وزیر راه و شهرسازی، به مناسبت روز جهانی دریانوردی یادداشتی منتشر کرد. به گزارش جریان نو ، فرزانه صادق مالواجرد....
وزیر راه و شهرسازی، به مناسبت روز جهانی دریانوردی یادداشتی منتشر کرد.
به گزارش جریان نو ، فرزانه صادق مالواجرد در یادداشتی در ایران نوشت: روز جهانی دریانوردی فرصتی ارزشمند برای پاسداشت تلاشهای دریانوردان و بازاندیشی در جایگاه حیاتی صنعت دریایی در اقتصاد جهانی و امنیت ملی کشورهاست. این روز، نه تنها یادآور نقش بیبدیل دریاها در پیوند ملتها و حرکت چرخهای تجارت بینالمللی است، بلکه بستری برای تقدیر از مردان و زنانی است که با تعهد عمیق در خط مقدم حملونقل دریایی ایستادهاند.
امسال، جامعه جهانی دریایی با شعار «اقیانوس ما، تعهد ما، فرصت ما» این روز را گرامی میدارد؛ شعاری که بار دیگر نشان میدهد حفاظت از اقیانوسها، یک وظیفه اخلاقی و در عین حال یک فرصت راهبردی برای توسعه پایدار است.
صنعت دریانوردی همچنان قلب تپنده تجارت بینالمللی است. بیش از ۸۵درصد کالاهای جهان از طریق دریا جابهجا میشود. با وجود چالشهایی چون همهگیری کرونا، جنگ اوکراین و محدودیتهای تجاری، این صنعت همچنان مسیر رشد خود را حفظ کرده و پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۷ با رشد متوسط ۳/۳درصدی روبهرو باشد.
امروز بیش از ۵۵ هزار کشتی تجاری در دنیا فعال هستند و ظرفیت حمل بار جهانی به بیش از ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تن رسیده است. قدرتهای بزرگ دریایی همچون یونان، چین و ژاپن در صدر این صنعت ایستادهاند و کشورهای منطقهای نظیر ترکیه و هند نیز جایگاه ویژهای یافتهاند.
ایران با داشتن ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل و بیش از ۹۰ درصد تجارت خارجی دریامحور، همواره با دریا عجین بوده است. ناوگان ملی با حدود ۴۰۰ کشتی و ظرفیتی نزدیک به ۱۷ میلیون تن بار، ایران را در رتبه بیستم جهان قرار داده است.
بیش از ۱۴۶ هزار دریانورد ایرانی در این صنعت فعالیت دارند و حضور زنان دریانورد با داشتن نزدیک به ۸۷۰ گواهینامه شایستگی، افق تازهای را برای این حوزه ترسیم کرده است. همچنین تثبیت جایگاه ایران در فهرست سفید سازمان بینالمللی دریانوردی برای پنج سال آینده، گواهی بر همسویی کشورمان با استانداردهای جهانی و پذیرش این همسویی از سوی نهادهای بینالمللی است.
موقعیت ایران در تنگه هرمز، توسعه بندر چابهار، توان ساخت و تعمیر کشتی و سرمایهگذاری در کشتیهای سبز از مهمترین ظرفیتهایی است که کشورمان را به یک قطب ترانزیتی بدل میسازد.
دیجیتالسازی بنادر و سرمایهگذاری در زیرساختهای نوین نیز میتواند جایگاه ایران را در زنجیره جهانی حملونقل ارتقا بخشد و سیاستهای اقتصاد دریا محور را محقق کند.
تحریمهای بینالمللی، فرسودگی ناوگان، کمبود نیروی متخصص، هزینههای بالای سوخت و الزامات زیستمحیطی از مهمترین چالشهای دریانوردی ایران به شمار میروند. غلبه بر این موانع مستلزم نوسازی ناوگان، توسعه منابع انسانی و بهرهگیری از فناوریهای نوین است.
دریانوردان ایرانی سربازان خط مقدم اقتصاد کشورند. آنان با شجاعت و صبوری، استمرار تجارت ملی را تضمین میکنند. پاسداشت آنان، پاسداشت امنیت و حیات اقتصادی کشور است.
روز جهانی دریانوردی سال ۲۰۲۵ بار دیگر بر مسئولیت مشترک همه ما در حفاظت از اقیانوسها و بهرهبرداری پایدار تأکید میکند. برای ایران، این روز فرصتی است برای تجدید عهد در مسیر توسعه دریا محور. با اتکا به توان دریانوردان و برنامهریزیهای راهبردی، آیندهای روشن در انتظار ایران دریایی
خواهد بود.
ایران دریایی؛ میراثی که آینده میسازد
وزیر راه و شهرسازی، به مناسبت روز جهانی دریانوردی یادداشتی منتشر کرد. به گزارش جریان نو ، فرزانه صادق مالواجرد....
وزیر راه و شهرسازی، به مناسبت روز جهانی دریانوردی یادداشتی منتشر کرد.
به گزارش جریان نو ، فرزانه صادق مالواجرد در یادداشتی در ایران نوشت: روز جهانی دریانوردی فرصتی ارزشمند برای پاسداشت تلاشهای دریانوردان و بازاندیشی در جایگاه حیاتی صنعت دریایی در اقتصاد جهانی و امنیت ملی کشورهاست. این روز، نه تنها یادآور نقش بیبدیل دریاها در پیوند ملتها و حرکت چرخهای تجارت بینالمللی است، بلکه بستری برای تقدیر از مردان و زنانی است که با تعهد عمیق در خط مقدم حملونقل دریایی ایستادهاند.
امسال، جامعه جهانی دریایی با شعار «اقیانوس ما، تعهد ما، فرصت ما» این روز را گرامی میدارد؛ شعاری که بار دیگر نشان میدهد حفاظت از اقیانوسها، یک وظیفه اخلاقی و در عین حال یک فرصت راهبردی برای توسعه پایدار است.
صنعت دریانوردی همچنان قلب تپنده تجارت بینالمللی است. بیش از ۸۵درصد کالاهای جهان از طریق دریا جابهجا میشود. با وجود چالشهایی چون همهگیری کرونا، جنگ اوکراین و محدودیتهای تجاری، این صنعت همچنان مسیر رشد خود را حفظ کرده و پیشبینی میشود تا سال ۲۰۲۷ با رشد متوسط ۳/۳درصدی روبهرو باشد.
امروز بیش از ۵۵ هزار کشتی تجاری در دنیا فعال هستند و ظرفیت حمل بار جهانی به بیش از ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تن رسیده است. قدرتهای بزرگ دریایی همچون یونان، چین و ژاپن در صدر این صنعت ایستادهاند و کشورهای منطقهای نظیر ترکیه و هند نیز جایگاه ویژهای یافتهاند.
ایران با داشتن ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل و بیش از ۹۰ درصد تجارت خارجی دریامحور، همواره با دریا عجین بوده است. ناوگان ملی با حدود ۴۰۰ کشتی و ظرفیتی نزدیک به ۱۷ میلیون تن بار، ایران را در رتبه بیستم جهان قرار داده است.
بیش از ۱۴۶ هزار دریانورد ایرانی در این صنعت فعالیت دارند و حضور زنان دریانورد با داشتن نزدیک به ۸۷۰ گواهینامه شایستگی، افق تازهای را برای این حوزه ترسیم کرده است. همچنین تثبیت جایگاه ایران در فهرست سفید سازمان بینالمللی دریانوردی برای پنج سال آینده، گواهی بر همسویی کشورمان با استانداردهای جهانی و پذیرش این همسویی از سوی نهادهای بینالمللی است.
موقعیت ایران در تنگه هرمز، توسعه بندر چابهار، توان ساخت و تعمیر کشتی و سرمایهگذاری در کشتیهای سبز از مهمترین ظرفیتهایی است که کشورمان را به یک قطب ترانزیتی بدل میسازد.
دیجیتالسازی بنادر و سرمایهگذاری در زیرساختهای نوین نیز میتواند جایگاه ایران را در زنجیره جهانی حملونقل ارتقا بخشد و سیاستهای اقتصاد دریا محور را محقق کند.
تحریمهای بینالمللی، فرسودگی ناوگان، کمبود نیروی متخصص، هزینههای بالای سوخت و الزامات زیستمحیطی از مهمترین چالشهای دریانوردی ایران به شمار میروند. غلبه بر این موانع مستلزم نوسازی ناوگان، توسعه منابع انسانی و بهرهگیری از فناوریهای نوین است.
دریانوردان ایرانی سربازان خط مقدم اقتصاد کشورند. آنان با شجاعت و صبوری، استمرار تجارت ملی را تضمین میکنند. پاسداشت آنان، پاسداشت امنیت و حیات اقتصادی کشور است.
روز جهانی دریانوردی سال ۲۰۲۵ بار دیگر بر مسئولیت مشترک همه ما در حفاظت از اقیانوسها و بهرهبرداری پایدار تأکید میکند. برای ایران، این روز فرصتی است برای تجدید عهد در مسیر توسعه دریا محور. با اتکا به توان دریانوردان و برنامهریزیهای راهبردی، آیندهای روشن در انتظار ایران دریایی
خواهد بود.
لینک کوتاه خبر:
http://jaryaneno.ir/?p=66685
بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته دوم آبان ۱۴۰۴
۱۸ آبان؛ برگزاری حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران
نوسان اندک دلار در کانال ۱۰۷ هزار تومان
کنایه آذری جهرمی به دولت؛ روی سفره مردم یادگاری ننویسید!
دلار ۱۳۰ هزار تومانی در زمستان قابل انتظار است
یارانه ۱۴ دلاری برای هر ایرانی با پایان ارز ترجیحی/ مدل جدید کالابرگ چگونه خواهد بود؟
بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام در هفته دوم آبان ۱۴۰۴
۱۸ آبان؛ برگزاری حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران
نوسان اندک دلار در کانال ۱۰۷ هزار تومان
کنایه آذری جهرمی به دولت؛ روی سفره مردم یادگاری ننویسید!
دلار ۱۳۰ هزار تومانی در زمستان قابل انتظار است
یارانه ۱۴ دلاری برای هر ایرانی با پایان ارز ترجیحی/ مدل جدید کالابرگ چگونه خواهد بود؟
رونق بازار طلایِ قسطی و دست دوم/ زوجهای جوان به خرید نقره و بدلیجات روی آوردهاند
چرا گوشت مرغ و تخممرغ با قیمت مصوب عرضه نمیشوند؟
منزل پدری «صابر کاظمی» در آق قلا
از گزیر «آینده» تا گریز «ایرانزمین»
افت سکه به کانال ۱۱۰ میلیون تومان/ طلا در نرخ ۱۰ میلیون و ۴۴۳ هزار تومان بسته شد
رفع فیلتر یوتیوب در دانشگاه تهران ؛ یک گام به جلو
سخنگوی دولت دوباره قلب نشان داد!
داغ قیمت میوه و سبزیجات بر سبد معیشت مردم
زلزله در کابینه؛ نوبت به چهار وزیر رسید
واریز مرحله پنجم کالابرگ الکترونیکی کی انجام میشود؟
ترامپ اعدام شد!
مقصر گرانی برنج کیست؟
صفر تا صد پیشنهادات جدید بنزینی/ نرخ سوم و چهارم بنزین در راه است؟
اشتغال نسل زد از آرزوهای دیجیتال تا واقعیت زندگی اقتصادی
سقوط سنگین بورس؛ عقبنشینی شاخص کل به کانال ۳.۲ میلیون واحد
روشهای مطمئن خرید سکه طلا از بازار کداماند؟
قیمت ارز بالا رفت/ دلار آزاد در کانال ۱۰۸ هزار تومان تثبیت شد
تغییر قیمت طلا و سکه سرعت گرفت
هزینه سبد خوراکی نفری ۴ میلیون تومان شد | سفره ایرانیان کوچکتر شد؟
بررسی شکاف میان بازار کار مشاغل آزاد و حقوقبگیری/ وداع با کارمندی؟
اینفوگرافی| بیشترین تورم مهرماه در کدام استانها ثبت شد؟
رهبرانقلاب: درخواست همکاری آمریکا نه در آینده نزدیک بلکه برای بعدها قابل بررسی است
بافت سنتی روستای کندلوس
بورس ۱۰ هزار واحد رشد کرد
تصویر روز:
منزل پدری «صابر کاظمی» در آق قلا
دیدنی ها
پیشنهاد جالب خیابانی برای ترک سیگار
یک برگ چک را چگونه بنویسیم؟
قیمت طلا در بازار چگونه محاسبه میشود؟
روایت عجیب سازنده مجسمه معروف آرش کمانگیر
طعنه ابوطالب حسینی به فیلم عروسی دختر شمخانی
حرفهای جنجالی فریبا نادری بابت اختلاف طبقاتی
دو خط قرمز روسیه در برابر ایران
بودن برجام بهتر از نبودنش بود
خارج از ریل شدن منطقه ۲۲ تهران
کنایه سنگین امیرحسین قیاسی به عراقچی