جستجو
Close this search box.

ارتش خرابکاران اوکراینی که تماماً زن هستند/هدف انها مختل کردن ارتش روسیه

گروه زنان اوکراینی در استان زاپوریژیا در ۲۰۲۳ میلادی شروع به کار کرد. آن گروه به سرعت از سه زن....

ارتش اسرائیل 

گروه زنان اوکراینی در استان زاپوریژیا در ۲۰۲۳ میلادی شروع به کار کرد. آن گروه به سرعت از سه زن به ۲۰۰ نفر از زنان عضو رسید و اکنون ۸۰۰ زن دیگر را در سراسر اوکراین در اختیار دارد. آن زنان بخشی از یک جنبش اوکراینی تماما زنانه هستند و هدف شان آن است که ارتش روسیه را تا آنجایی که ممکن است مختل کنند.

به گزارش جریان نو:ارتشی از زنان اوکراینی هر روز جان خود را به خطر می‌اندازند تا ماشین جنگ تبلیغاتی “ولادیمیر پوتین” را از بین ببرند و سربازان او را مسموم کنند. دست کم هزار نفر از زنان در قالب نام گروهی به نام Zla Mavka که همگی در مناطق اشغالی اوکراین پنهان شده اند به شکل خستگی ناپذیری برای خشمگین کردن و برهم زدن برنامه نیرو‌های روسیه تلاش می‌کنند. آنان هر روز در کریمه، دونتسک و لوهانسک شکار می‌شوند و برای پنهان کردن هویت خود از خودداری از تماس مستقیم با یکدیگر گرفته تا خودداری از به اشتراک گذاشتن چهره شان به صورت آنلاین، اقدامات احتیاطی را انجام می‌دهند.

این روزنامه بریتانیایی با یکی از بنیانگذاران آن گروه صحبت کرده که به دلایل امنیتی صرفا می‌توانست از نام “ماوکا” استفاده کند نام مستعاری که به هر یک از زنان درون آن سازمان اطلاق می‌شود.

ماوکا می‌گوید: “روس‌ها می‌خواهند اینجا همگان از نظر روانی در هم شکسته شوند در حالی که مقاومت ما ادامه دارد. ما مدام به روس‌ها می‌خندیم. ما به آنان نشان می‌دهیم که نمی‌ترسیم. ما هر روز به آنان یادآوری می‌کنیم که شما در اوکراین هستید. اینجا روسیه نیست و هرگز نخواهد بود”.

آن گروه در ملیتوپول شهری واقع شده در استان زاپوریژیا در جنوب شرقی آن کشور در سال ۲۰۲۳ میلادی شروع به کار کرد. آن گروه به سرعت از سه زن به ۲۰۰ نفر عضو رسید و اکنون ۸۰۰ زن دیگر را در سراسر اوکراین در اختیار دارد. آن زنان بخشی از یک “جنبش اوکراینی تماماً زنانه” هستند و هدف شان آن است که ارتش روسیه را تا آنجایی که ممکن است مختل کنند. برای مثال سال گذشته ودکای خانگی را که با مُلین مخلوط کرده بودند به عنوان هدیه کریسمس به سربازان روس دادند!

آنان اعلامیه‌ها و روزنامه‌هایی را منتشر می‌کنند تا تبلیغات جنگی را بی اثر سازند. پرچم‌های روسیه به آتش می‌کشند و گرافیتی‌های ضد روسیه را در شهر ترسیم می‌کنند و اطلاعات را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند. در روز استقلال اوکراین تعداد زیادی اسکناس روسی را با تصاویر سربازان اوکراینی و پل کریمه چاپ کردند.

ماوکا در اواسط دهه سوم عمر خود می‌گوید: “تهدید واقعی شکار شدن برای ما وجود دارد. بنابراین، ما سعی می‌کنیم هر کاری را انجام دهیم تا ایمن باقی بمانیم. ما در تمامی مناطق اشغالی در کریمه، در دونباس، در لوهانسک و حتی در شهر‌هایی که بیش از ده سال است که تحت اشغال به سر می‌برند در حال فعالیت هستیم. ما اعلامیه‌های خود را با پیام‌هایی به همراه برچسب‌ها، گرافیتی با نماد‌های اوکراینی، شعر اوکراینی، یک هفته نامه دست ساز با اخبار واقعی پخش می‌کنیم”.

آن زنان نوشته‌ها و پیام‌های خود را در خانه‌ها، صندوق‌های پست، خیابان‌ها و پارک‌ها پخش می‌کنند. ماوکا می‌گوید تمام فعالیت‌های خرابکارانه آنان “همراه با طنز انجام می‌شود” اگرچه آنان “هر روز زندگی خود را در مناطق تصرف شده به خطر می‌اندازند”. او می‌گوید:”همه چیز حتی پخش یک اعلامیه نیز کار بسیار خطرناکی است. روس‌ها از روش‌های بیش تری برای بازداشت ما استفاده می‌کنند به همین خاطر ما باید هر بار خلاق‌تر باشیم”.

ماوکا با خنده می‌گوید: “ما ودکا‌هایی که درونشان ملین ریخته بودیم را همراه با جملاتی با مضمون قدردانی برای سربازان فرستادیم و بر روی آن نوشتیم: ممنون که ما را آزاد کردید. شما خیلی خوب هستید پسرها. امیدوارم شبی واقعا فوق العاده را سپری کرده باشند”! او می‌افزاید: “اقدامات بیش تری از این دست که در حال حاضر در حال آماده سازی آن هستیم در آینده وجود خواهند داشت”.

تمام عملیات آن گروه از طریق تلگرام سازماندهی می‌شود و یک چت بات زنان عضو آن گروه را قادر می‌سازد تا کانالی مجازی ایجاد کنند که در آن رهبران گروه وظایف را برای سایر اعضا شرح می‌دهند. هویت هر دو طرف همواره در ترس دائمی از بازداشت ناشناس نگه داشته می‌شود. لوگوی آن گروه، سه زن را به تصویر می‌کشد که در مرکز آن شخصیت ماوکا حضور دارد؛ یک روح زن از فولکلور اوکراینی که مردان را به جنگل می‌کشد و آنان را تا سر حد مرگ قلقلک می‌دهند.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=47154

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید