جستجو
Close this search box.

آغاز ثبت نام جدید برای کسانیکه سهام عدالت ندارند / تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با اعطای سهام عدالت به جاماندگان گفت که اجازه دهید مجلس تشکیل شود حتما....
سهام

به گزارش جریان نو؛ شمش‌الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با اعطای سهام عدالت به جاماندگان گفت: اجازه دهید که مجلس تشکیل شود حتما هر چیزی که حکم و تکلیف قانون باشد پیگیری خواهیم کرد.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در خصوص توسعه صنعت مالی گفت: دو اقدام صورت گرفته است؛ یکی بحث قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها که سعی کردیم بخشی مشکلات صنعت مالی را در آنجا برطرف کنیم یا به عبارتی بخشی از زیرساخت‌ها را ایجاد کنیم یک مورد دیگر این که در قانون برنامه هفتم آماده است.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی درباره سهام عدالت مشمولان جدید توضیحاتی ارائه کرده بود که در ادامه می خوانید.

خاندوزی در این زمینه گفت: نومشمولان سهام عدالت همانگونه که مطلع هستید طبق قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ دولت باید برای این‌ها تدبیری می‌اندیشید با اولویت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، کمیته‌ی امداد، بهزیستی یا سایر گروه‌های ضعیفی که زیر دهک سوم، دهک یک، دو و سه قرار دارند، شناسایی تمام این نومشمولان صورت گرفت، حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بودند که تحت پوشش نهادهای حمایتی بودند، اما هنوز سهام عدالت نداشتند به تناسب آنها یک بسته از سبد سهام و دارایی‌های دولت فراهم شده بود که آن بسته‌ی سبد و سهام وقتی در هیئت وزیران مطرح شد.

به گفته وزیر اقتصاد، برخی از سهام‌هایی که باید به مردم اختصاص پیدا می‌کرد مشکلاتی داشت مثلاً در وثیقه‌ی برخی از بانک‌ها و نهادهای مالی بود یا خود آن فعالیت اقتصادی به جهت اینکه نیازمند این بود که فعلاً از طریق مدیریت متمرکز انجام بشود مخالفت شد .

با اینکه به صورت سهام عدالتی در واقع انجام بشود بنابراین تا پایان سال ۱۴۰۲ به طول انجامید با توجه به اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۳ که البته مطلع هستید، چون دو مرحله‌ای شده بودجه ۱۴۰۳، برای اولین بار ما یک تأخیری را از سمت مجلس شورای اسلامی شاهد هستیم برای ابلاغ کامل قانون در اولین سالی که آئین نامه‌ی داخلی مجلس عوض شده بود در خصوص بودجه، منتظر هستیم حکم نهایی را در بودجه‌ی ۱۴۰۳ ببینیم که انشاالله متناسب با آن چیزی که مجلس شورای اسلامی مصوب خواهد کرد بتوانیم در این سمت تدابیر لازم برای سهام عدالتش را پیش بینی کنیم.

طرح آخرین فرصت مجدد ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳، توسط مجلس، در حال بررسی می باشد و به تصویب نهایی نرسیده است، لذا نمی توان در رابطه با زمان دقیق مهلت ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳، این سهام اظهار نظر کرد

سهام عدالت نوعی یارانه است که با فروش در شرکت سود آن بین افراد سهام دار شرکت تقسیم میشود و قیمت سود سهام عدالت برای افراد متفاوت است.

در مرحله بعدی پرداخت سود سهام عدالت، سودهای سال گذشته متوفیان تنها به وراثی که مراحل ثبت نام در سایت سجام را انجام داده باشند، پرداخت خواهد شد.

وراث سهام عدالت برای دریافت سود، در گام نخست باید سجامی شوند زیرا در مرحله بعدی پرداخت سود سهام عدالت، سودهای سال گذشته متوفیان تنها به وراثی که مراحل ثبت نام در سایت سجام را انجام داده باشند، پرداخت خواهد شد.

برای ثبت نام در سجام ابتدا باید به سایت Sejam.ir مراجعه و مراحل ثبت نام را طی کرد. پس از ثبت نام و با دریافت کد رهگیری، فرد باید نسبت به احراز هویت به صورت غیر حضوری یا حضوری اقدام کند.

نحوه ثبت درخواست انتقال سهام عدالت متوفیان

برای ثبت درخواست انتقال سهام عدالت متوفیان دو مسیر باید طی شود؛

۱- یکی از وراث سجامی شده باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس ddn.csdiran.ir وارد شود و در گام بعدی با ورود به بخش -امور سهام عدالت متوفی- و با وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد متوفی در بخش -استعلام نوبت تشکیل «پرونده نسبت به زمان فرارسیدن تشکیل پرونده- و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کند

۲- یکی از وراث سجامی، شده مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده را به دفاتر کارگزاری یا شعب بانک‌های مورد تأیید شرکت سپرده گذاری مرکزی که لیست آن در سایت csdiran.ir قابل دسترسی است، ارائه دهد.

گفتنی است، فرایند ثبت نام در سامانه میراث به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود. هم اکنون بیش از ۶۰۰۰ شعبه منتخب بانک‌های ملی، ملت پارسیان و تجارت و شرکتهای کارگزاری منتخب آماده ثبت نام از وراث متوفیان سهام عدالت در این سامانه هستند.

لازم به تاکید است که در حال حاضر تنها سهام عدالت متوفیان قبل از تیر ماه ۱۳۹۹ قابل انتقال است.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=43918

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

لینک‌های مفید