به گزارش جریان نو، یکی از شرکتهای راهآهن آلمانی درست قبل از تعطیلات آخر هفته، فراخوان شغلی جدیدی برای مدیریت ویندوز ۳٫۱۱ منتشر کرد. کارفرما علاوهبر مهارت کار با سیستمعامل ۳۰ سالهی مایکروسافت، مشتاق کارمندانی با توانایی کار با MS-DOS است.
ممکن است کارکردن راهآهنهای مدرن روی چنین سیستمهای باستانی کمی نگرانکننده بهنظر برسد؛ اما سیستمهای حیاتی اغلب به فلسفهی «اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکن» پایبند هستند.
کاربر Konkretor در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) دربارهی جایگاه شغلی جدید توضیح داد و گفت شرکت استخدامکننده مسئول «نمایشگرهای راهآهن برای تقریبا همهی آلمان» است. این فرد سیستمهای قدیمی را حفظ و بهروز خواهد کرد که هنوز برای عملیات راهآهن حیاتی هستند.
ظاهراً ویندوز ۳٫۱۱ مسئول سیستم نمایش کابین راننده در قطارهای پرسرعت است و مهمترین دادههای فنی را بلافاصله نشان میدهد.
مشاهدهی چنین سیستمعاملهای قدیمی برای ارائهی دادههای مهم، تا حدودی نگرانکننده بهنظر میرسد؛ اما غیرمعمول نیست. نمایشگر مجهز به ویندوز ۳٫۱۱ ممکن است فقط دادهها را نمایش دهد و برای سیستمهای ایمنی حیاتی استفاده نشود.
مایکروسافت سیستمعامل Windows 3.1X سازگار با شبکه را در سال ۱۹۹۲ رونمایی کرد و در ۳۱ دسامبر ۲۰۰۱ (۱۰ دی ۱۳۸۰) به پشتیبانی از آن پایان داد.
درحالحاضر، ویندوز ۳٫۱۱ در قطارهای کلاس ICE 1 و ICE 2 آلمان استفاده میشود. اگر این اطلاعات درست باشد، نرمافزاری که به MS-DOS و Win 3.11 وابستگی دارد، ممکن است تا سال ۲۰۳۰ یا بعد از آن موردنیاز باشد.
ظاهراً یکی از سیستمهای راهآهن آلمان که ویندوز ۳٫۱۱ را اجرا میکند، به بایوس مربوط به سال ۱۹۹۶ و پردازندهی ۱۶۶ مگاهرتز و ۸ مگابایت رم مجهز است.