جستجو
Close this search box.

اختصاصی جریان نو؛

اجرای نتانیاهو، مار و جوجه تیغی/ بی بی نباید به انتخابات آتی آمریکا برسد

رد خون از گلوی دریده شده نتانیاهو پیداست. تقلاهای دیوانه وارش برای رهایی از چنگ یک جوجه تیغی مقاوم و....

به گزارش جریان نو، محمدمحمودی، فعال رسانه ای در یادداشتی برای جریان نو، با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه نوشت:  حیات سیاسی نتانیاهو نباید به انتخابات آتی آمریکا برسد؛

۱- به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی، خونخواهی شهادت ناجوانمردانه ی شهیدالقدس «اسماعیل هنیه» یک امر قطعی و خلل ناپذیر است که یقیناً با تمهیدات فرمانده کل قوا به موثرترین شکل ممکن انجام می شود و با مجازات باند جنایتکار نتانیاهو، عبرتی تاریخی را برای آیندگان بجا خواهد گذاشت. انشاالله.

۲- این روزها نتانیاهو در بدترین مخمصه عمرش گرفتار شده. مخمصه ای که خودش هم یقین دارد، عاقبتش جز مرگ و باخت نیست. نتانیاهو که سالها جمهوری اسلامی را به «سر مار» تشبیه می کرد و نسخه «هزار چاقو» برای هلاکتش می پیچید، اکنون خودش بسان ماری شده که به هزار تیغ یک جوجه تیغی گرفتار آمده و هیچ راه گریزی هم ندارد. اقدامات جنون آمیز نتانیاهو، نه از روی اختیار که به حکم اجبار است. او «بحران در پی بحران» می سازد، چون «تیغ از پی تیغ» بر گلویش فرو می رود و راهی جز تقلای دیوانه وار برای نجات خود ندارد. احوال این روزهای نتانیاهو عینِ جان کندن است و اتفاقاً حامیان غربی او هم چشم انتظار، ساعت احتضارش هستند. به نمایش کنگره نگاه نکنید. زنده ماندن نتانیاهو، اصلی ترین کابوس آینده آمریکاست. فرقی نمی کند ترامپ رئیس جمهور شود یا هریس.

۳- تا همین جا هم نتانیاهو، نه آبرویی برای بایدن باقی گذاشته و نه برای آمریکا. برای همین هم آمریکایی ها ترجیح دادند به فوریت اردنی ها را به تهران بفرستند، آنهم با تمنایی نامعقول که لطفاً پاسخ این «دیوانه ی افسار گسیخته» را ندهید!. اینکه امروز، نتانیاهو نماد یک جنگ افروز تمام عیار در دنیا شده و برای مهارش از ایران درخواست کمک می شود، خودش یک پیروزی بزرگ سیاسی برای جمهوری اسلامی است. چرا؟. چون بانی و حامی پیمان ابراهیم که دنبال مهار منطقه ای ایران-البته به خیال خود- بود، خودش امروز سراغ همان ایران آمده تا برای مهار دیوانه ای که قرار بود بانی صلح در خاورمیانه شود، کمکش کند!.
۴- این اتفاق کوچکی نیست. اینها سالها برای جا انداختن پیمان ابراهیم تلاش کردند، ولی الان ارمغانی جز هولوکاستی از کشتار پیروان محمد(ص) در غزه برایشان باقی نمانده است. دقیق تر بگویم نتانیاهو نه تنها از پیمان ابراهیم عبور کرده، بلکه می خواهد جهانی را هم در ادامه بسوی جنگ براند و همراه خود غرق کند!.

۵- امروز جمهوری اسلامی در دنیا، در مقام مطالبه گری و خونخواهی است. کمتر کشوری می تواند در مقابل منطق دیپلماتیک ایران اسلامی برای اقدام نظامی متقابل، بایستد ولی در کنار آن جای ابتکار عمل دیپلماتیک هم برای جمهوری اسلامی بشدت مهیا شده تا تمام تهمت های جنگ طلبانه علیه خود را یکجا به سرچشمه اصلی آن برگرداند و در نبردی رسانه ای، اجازه رها شدن این مار دیوانه را از چنگال جوجه تیغی ندهد.

۶- درست نگاه کنیم. رد خون از گلوی دریده شده نتانیاهو پیداست. تقلاهای دیوانه وارش برای رهایی از چنگ یک جوجه تیغی مقاوم و صبور است. قرائن و شواهد بسیاری حاکی از آن است که حیات سیاسی نتانیاهو نباید به انتخابات آتی آمریکا برسد. و به همین دلیل، خیلی از هم پیمانانش مشتاقانه منتظر مرگ او هستند!. گویی عاقبت افسانه مار و جوجه تیغی، بدجوری دامن نتانیاهو را گرفته و تا او را از پا نیندازد، از پا نمی نشیند!.

۷- مولانا روایتی عبرت آموز از این ماجرا دارد. که خواندنش به عنوان ختم کلام این مقال، خالی از لطف نیست. «بگرفت دم مار را، یک خارپشت اندر دهان/ سر درکشید و گرد شد، مانند گویی آن دغا/ آن مار ابله خویش را، بر خار می‌زد دم به دم/سوراخ سوراخ آمد او، از خود زدن بر خارها/ بی صبر بود و بی‌حیل، خود را بکشت او از عجل/گر صبر کردی یک زمان، رستی از او آن بدلقا/ بر خارپشت هر بلا، خود را مزن تو هم هلا/ ساکن نشین وین ورد خوان، جاء القضا ضاق الفضا/ فرمود رب العالمین، با صابرانم همنشین/ ای همنشین صابران، افرغ علینا صبرنا…

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=43472

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید