جستجو
Close this search box.

آیا ایران واقعا از بزرگ‌ترین اختلال سایبری جهان مصون ماند؟

با این همه اما حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا ایران واقعا در برابر اختلالات این‌چنینی مصون خواهد ماند؟....
سایبر

جریان نو نوشت: روزنامه دنیای اقتصاد به این سوال پاسخ داده که آیا ایران از اختلال سایبری مصون ماند؟

یک به‌روزرسانی معیوب و ناقص از اولین ساعات روز جمعه جهان را به‌هم ریخت تا دوباره وابستگی دنیای امروز به تکنولوژی را یادآور شود. رفع این اختلال زمان‌بر است و تبعات آن ادامه دارد. این اختلال نتوانست از مرزهای ایران عبور کند؛ اما آیا واقعا ایران در برابر چنین اختلالاتی مصون است؟

این روزنامه افزوده است: با این همه اما حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا ایران واقعا در برابر اختلالات این‌چنینی مصون خواهد ماند؟

سعید سوزنگر، کارشناس امنیت شبکه در پاسخ به این سوال به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: «در ابتدا باید به این نکته توجه شود که اگرچه مایکروسافت در بروز این مشکل مقصر نبوده است، اما نمی‌توان مسوولیتش برای جلوگیری از انجام به‌روزرسانی معیوب را نادیده گرفت.» او در ادامه به آسیب‌پذیری ایران اشاره می‌کند و می‌گوید: «ما در ایران در برابر چنین اختلالاتی بسیار آسیب‌پذیر هستیم، چون تمام نرم‌افزارها را به صورت کرک‌شده در اختیار داریم. به همین دلیل دسترسی بالایی به داده‌های ما وجود دارد. ما در عمل هیچ جایگزینی نداریم و حتی اقتصادی در حد و اندازه کشوری مانند چین هم نداریم که بتوانیم سیستم عامل خودمان را تولید کنیم.» با این اوصاف به نظر می‌رسد چندان نمی‌توان به نجات  از این اختلال جهانی امیدوار بود و آن را محصول تحریم‌ها یا توانمندی‌های داخلی دانست.

 

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=41496

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید