چی بودیم و چی شدیم؛ از مورانو و ماکسیما رسیدیم به کوئیک و تیبا
در سال های نه چندان دور بهترین خودروهای روز دنیا از جمله مورانو، تینا، قشقایی، ماکسیما از شرکت نیسان، خودرو....
به گزارشجریان نو، از پیشرفت حرف زدن و امید داشتن به رشد هیچ گاه بد نسیت، هیچ جنبنده ای هم نیست که از حرکت رو به جلو بدش بیاید. اما دلخوش بودن و خود را گول زدن از آن مواردی است که در هر سطحی که انجام شود منفی و چه بسا خطرناک هم است، چون باعث اعتماد به نفس کاذب می شود.
صنعت خودروسازی ما در این روزها با چنین پدیده ای مواجه است. درشرکت های خودروسازیبه ویژه دولتی ها، آمار ساختگی و فروش قطره چکانی خودرو که موجب تشکیل صف های دلالان برای شرکت در بختآزمایی شده چنان بادی به غبغب مدیران این صنعت انداخته که انگار آن ها برای اولین بار خودرو را اختراع و تولید کردهاند.
تعریف و تمجید خوب است اما با تکیه بر تبلیغات و رپرتاژهایی با هزینه های بالا، رسانه ها را وادار به چشم پوشی و به به و چه چه کنیم که هنر نیست بلکه خود گول زدن است.
به راستی اگر همین الان در مملکت باز شود و هر کس بخواهد هر خودرویی را با هزینه گمرکی کم وارد کشور کند، چند درصد مردم حاضرند خودروهای تولید داخل را سوار شوند؟ البته کاری به آن جماعت نداریم که می گویند ۲۰۶ با لندکروز فرقی ندارد، آنها حسابشان جداست.
صنعت خودروسازی ما در دوره ای که حمایت همه جانبه و تمام و کمال را از جانب همه دستگاه ها دارد، ضرر می دهد و به گفته فرهاد بهنیا،سخنگوی انجمن سازندگان قطعاتو مجموعههای خودرو، صنعت خودروسازی در حال حاضر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته، ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی، ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان و ۲۰ هزار میلیارد تومان خرید دین به قطعه سازان دارد.
آمار فوتی و زخمی های تصادفات هم که بخش مهمی از آن به علت کیفیت پائین خودروها و ایمن نبودن آنهاست، گویای وضعیت اسفناک خودرو های داخلی است. طبق آمار رسمی که توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام شده در نیمه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۷۲۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.
با وجود تمام این حمایت ها و کم و کاستی های موجود اما هر روز شاهد افزایش قیمت همین خودروهای معلوم الوضع هستیم. هر بار به بهانه ای تازه و بدون تغییر در کیفیت یا اضافه کردن حتی آپشن. یکی از مدیران اسبق صنعت خودروسازی تعریف می کرد، اواخر دهه ۸۰ در یکی از شرکتهای خودروسازی مبلغ ۲۰۰هزار تومان به قیمت تندر ال نودافزوده شد، پس از صدور چند فاکتور فروش، با فشار معاون وزیر صنایع و معادن وقت ، تعزیرات و دستگاههای نظارتی به شرکت قرار شد پخش ماشین از کاست به سی دی تبدیل و سپس متناسب با قیمت پخش ، افزایش قیمت خودرو انجام می شد.
اما امروز خودروسازان به راحتی بیش از چند میلیون قیمتها را افزایش داده و از سوی دیگر از کیفیت خودرو می کاهند. نکته قابل توجه این است که گویا اراده ای برای مقابله با این گران فروشی خودروهای بی کیفیت نیز وجود ندارد.
در همان سال هایی که این مدیر سابق تعریف می کرد بهترین خودروهای روز دنیا از جمله مورانو، تینا، قشقایی، ماکسیما از شرکت نیسان، خودرو مگان و ال ۹۰ از شرکت رنو و از برند پژو خودروهایی مانند پژو ۵۰۸، ۲۰۰۸ به مشتریان تحویل داده میشد.
شاید اگر امروز در هر جایی مطرح شود که از برندهای معتبر دنیا به فروش تارا، شاهین ، کوئیک آن هم با قرعه کشی و با این کیفیت رسیده ایم. قطعا عکسالعملی به جز تمسخر عاید ما نخواهد شد. به قول معروف چی بودیم و چی شدیم.
یادداشت؛
چی بودیم و چی شدیم؛ از مورانو و ماکسیما رسیدیم به کوئیک و تیبا
به گزارش جریان نو، از پیشرفت حرف زدن و امید داشتن به رشد هیچ گاه بد نسیت، هیچ جنبنده ای هم نیست که از حرکت رو به جلو بدش بیاید. اما دلخوش بودن و خود را گول زدن از آن مواردی است که در هر سطحی که انجام شود منفی و چه بسا خطرناک هم است، چون باعث اعتماد به نفس کاذب می شود.
صنعت خودروسازی ما در این روزها با چنین پدیده ای مواجه است. در شرکت های خودروسازی به ویژه دولتی ها، آمار ساختگی و فروش قطره چکانی خودرو که موجب تشکیل صف های دلالان برای شرکت در بختآزمایی شده چنان بادی به غبغب مدیران این صنعت انداخته که انگار آن ها برای اولین بار خودرو را اختراع و تولید کردهاند.
تعریف و تمجید خوب است اما با تکیه بر تبلیغات و رپرتاژهایی با هزینه های بالا، رسانه ها را وادار به چشم پوشی و به به و چه چه کنیم که هنر نیست بلکه خود گول زدن است.
به راستی اگر همین الان در مملکت باز شود و هر کس بخواهد هر خودرویی را با هزینه گمرکی کم وارد کشور کند، چند درصد مردم حاضرند خودروهای تولید داخل را سوار شوند؟ البته کاری به آن جماعت نداریم که می گویند ۲۰۶ با لندکروز فرقی ندارد، آنها حسابشان جداست.
صنعت خودروسازی ما در دوره ای که حمایت همه جانبه و تمام و کمال را از جانب همه دستگاه ها دارد، ضرر می دهد و به گفته فرهاد بهنیا، سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو، صنعت خودروسازی در حال حاضر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته، ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی، ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی به قطعه سازان و ۲۰ هزار میلیارد تومان خرید دین به قطعه سازان دارد.
آمار فوتی و زخمی های تصادفات هم که بخش مهمی از آن به علت کیفیت پائین خودروها و ایمن نبودن آنهاست، گویای وضعیت اسفناک خودرو های داخلی است. طبق آمار رسمی که توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام شده در نیمه نخست سال جاری ۱۰ هزار و ۷۲۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.
با وجود تمام این حمایت ها و کم و کاستی های موجود اما هر روز شاهد افزایش قیمت همین خودروهای معلوم الوضع هستیم. هر بار به بهانه ای تازه و بدون تغییر در کیفیت یا اضافه کردن حتی آپشن. یکی از مدیران اسبق صنعت خودروسازی تعریف می کرد، اواخر دهه ۸۰ در یکی از شرکتهای خودروسازی مبلغ ۲۰۰هزار تومان به قیمت تندر ال نود افزوده شد، پس از صدور چند فاکتور فروش، با فشار معاون وزیر صنایع و معادن وقت ، تعزیرات و دستگاههای نظارتی به شرکت قرار شد پخش ماشین از کاست به سی دی تبدیل و سپس متناسب با قیمت پخش ، افزایش قیمت خودرو انجام می شد.
اما امروز خودروسازان به راحتی بیش از چند میلیون قیمتها را افزایش داده و از سوی دیگر از کیفیت خودرو می کاهند. نکته قابل توجه این است که گویا اراده ای برای مقابله با این گران فروشی خودروهای بی کیفیت نیز وجود ندارد.
در همان سال هایی که این مدیر سابق تعریف می کرد بهترین خودروهای روز دنیا از جمله مورانو، تینا، قشقایی، ماکسیما از شرکت نیسان، خودرو مگان و ال ۹۰ از شرکت رنو و از برند پژو خودروهایی مانند پژو ۵۰۸، ۲۰۰۸ به مشتریان تحویل داده میشد.
شاید اگر امروز در هر جایی مطرح شود که از برندهای معتبر دنیا به فروش تارا، شاهین ، کوئیک آن هم با قرعه کشی و با این کیفیت رسیده ایم. قطعا عکسالعملی به جز تمسخر عاید ما نخواهد شد. به قول معروف چی بودیم و چی شدیم.
لینک کوتاه خبر:
http://jaryaneno.ir/?p=18116
کسب دو مدال طلا و نقره مسابقات بینالمللی اختراعات در زمینه مهندسی عمران توسط مخترع پیشرو ایرانی
ماجرای خودکشی ۲ خواهر دوقلو در برج / حکم شلاق و تبعید برای ۲ پسر جوان
چراغ سبز حاکمیت برای مذاکره با آمریکا / ظریف سناریونویس مذاکره با غرب / مذاکره با ترامپ پشتدربهای بسته
عباس عبدی درباره ابراهیم نبوی: خشکم زد. خیلی متاسف شدم
چماق ترامپ علیه نتانیاهو!
واکنش های تند اصحاب رسانه به هدیه نابجا شبکه افق به هادی عامل
ماجرای خودکشی ۲ خواهر دوقلو در برج / حکم شلاق و تبعید برای ۲ پسر جوان
چراغ سبز حاکمیت برای مذاکره با آمریکا / ظریف سناریونویس مذاکره با غرب / مذاکره با ترامپ پشتدربهای بسته
عباس عبدی درباره ابراهیم نبوی: خشکم زد. خیلی متاسف شدم
چماق ترامپ علیه نتانیاهو!
واکنش های تند اصحاب رسانه به هدیه نابجا شبکه افق به هادی عامل
چینی ها به استقبال سال نو می روند
بانوی ایرانی ناظر دیدار حساس هندبال قهرمانی جهان شد
۵ دمنوش مفید برای بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا
انتقاد تند از طرح پروژه انتقال پایتخت/ این همه پروژه نیم کاره را رها کردهاید و به انتقال پایتخت چسبیدهاید؟
پزشکیان: آمریکا در گذشته به تعهدات خود عمل نکرد/ ایران هرگز قصد ترور ترامپ را نداشت(فیلم)
اعتراض روزنامه اصولگرا به مهدی کوچکزاده؛ باید منتظر عملکرد پرخطر آنان آنان برای کشور باشیم
واکنش هادی عامل به انتشار ویدئوی ناراحتیاش از یک برنامه تلویزیونی(فیلم)
۲ سال زندان برای مجری ورزشی تلویزیون به دلیل شکایت ژیلا صادقی / وقتی شهروندی آمریکا دردسر می شود
برای نماینده ای که فحش داد: آقای کوچک زاده، الکی دور برندار!
نقد و بررسی سامسونگ گلکسی A25
هایپراستار ایران را ترک کرد؟/پای شهرداری در میان است
تلاش یک لاک پشت برای فرار از آتشسوزی مهیب در کالیفرنیا
مرگ دلخراش مادر و فرزند بر اثر گاز گرفتگی
واکنش تند روزنامه اصولگرا به حملات رسانهای علیه اعضای دفتر رهبر انقلاب / این جریان، نه هوش لازم را دارد و نه بدیهیات را میفهمد
شاه قاجار با همسر و دختر پادشاه انگلستان در دریا
بحث ظریف به عنوان یک موضوع قانونی، خلاف قانون است
شما با ترامپ دقیقا چه نقطه مشترکی دارید؟/ مذاکره و گفتوگو میتواند بسیاری از گرهها را باز کند
تنها زن نماینده مجلس خبرگان در ایران درگذشت
چرا حماس نابود نشد؟
آینده بازار مسکن در ایران خواب عمیق ۶ ماهه
از عجایب آتشسوزی لسآنجلس(فیلم)
پشت پرده سخنان تند و بیادبانه نخست وزیر سوئد علیه ایران چیست؟!
انتقاد تند از ظریف/ پرونده خسارتهای برجام و پسابرجام را برای خود ببندد و دم از مذاکره دوباره بزند
همه جای دنیا مگر مسئله چطور است؟
ماجرای عکس معروف ظریف در آمریکا (فیلم)
شما با ترامپ دقیقا چه نقطه مشترکی دارید؟/ مذاکره و گفتوگو میتواند بسیاری از گرهها را باز کند
هایپراستار ایران را ترک کرد؟/پای شهرداری در میان است
طعنه سنگین روزنامه اصلاحطلب به پزشکیان/ به همایش درباره وفاق و کارکرد آن خوشبین نیستم
اعتراض روزنامه اصولگرا به مهدی کوچکزاده؛ باید منتظر عملکرد پرخطر آنان آنان برای کشور باشیم
انتقاد تند از طرح پروژه انتقال پایتخت/ این همه پروژه نیم کاره را رها کردهاید و به انتقال پایتخت چسبیدهاید؟
آینده بازار مسکن در ایران خواب عمیق ۶ ماهه
واکنش تند روزنامه اصولگرا به حملات رسانهای علیه اعضای دفتر رهبر انقلاب / این جریان، نه هوش لازم را دارد و نه بدیهیات را میفهمد
۵ دمنوش مفید برای بهبود سرماخوردگی و آنفلوآنزا
تصویر روز:
چینی ها به استقبال سال نو می روند
دیدنی ها
چینی ها به استقبال سال نو می روند
پزشکیان: آمریکا در گذشته به تعهدات خود عمل نکرد/ ایران هرگز قصد ترور ترامپ را نداشت(فیلم)
واکنش هادی عامل به انتشار ویدئوی ناراحتیاش از یک برنامه تلویزیونی(فیلم)
تلاش یک لاک پشت برای فرار از آتشسوزی مهیب در کالیفرنیا
شاه قاجار با همسر و دختر پادشاه انگلستان در دریا
از عجایب آتشسوزی لسآنجلس(فیلم)
ماجرای عکس معروف ظریف در آمریکا (فیلم)
جاده هراز، امام زاده هاشم و شهر دماوند و مشاء در سمت راست تصویر
مدح خواننده زن سوری برای جولانی(فیلم)
مشاجره خانوادگی دلیل اصلی تنش در فرودگاه مهرآباد+فیلم