جستجو
Close this search box.

آخریین روز بررسی صلاحیت وزرا / بررسی سوابق و برنامه‌های «دنیا مالی» در دستور کار نمایندگان

بررسی سوابق و برنامه‌های وزیر ورزش‌وجوانان در مجلس نهمین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای دولت....

مجلس

بررسی سوابق و برنامه‌های وزیر ورزش‌وجوانان در مجلس
نهمین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای دولت چهاردهم آغاز شد و بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش جریان نو؛ پنجمین روز و نهمین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی سوابق و برنامه‌های وزرای دولت چهاردهم به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور همه نمایندگان آغاز شد.

روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه ملجس دستورکار این جلسه را به شرح ذیل قرات کرد:

الف . بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزرای نیرو و ورزش و جوانان

ب. دفاع پایانی مسعود پزشکیان رئیس جمهور از وزرای پیشنهادی

ج. رأی گیری جداگانه برای هر یک از وزرای پیشنهادی

نمایندگان مجلس از روز شنبه و در ۲ شیفت کاری برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم را بررسی و ارزیابی کردند.

بنابراین گزارش، طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است تا امروز رأی گیری از نمایندگان برای انتخاب ۱۹ وزیر دولت چهاردهم انجام شود.

نظر موافقان حضور احمد دنیامالی در وزارت ورزش و جوانان

مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده رودبار: با توجه به شناختی که از آقای دنیامالی دارم ایشان ۲۵ سال است که به صورت دلسوزانه در این کشور کار کرده است. ایشان فردی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد از خانواده معظم شهدا و از ایثارگران است.ایشان چندین سال در مجلس نایب رییس کمیسیون عمران بوده و در کمیسیون تلفیق نیز نایب رییس بوده‌اند و به طور کامل با برنامه‌ها آشنا می‌باشند، همچنین ایشان سابقه ورزشی دارند و چندین سال ریاست فدراسیون قایقرانی برعهده داشتند. از طرفی نیز در فدراسیون قایقرانی آسیا نیز نایب رییس بودند که نشان می‌دهد با ورزش نیز آشنایی کامل دارد. کمبود زیرساخت‌ها همچنین کمبود زمین ورزشی مناسب در کشور مشاهده می‌شود که ایشان برنامه مدونی برای حل این مشکلات دارند، همچنین در حوزه جوانان نیز با توجه به برنامه ایشان نیز کارهای شایسته‌ای در این حوزه صورت خواهد گرفت. آقای دنیا مالی چندین سال در معاونت عمرانی شهرداری تهران حضور داشتند و با زیرساخت‌ها آشنایی کافی دارند و می‌توانند با توجه به تجربیاتی که دارند کمک‌های شایانی در این حوزه انجام دهند.

نظر مخالفان حضور احمد دنیامالی در وزارت ورزش و جوانان

مجتبی زارعی، نماینده تهران از نظر رهبر انقلاب کارآمدی بر علم استوار است و جنبش‌های تولید علم، آزاد اندیشی و نظریه پردازی علم را خلق می‌کند اما ما نمایندگان در ۲ امر مهم یعنی ورزش و جوانان و کشاورزی از ۲ فرد غیر متخصص دعوت کرده و قرار است به آنها مسئولیت دهیم.

نباید در عرصه ورزش غیردانش بنیانی رفتار کنیم چرا که آقای دنیامالی در حوزه شهرسازی تخصص دارد و در تمام ادوار نمایندگی خود در حوزه‌های عمرانی فعالیت کرده بنابراین ایشان با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست، البته در چند رشته ورزشی لاکچری که دغدغه جوانان نیست فعالیت داشته اما مثلا در همان حوزه قایقرانی (که ایشان فعالیت دارد) در المپیک هیچ مدالی کسب نکردیم این در حالی است که جوانان موتور متحرک کشور هستند اما دنیامالی هیچ برنامه علمی و حتی تجربه ای در حوزه جوانان ندارد.

ایشان هیچ نسبتی با مفاهیم حوزه ورزش و جوانان ندارد و هیچ برنامه ای برای ایجاد رابطه میان آموزش و پرورش، آموزش عالی با ورزش و دانش بنیان کردن ورزش ایران در دست ندارد. سوال این است آیا آقای دنیامالی می تواند در روانشناسی ورزشی، حقوق ورزشی و حتی رهبری ورزشی ارتباط برقرار کند؟ به یقین خیر و این ناشی از عدم تخصص گرایی آقای پزشکیان است. چرا که کار با جوانان به عنوان نیروی مولد جامعه نیازمند یک مدیر آشنا با این فضا است اما آقای دنیامالی با وجود تخصص در حوزه های دیگر در حوزه فناوری نرم هیچ تخصصی ندارد و ما نباید کار را به غیر متخصصان واگذار کنیم.

لینک کوتاه خبر:

http://jaryaneno.ir/?p=45600

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • تازه ها
  • داغ ترین ها
www.novin.com

تصویر روز:

دیدنی ها

لینک‌های مفید