جستجو
Close this search box.

آیا مصرف شکلات‌های حاوی فلزات سنگین برای سلامتی شما مضر است؟ تحقیقات علمی در این باره چه می گویند؟

تحقیقات جدید حاکی از آن است که غلظت فلزات سنگین موجود در برخی از شکلات‌ها و محصولاتی که حاوی کاکائو....
کاکائو رکورد زد
 به گزارش جریان نو، پیشتر برخی از گروه‌های مصرف‌کننده و آزمایشگاه‌های مستقل وجود فلزات سنگین در محصولات حاوی کاکائو مانند شکلات‌های تلخ گزارش کرده‌ بودند. احتمال داده می‌شود نوع خاکی که کاکائو در آن رشد می‌کند و فرآوری‌های صنعتی‌ عامل این آلودگی بوده باشند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جرج واشنگتن و آزمایشگاه «ConsumerLab.com» پس از تجزیه و تحلیل ۷۲ محصول حاوی کاکائو دریافتند که میزان فلزات سنگین داخل حدود ۹۷ درصد از این محصولات از حد مجاز تعیین شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا برای آلودگی‌ سرب، کمتر است.

این مطالعه‌شان نشان می‌دهد که مصرف یک تکه کوچک شکلات برای سلامتی خطری ندارد، البته میزان بیشتر آن می‌تواند با محدودیت‌هایی روبه رو شود.

منظور از یک تکه کوچک شکلات، حدود ۱ اونس تا ۲ اونس (۳۰ گرم تا ۶۰ گرم) است. در این مقاله آمده است که اگر محصولات آلوده به فلزات سنگین در مقادیر کم و به ندرت توسط افراد مصرف شود، این آلاینده‌ها سلامت عمومی را تهدید نخواهند کرد

البته اگر این محصولات به صورت روزانه مصرف شوند می‌تواند نگران کننده باشد.

محققان در این مطالعه ۷۲ محصول را از نظر آلودگی احتمالی با فلزات سنگین مانند سرب، کادمیوم و آرسنیک در چهار گروه مختلف در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ تجزیه و تحلیل کردند.

آنها با اشاره به قوانین سختگیرانه کالیفرنیا در مورد آلودگی مواد غذایی که به عنوان معیاری برای این مطالعه استفاده شده است، افزودند: «متوسط ​​غلظت هر فلز آزمایش شده حتی از «Prop 65» نیز کمتر بوده است.»

با این حال، مصرف برخی از محصولات آزمایش شده، یا مصرف بیش از یک وعده محصولات حاوی کاکائو آلوده به فلزات سنگین در روز ممکن است بیش از حد مجاز تعیین شده براساس تست‌های انطباق «Prop 65» باشد.

تست‌های انطباق «Prop 65» که به عنوان قانون اجرای آب آشامیدنی ایمن و سمی کالیفرنیا نیز شهرت دارد در سال ۱۹۸۶ میلادی به تصویب رسید. این قانون برای اطلاع رسانی به مشتریان در خصوص محصولات خریداری شده طراحی شده است. براساس این قانون شرکت‌ها ملزم به آزمایش محصول و بسته بندی برای تعیین سطوح مواد بالقوه خطرناک هستند.

محققان به دلیل اینکه قانون کالیفرنیا محدودیت‌هایی را برای آلودگی با سه نوع فلزات سنگین آزمایش شده تعیین کرده است از این قانون در مطالعات خود تبعیت کردند. این در حالی است که مقررات سازمان غذا و داروی آمریکا فقط محدودیت‌هایی را برای سرب تعیین کرده است./ منبع: یورونیوز

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=42707

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید