجرت کردن، کشور آمریکاست، باید با تمامی شرایط و ضوابط تعریف‌شده از سوی دولت این کشور آشنا باشید. با ما همراه باشید تا صفر تا صد مهاجرت به آمریکا را مورد بررسی قرار دهیم.

راه‌های مهاجرت به آمریکا

اولین فاکتوری که در مهاجرت به این کشور یا هر مقصد مهاجرتی دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد، روش‌های اخذ ویزای اقامتی است. شما می‌توانید به‌عنوان متقاضی هجرت از طریق ویزای کاری آمریکا، ویزای اس بی وان، ویزای خانوادگی، ویزای سرمایه‌گذاری، ویزای تحصیلی، ویزای ازدواج، ویزای نامزدی آمریکا، ویزای نخبگان و ویزای توریستی به این کشور مهاجرت کنید. برای هریک از روش‌های مهاجرتی بایدها و نبایدهای خاصی تعریف شده است. درصورتی‌که هیچ یک از شرایط مربوط به اخذ ویزای اقامتی آمریکا را نداشته باشید، می‌توانید شانس خود را از طریق شرکت در لاتاری امتحان کرده و درواقع با استفاده از ویزای لاتاری، گرین کارت آمریکا را دریافت کنید.

این‌که شما کدام روش اقامتی را برای مهاجرت به آمریکا انتخاب می‌کنید، به شرایط و وضعیت کنونی شما بستگی دارد. آنچه درنهایت مورد توجه قرار می‌گیرد، این است که اقامت شما در کشور آمریکا باید برای دولت آن مفید باشد. به‌عنوان مثال، در اخذ ویزای کاری باید از سوی کارفرما یا یک شرکت معتبر در آمریکا دعوتنامه کاری دریافت کنید و ثابت کنید که شغل و حرفه شما یا فعالیت کاری‌تان برای این کشور مفید خواهد بود.

مدارک لازم برای مهاجرت به آمریکا

مدارک لازم برای اخذ ویزای اقامتی آمریکا به دو دسته مدارک عمومی و مدارک خصوصی دسته‌بندی می‌شود. مدارک عمومی درواقع همان مدارک هویتی متقاضی مهاجرت است که شامل شناسنامه و کارت ملی، مدارک تحصیلی، مدارک زبان، سند ازدواج، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی سلامت پزشکی و مواردی از این قبیل می‌شود. مدارک خصوصی نیز باتوجه‌به نوع ویزا تعیین می‌شود. از این مدارک نیز می‌توان به نامه پذیرش دانشگاه، دعوتنامه فرد بومی آمریکا برای ازدواج، دعوتنامه کارفرما برای کار، مدارک ارزش‌یابی اموال و تمکن مالی، مدارک مبنی‌بر اثبات سابقه کار و مواردی از این قبیل اشاره کرد. تمامی مدارک شما باید به ترجمه رسمی برسند.

پروسه اخذ ویزا کمی زمان‌بر و طولانی است. در نظر داشته باشید، در‌صورتی‌که نقص یا ایرادی در مدارک مهاجرتی شما وجود داشته باشد، درخواست شما برای اخذ ویزا مهاجرت به آمریکا رد شده و باید این پروسه طولانی را از سر آغاز کنید. اهمیت تهیه مدارک در برخی از ویزاهای اقامتی مانند ویزای لاتاری که دارای محدوده زمانی مشخص است، به شدت مورد توجه متقاضیان قرار می‌گیرد.

مهاجرت

مصاحبه سفارت آمریکا

قبل از صدور ویزا باید در کنسولگری آمریکا مصاحبه کنید. در این مصاحبه باید دلایل خود را برای مهاجرت به آمریکا شرح دهید. این مرحله بسیار حساس و مهم است و باید برای انجام مصاحبه، آمادگی لازم را داشته باشید. فاکتورهای خاصی ازجمله: سابقه سفر به شنگن، آمریکا یا کانادا، تسلط به زبان انگلیسی، در اختیار داشتن مدارک مبتنی‌بر تمکن مالی کافی، سابقه تحصیلی و کاری و فاکتورهایی از این قبیل، مصاحبه سفارت آمریکا را برای شما آسان‌تر می‌کند. باتوجه‌به این‌که سفارت آمریکا در ایران وجود ندارد، باید برای مصاحبه به یکی از کشورهای همسایه سفر کنید. بعد از این‌که امتیاز کافی در مصاحبه را کسب کنید و آفیسر کنسولگری شرایط شما را برای اقامت در آمریکا تایید کند، ویزای شما صادر می‌شود.

زمان و هزینه‌های مهاجرت

زمان اخذ ویزا باتوجه‌به نوع آن مشخص می‌شود. در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن حداقل سه ماه طول می‌کشد تا ویزای مهاجرت به آمریکا را دریافت کنید. در این مسیر باید هزینه‌های خاصی را صرف کنید. این هزینه باتوجه‌به نوع ویزا و شماره پرونده شما متفاوت است. در برخی از ویزاهای مهاجرتی به آمریکا باید از تمکن مالی برای اداره زندگی خود و سایر بستگان نیز برخوردار باشید. از هزینه‌های مربوط به اخذ ویزای اقامتی آمریکا می‌توان به هزینه درخواست ویزا، ترجمه مدارک، هزینه آزمایشات پزشکی و واکسیناسیون، هزینه‌های رفت‌وآمد به یکی از کشورهای همسایه برای مصاحبه، هزینه ارزش‌یابی اموال، هزینه بلیط هواپیما و … اشاره کرد.

ویزای گرین کارت

برای این‌که بتوانید از تمام حقوق شهروندی در آمریکا بهره‌مند شوید، باید ویزای گرین کارت را دریافت کنید. درغیر این‌صورت نیز می‌توانید در آمریکا اقامت داشته باشید؛ اما هزینه‌های زندگی شما در این شرایط افزایش می‌یابد. مهاجرت به آمریکا نسبت‌به مهاجرت به سایر کشورها شرایط پیچیده‌تری دارد؛ اما درصورتی‌که در لاتاری شرکت کنید و برنده شوید، می‌توانید به‌راحتی و بدون چالش‌های خاص، گرین کارت این کشور را دریافت کنید. دولت آمریکا در راستای تامین اهداف خود برای حفظ اکوسیستم انسانی این کشور، شرایط ایده‌آلی را برای برندگان لاتاری در نظر گرفته است.

نکته

برای این‌که بتوانید با تمام جزئیات مربوط به مهاجرت به کشور آمریکا آشنا شوید و در این پروسه اقامتی با چالش‌های کمتری مواجه شوید، بهتر است که از خدمات مشاوره یک موسسه مهاجرتی معتبر و متخصص در این زمینه استفاده کنید.

مهاجرت

جمع‌بندی

در این مطلب صفر تا صد مهاجرت به آمریکا را بررسی کردیم. هرچند این پروسه مهاجرتی جزئیات بسیار زیادی دارد؛ اما آنچه در این مطلب بیان کردیم، یک ذهنیت کلی از این مسیر مهاجرت را در شما ایجاد می‌کند. هر کشوری شرایط و ضوابط خاصی را برای پذیرش مهاجران در نظر دارد. آمریکا نسبت‌به سایر کشورهای مهاجرپذیر، شرایط پیچیده‌تری را برای اخذ اقامت اتباع خارجی لحاظ کرده است. متقاضیان مهاجرت می‌توانند براساس شرایط و وضعیت خود، یکی از روش‌های اقامتی را انتخاب کرده و اقامت دائم یا موقت امریکا را دریافت کند. متقاضیان تنها درصورتی می‌توانند از تمام مزایا و حقوق شهروندی آمریکا بهره‌مند شوند که گرین کارت آن را دریافت کنند. باتوجه‌به چالش‌ها و پیچیدگی‌هایی که در این مسیر مهاجرتی وجود دارد، استفاده از خدمات مشاوره یک موسسه مهاجرتی معتبر، ایده‌آل به نظر می‌رسد.

در facebook به اشتراک بگذارید
در twitter به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در print به اشتراک بگذارید

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=30297

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز: